Lisätilaukset ratkaisevat Turun telakan kohtalon

TUI Cruises on avoimesti myöntänyt tarvitsevansa lisää laivoja kasvaville saksalaisille risteilymarkkinoille. Kuva TS/Lennart Holmberg
TUI Cruises on avoimesti myöntänyt tarvitsevansa lisää laivoja kasvaville saksalaisille risteilymarkkinoille. Kuva TS/Lennart Holmberg

Telakkakauppa STX:n ja saksalaisen Meyer Werftin välillä ratkeaa, kun saadaan ratkaistua paketin tärkein osa, uudet tilaukset. Turun telakan myynti on nyt kiinni siitä, saako telakka tilauskirjaansa saksalaisen TUI Cruisesin kaksi uutta risteilijää.

Tyhjää telakkaa Meyer Werft ei halua.

Tilausta on uumoiltu jo pitkään ja TUI Cruises on avoimesti myöntänyt tarvitsevansa lisää laivoja kasvaville saksalaisille risteilymarkkinoille.

LUE LISÄÄ TURUN SANOMISTA

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Vai ratkaiseeko Finnvera?
Olisiko kuitenkin niin, että TUIn tilausten saamiseksi pitää rahoituspuolen olla kunnossa? Eli ratkaiseeko Finnvera loppujen lopuksi telakkakaupan?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vai ratkaiseeko Finnvera?
Eihän nyt voi rakentaa rahoituspaketteja ennenkuin tilauksista on jonkunlqista tietoa. Ja rahoittaja edellyttää että telakkalla on kyky suoriutua projektista ilman suurempia tappiota siten etta telakka omasta puolesta hoitaa kaikki taloudelliset vastuut kun projekti on valmistunut. Joten pitää olla omaa pääomaa rittävästi ettei tappiot horjuta telakkaa.Turhaa sitä on rakentaa laivoja veronmaksajien kustannuksilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Vai ratkaiseeko Finnvera?
En muista lukeneeni,että Meyer olisi tarvinnut ylimääräisiä koukeroita rakennusaikaiseen rahoitukseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
pelleilyä
Soutaa huopaa,tyypillistä hölmölän touhua.
Mitään valmista ei tule vaikka asialla on ollut ns. kova kiire jo yli vuoden päivät.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
entäs kannattavuus?
haloo! ei ole pääasia saako tilauksia, vaan kannattavia tilauksia, niistä pitää tulla yhtiölle voittoa! Ei saksalaiset tänne rahaa halua tuoda vaan saada tuottoa sijoitukselle.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: entäs kannattavuus?
mitä ne turun telakkaa havittelee jollei oo rahnaa edes tilausten hoitoon?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »