Valmet aloittaa uuden Mersun valmistuksen Uudessakaupungissa

Mercedes-Benz GLC 350e. Kuva: Daimler AG - Global Communicatio
Mercedes-Benz GLC 350e. Kuva: Daimler AG - Global Communicatio

Valmet Automotive alkaa valmistaa Mercedes-Benzin GLC-mallia Uudenkaupungin autotehtaalla.

Valmet Automotiven tiedotteen mukaan Uudenkaupungin tehtaalla käynnistetään uuden mallin valmistukseen tähtäävä projekti välittömästi. Projekti merkitsee mittavia muutostöitä. Mallin valmistusta varten on muun muassa rakennettava uusi korihitsaamo. Projektin investointien suuruus on useita kymmeniä miljoonia euroja.

– Valmet Automotiven teknologinen osaaminen on maailman huippua. A-sarjaa on valmistettu Uudessakaupungissa vuodesta 2013 alkaen, ja haluamme jatkaa menestyksekästä yhteistyötämme, kertoo Mercedes-Benzin henkilöautopuolen ostotoimesta ja toimittajalaadusta vastaava johtaja Klaus Zehender.

Uudenkaupungin tehtaalla valmistettavien GLC-mallien suunniteltu valmistusmäärä vastaa A-sarjan tuotannosta sovittuja valmistusmääriä.

Myös A-sarjan valmistus jatkuu Uudessakaupungissa, mutta uuden sopimuksen myötä autotehtaan toiminnan painopiste siirtyy kohti GLC-mallia. A-sarjan suunniteltua valmistusmäärä Suomessa lasketaan kuluvan vuoden tasosta.

Valmet Automotiven mukaan, tilanteen johdosta tulee määräaikainen sopeutustarve, jonka vuoksi aloitetaan tuotantohenkilöstöä koskevat yt-neuvottelut. Ensi vuoden keväällä alkavan sopeutustarpeen arvioidaan vastaavan vuositasolla noin 300 henkilötyövuotta.

– Tämän hetken suunnitelmien mukaan tarvitsemme kaikki nykyiset autonrakentajamme GLC-mallin tuotannon ylösajoon vuoden 2017 alussa. Ketään ei irtisanota, ja määräaikaisessa vajaatyöllisyystilanteessa pyrimme joustaviin ratkaisuihin sopeutustarpeen minimoimiseksi. On myös nähtävissä, että tulemme myöhemmin rekrytoimaan lisää henkilöstöä GLC-mallin valmistukseen, kertoo Valmet Automotiven toimitusjohtaja Ilpo Korhonen tiedotteessa.

TS

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Pelottava uutinen
Olen juuri aloittanut ansiosidonnaiseni, toivottavasti ei työkkäri ala häiriköidä mua työhönosoituksilla ennenkuin 500 päivää on kasassa. Aikaiset aamuheräämiset yms ei vaan oo mun juttu.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
on se niin
Eiköhän ammattiliitto mene välittömästi lakkoon, ettei vaan tule uusia työpaikkoja missään nimessä.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: on se niin
No jos sinun mielestä se 11,75€/h on liikaa urakkatahtiin tehtävästä työstä, niin kyllä autotehtaalla varmaan pankkiti on mihin voit sen mielestäsi liikaa maksetun palauttaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: on se niin
Niin se on! Unelmoikaa vaan ihan rauhassa huippuliksoista tavallisissa karvalakkiduuneissa. Ne ajat meni muutama vuosikymmen sitten. Nyt on tyrkyllä halpaa työvoimaa esimerkiksi maahanmuuttajien ja balttien taholta, kaakkois-Euroopan suunnalta saa lisäapua vaikka kujjetushommiin. Ei kai kukaan tosissaan enää hyyräisi lakkoilevaa suomalaisjunttia joka huutaa kolminkertaisia liksoja? Liittojenkin on turha pyristellä, tavara on jo housuissa, maailmanlaajuisesti ette pysty ihmisten palkkoja määräilemään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: on se niin
On onneksi johtavassa asemassa, jolloin ei itämiehet ole uhkana, ja palkkiot päinvastoin nousee kokoajan?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyviä uutisia
EK:lla on vielä kevääseen aikaa estää kaikenlainen liittokohtainen ja paikallinen sopiminen Uudessakaupungissa ja vaatia voimakkaasti kokoonpanotyöntekijöiden palkkoja puolitettaviksi, jotta saksalaiset saavat autonsa puoli-ilmaiseksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyviä uutisia
EK:lta vain pikkuviesti tehtaan johtajalle, niin eiköhän tuokin järjesty. Vrt. Postin johtajien toiminta nykytilanteessa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Koko tiedot
Koko sopimusta koskeva tiedote kertoi Mercedes-Benzin harkitsevan myös omia uusia tehtaita.
Kunhan nyt Suomessa kasataan tehtaan rakentamisen ja sisäänajon veran autoja, voidaan haistattaa pitkät suomalaisen duunarin työlle.
Kvartaalitaloudessa elävät johtajat voivat kuitata riittävästi liksaa, että heillä ei ole hädän päivää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Koko tiedot
Jos huolehditaan siitä, että Suomessa tehtävien Mersujen laatu pysyy huippuluokassa ja siitä että kustannukset pysyvät kilpailukykyisenä (osien ja autojen kuljetuskustannukset huomioiden!) niin eipä Uudellakaupungilla ole hätäpäivää.

Tietysti tekevät siellä missä edullisimmin saadaan vaatimukset täyttävää laatua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Koko tiedot
Osat kulkee bulgarialais kuljettajien toimesta, eli niistä ei saa enempää tingittyä.
Pakko vielä vähän kiristää tahtia sitten vaan, kun palkatkin ihan alan minimiä.
Ei se oo helppoa kilpailla ex-warsowan liiton kustannustasoa vastaan.
Hosumalla vaan ei tuppaa hyvää tulemaan
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: on se niin
Yrittääkö ""cheap rules" nyt jotenkin ilmaista, että hänen tekemänsä (tekeekö mitään) työ on jotenkin niin arvokasta, että muka juuri siitä pitäisi maksaa kolminkertainen palkka.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »