Sähköautot

Sähköautosta tulossa kansanauto – täyssähköautojen myynti tuplaantui viime vuonna

Riitta Salmi
Tankin sijasta sähköä ladataan akkuun.
Tankin sijasta sähköä ladataan akkuun.

Osa autoilijoista on jo pitkään haaveilut täyssähköauton hankkimisesta, mutta epävarmuus on hillinnyt ostohaluja. Sähköautojen kauppaa on hidastanut korkea hinta, saatavuus ja vaatimaton valikoima. My...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (74)

Vanhimmat ensin
Vastaa
AKurkinen
heikkoa on toistaiseksi
Näinköhän tuolla ns. kansanversiolle kovalla pakkasella edes sataa kilometriä pääsee ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Ja työmatkasi on, niin paljonko pidempi suuntaansa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Miksi nimim. Pyöräilijä on kiinnostunut toisten työmatkojen pituuksista?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jylppy
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Omat työmatkat on kävelymatkasta jopa lentomatkaan, usein kuitenkin diesel pakulla 100-500km päivässä, tavaraa koppi täys ja joskus kärry perässä. Dieselillä mennään niin kauan kun sitä saa ostaa suunnilleen järkevään hintaan. Sähköautoa harkitaan vasta kun hinta- laatusuhde on kohdallaan eli ei vielä pitkään aikaan, olis sitä kiva päästä jossain lataamaankin ja nopeasti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
HANNU NIEMINEN
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Käymme kerran viikossa 20 vuotta vanhalla hyväkuntoisella bensa-autolla ostoksilla.
Kesällä ehkä pari pidempää matkaa. Miksi ihmeessä meidän pitäisi romuttaa nykyautomme, ja ostaa uusi kallis hybridi tai sähköauto? Veikkaan että kaltaisiamme tapauksia on vielä aika paljon. Eli käytetyt bensa tai diesel-autot ovat eläkeläisille vielä kovassa huudossa ainakin seuraavat 10 vuotta. Mikäli vielä niitten hinnat romahtaa. Sitten tietty aletaan kiristää polttoaineitten hinnan nousulla, mutta tuskin esim. matkailuautoja tulee sähköversiona vielä pitkään aikaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jeppe
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Kyllä näillä pakkasilla ihan hienosti on mennyt, kiitos vaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Ensimmäisen viestin lukeneelle on aika selvää miksi sitä kysyn. Lukutaidottomille ei sitten kannata edes vastata.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
1350
Vast: heikkoa on toistaiseksi
AKurkinen; "Näinköhän tuolla ns. kansanversiolle kovalla pakkasella edes sataa kilometriä pääsee"
Eipä tosiaan taida, mutta pistää agrekaatin katolle sähköä tuottamaan niin sittenhän se on ehta sarjahybridi ja pääsee niin pitkälle kuin polttoainetta vaan riittää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Eli tarvitaan käyttövoimamaksun 10 kertaistaminen ja polttoaineen hinnan nosto eurolla tai kahdella. Sitten vasta tietyt änkyrät alkavat ajatella muita kuin itseään ja ehkä vaihtavat ympäristön kannalta vähemmän haitallisiin vaihtoehtoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Siinähän se avauksessa on että miksi. Lukutaidoton sitten voi ihmetellä. Miksi Jannis_H on kiinnostunut toisten kiinnostuksista?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Mistähän löytyy ja koska Suomessa sellainen hallitus,joka nostaa käyttövoimamaksun(se on muuten käyttövoimavero,joskus tunnettiin dieselverona)10kertaiseksi ja polttoaineen hinnan eurolla tai kahdella nostaminen Pyöräilijän edottamalla tavalla?Ei löydy mistään,tuskin koskaan.Viime elokuun alussa polttoaineveroa nostettiin 6centtiä/l.Siitäkin noisi hirvee meteli.Ja oletetaan,että sellainen idioottimainen hallitus jostain löytyisi,silloin kannattaisi jäädä kotiin makkoomaan ja antaa rikkaiden tehdä työt.Ei muilla olisi siihen varaakaan.Ja päästöt vähenee,mutta niin vähenee verotulotkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Insinöörismies
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Hannu Niemiselle,
Pelkäänpä, että polttoaineen hinta ei ole se, millä sinun kaltaisiasi autoilijoita (minä mukaan lukien) tullaan kurittamaan. Jos polttoaineen hinta vaikka kaksinkertaistuisi, ei se maata kaataisi käyttäjän kannalta. Sen sijaan se kaataa, jos vuotuinen käyttömaksu onkin vaikkapa kolme tonnia.

