Lentoliikenne

Norwegian yhä siipi maassa – lentoyhtiön nettorappio 1,6 miljardia euroa

JOHAN NILSSON

Halpalentoyhtiö Norwegian hakee yhä ilmaa siipiensä alle. Lentoyhtiön nettotappio loppuvuonna oli 16,6 miljardia Norjan kruunua, noin 1,6 miljardia euroa ja se oli yhtiön historian huonoin.

Tappiota sy...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
vexi
Rahojen palautusta edelleen odottaen.....
Tyhjästä on paha nyhjästä, sanotaan. Vajaa vuosi sitten Norski mm. perui parin aikataulunmuutosilmoituksen jälkeen kokonaan lentonsa Lapista Helsinkiin, Etkäteen maksetun lipun hintaa ei ole vieläkään palautettu, vaikka luvattiin. Siitä huolimatta sisarfirma Bank Norwegian mainostaa palvelujaan tälläkin palstalla. Uskallatko tallettaa rahojasi moiseen firmaan? Pelkään, että saattaa käydä samoin kuin saamatta jääneelle korvaukselle peruutetusta lennosta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Rahojen palautusta edelleen odottaen.....
Kun maksaa luottokortilla, saa rahansa takaisin luottokorttiyhtiöltä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
vexi
Vast: Rahojen palautusta edelleen odottaen.....
Myöhäistä kun lento oli varattu pari kuukautta ennen, ja luottokorttilasku maksettu ennen kuin norjalaiset pettivät. Matkailuala on mielenkiitoinen poikkeus, jolla jostain syystä oikeus ottaa asiakkailtaan rahat etukäteen...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Rahojen palautusta edelleen odottaen.....
ja luottokorttilasku maksettu ennen kuin
--------------------------------------
Ei tuolla ole mitään väliä. Jos hoitaa hommansa oikein heti kun lentoyhtiö peruu, saa rahansa takaisin kun on maksanut laskunsa luottokortilla (ja yhtään mitään internetin puolella maksettavaa ei kannata maksaa suoraan pankkitililtä vaan aina luottokorttia käyttäen). Lisää infoa aiheesta löytyy alla olevan linkin takaa. Jos taas ei ymmärrä hoitaa asiaa heti perumisen jälkeen, voi syyllistä katsoa vain ja ainoastaan peilistä.

https://www.lentodiilit.fi/2020/04/21/korttiyhtion-vastuu-perutuista-lennoista-ja-matkoista/
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Rahojen palautusta edelleen odottaen.....
On myös tärkeää, ettei ota ensiksi lentoyhtiöön yhteyttä ja vaadi sieltä korvausta. Tällöin missaa saatavansa luottokorttiyhtiöltä nopeasti. Kahteen paikkaan kun ei voi vaatimusta osoittaa yhtäaikaisesti.
Eli yksinkertaisesti, maksu aina luottokortilla. Kun lennon peruutuksesta tulee ilmoitus ja lentoyhtiö ei ole oma aloitteisesti maksua palauttanut 7vrk:n sisällä, reklamaatio suoraan luottokorttiyhtiöön saamatta jääneestä palvelusta ja vaatimus maksun palautuksesta. Ei tarvitse odotella saatavaansa pitkään.
Jos peruutus tulee liian myöhään (alle 14vrk) eikä siis lentoa tai uudelleenreititystä ole, kuuluu asiakkaalle lisäksi joissain tapauksissa vielä EU-astuksen mukainen vakiokorvaus 200-600€.
Muista matkan peruuntumisesta aiheutuneista lisäkuluista on vielä mahdollisuus saada korvausta matkavakuutuksen matkan peruuntumisturvasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.