Kuka tästä hyötyy, on mielenkiintoinen kysymys.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: heikkoa on toistaiseksi
Muumimamma siis vastustaa ajatusta että käyttäjä maksaisi saastuttamisesta. Hän kun pitää idioottimaisena sitä. Sen sijaan hän kannattaa vakioluonteista veroa vaikka autoa ei edes käyttäisi, ilmeisesti pitää sitä jotenkin älykkäänä ratkaisuna.

Mutta totta, eipä poliitikoista löydy edelläkävijää joka lähtisi oikeasti verottamaan saastuttavia polttoaineita vaan veroja pitää hinata hitaasti ylös aivan kuin sammakkoakaan ei kannata heittää kiehuvaan veteen. Valitettavasti samalla hinaavat ylös myös käyttövoimaveroa joka siis maksetaan vaikka ei autoa ajaisi, tulee siis kalliiksi pitää autoa varmuuden vuoksi. No, onhan silläkin puolensa, vähenee autokanta sitten kun vesi alkaa kiehua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Esim. Raision ABC:n töpselitankkauksessa vain harvoin yksi "plugi"
Media prässää oikein tosissaan ja kansalaiset ovat ymmällään, ettäkö näin tulee mennä tähän buumiin mukaan vaikka vanhat rattaat kulkisivat vielä vuosia...paljon pienemmillä pennosilla.

Se kyllä tuntuu oudolta, että toinen vielä suurempi ns. buumi on käytettyjen tuontiautojen jättimäiset markkinat. Mitä jää käteen kun muutaman vuoden ajelee tälkaisella lähes takuut jo ohittaneella tuontikärrillä mikä ei monesti ole mikään "viimeinen tekninen sana" ollut Ruotsissa, Saksassa tmvs. maassakaan, ja sitten...Suomeen!
Olemmeko jotenkin jälkeen jäänyt kansa....?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Nn Nn
Ei meillä
Autoileva, pienituloinen suomalainen ei kyllä vielä vuosikausiin osta edes käytettyä hybridiä, täyssähköstä puhumattakaan. Siis sellainen suomalainen jonka käteen jäävät tulot riittävät niukin naukin arjen kuluihin. Sen sijaan hän saa osallistua verojen ja maksujen kautta varakkaampien kansalaisten sähköautohankintoja helpottavaan valtion hankintatukeen.

Tuen saa toki vain(?) silloin kun malttaa ostaa alle 50 000 € maksavan halpamallin...
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Ei meillä
Tulonsiirtoa, kuten kotitalousvähennyskin. Demarien ja vasemmistoliiton siunauksella.

Vanha ystäväni sai kunnalta lainaksi rollaattorin lonkkamurtuman jälkeen ja totesi sen hyväksi apuvälineeksi kaupassa käydessä, kun polvikin usein reistaili. Huomasi ”omansa” raskaaksi kun kokeili tuttavansa rollaattoria. Kysyi kunnalta vastaavaa, ei tule sanoivat, hommaa itse jos haluat. Ei saanut mistään äyriäkään tukea, vaikka eläke on vain 1220€/netto.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jeppe
Vast: Ei meillä
Miksi omistaa edes autoa, jos tulot riittävät juuri ja juuri elämiseen. Itse myin auton pois, kun tuloni putosivat työttömyyden takia.
Seuraava autoni on sähköauto, koska ylivoimaisesti halvempi ylläpitää, kun polttomoottoriauto. En näe mitään järkeä upottaa polttoaineeseen ja korjauskuluihin rahaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei meillä
Pienillä tuloilla ei autoilla. Joku voi toki olla niin tyhmä pienituloinen että menee autolla töihin kun oikeasti säästäisi tonnin jos toisen kun menisi muulla kuin autolla. Mutta että oikein joku olisi oikeasti autoileva pienituloinen, höpöhöpö, melkeinpä mikä tahansa harrastus on parempi, kehittävämpi ja halvempi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Roadrunner
Vast: Ei meillä
Missäs ne kaasuhybridit ovat uutisista. Vainko sähköautoja nyt meille.yritetään aivopestä.Biokaasu on erittäin hyvä ja puhdas energiamuoto ja kotimaisuudesta puhumattakaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Ei meillä
Ikävä kyllä Suomessa saattaa tarvita oman auton töissä käydäkseen, vaikka on pienituloinen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Ei meillä
Markkinoiden ja fysiikanlakien pitää asia ratkaista.
Valtiotasoinen ohjailu ja tukipolitiikka on suunnitelmataloutta ja tuomittu tuhoutumaan. Aina.

Asia ei kuulu lainkaan valtiolle millä kansalaiset liikkuvat paikasta toiseen.
Vielä vähemmän liikkumista kuuluu verottaa tai jopa törkeästi rajoittaa.

Henkilöautojen keskihinta on tällä hetkellä ajoneuvokannan vanhuudesta johtuen n. 3600 Euroa, joten sillä tasolla ei pitkälle pötkitä. Valtion ohjailu on syy asiantilaan.

Vapaat kansalaiset tarvitsevat autoa liikkuessaan mm. maakuntien vientiteollisuuspaikkakunnille maakunnan sisällä missä ei ole joukkoliikenneyhteyttä.
On myös hyvin monia ammatteja missä auto on pakollinen ja kilometrejä kertyy päivässä paljon.
Monessa ammatissa työnantaja vaatii oman auton käyttöä ja näin leipä pitää kerätä pienissä osissa päivän aikana.

Erilaisten "pyöräilijöiden" tietämys työelämän vaatimuksista ja työtehtävistä ei riitä tällaiseen pohdiskeluun, jos edes kiinnostaakaan muuten kuin sillä mielellä miten muut saataisiin maksamaan enemmän veroja Koneiston turvottamiseksi vapaita kansalaisia vastaan.

Liikenteemme sähköistäminen tuottaa suunnattomasti infrakustannuksia jo sähköverkon suhteen sen lisäksi, että kauppatasetta heikentäen sähköä tuodaan talvikeleillä jopa yli 30% osuudella Suomeen koska vastuuton "vihreys" viivästytti lisäydinvoiman rakentamisen.
Liikenteemme osuus globaaleista CO2-päästöistä on olematon jääden pienemmäksi kuin yksittäisen aasialaisen suurkaupungin liikennepäästöt.

Vain a b s o l u u t t i s e t päästöt merkitsevät, ei mikään muu.
Hiilidioksidi ei ole saaste vaan sitä jopa lisätään kasvihuoneisiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei meillä
Jos autoa oikeasti tarvitsee töissä käymiseen, ei sen hinnalla ole väliä koska autosta saa aivan riittävät vähennykset sen kulujen kattamiseen. Jos taas vähennyksiä ei saa niin silloin työmatka on niin lyhyt että autoa ei oikeasti tarvitse.

Eli välttämättömään työmatka-autoiluun riittävät pienituloisenkin tulot kunhan niissä on lähtökohtaisesti jotain verotettavaa. Toisaalta jos ei ole niin silloin palkka on niin alhainen että perustoimeentulotukikin on suurempi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Ei meillä
Vain ilmastodenialisti voi väittää että hiilidioksidi on maapallon ilmakehälle hyödyllistä, koska sitä lisätään kasvihuoneisiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ande
Raha ratkaisee
Näyttää siltä että kaikista bensa-autoista on tulossa "sähköauto". Joitakin merkkejä ei kohta enää saa ilman pientä ajoakkua, koska tuki on niin suuri. Ladatkoon kuka viitsii ja kenellä on siihen mahdollisuus.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jylppy
Vast: Raha ratkaisee
Lähes millä tahansa manuaali vaihteisella autolla voi ajaa "sähköllä" jo nyt. Vaihde silmään, ei paina kytkintä ja starttaa, auto lähtee ryömimään eteenpäin, hyvä kikka muistaa jos joskus auto hyytyy esim risteykseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää