Näinköhän tuolla ns. kansanversiolle kovalla pakkasella edes sataa kilometriä pääsee ?
Ja työmatkasi on, niin paljonko pidempi suuntaansa?
Miksi nimim. Pyöräilijä on kiinnostunut toisten työmatkojen pituuksista?
Omat työmatkat on kävelymatkasta jopa lentomatkaan, usein kuitenkin diesel pakulla 100-500km päivässä, tavaraa koppi täys ja joskus kärry perässä. Dieselillä mennään niin kauan kun sitä saa ostaa suunnilleen järkevään hintaan. Sähköautoa harkitaan vasta kun hinta- laatusuhde on kohdallaan eli ei vielä pitkään aikaan, olis sitä kiva päästä jossain lataamaankin ja nopeasti.
Käymme kerran viikossa 20 vuotta vanhalla hyväkuntoisella bensa-autolla ostoksilla.
Kesällä ehkä pari pidempää matkaa. Miksi ihmeessä meidän pitäisi romuttaa nykyautomme, ja ostaa uusi kallis hybridi tai sähköauto? Veikkaan että kaltaisiamme tapauksia on vielä aika paljon. Eli käytetyt bensa tai diesel-autot ovat eläkeläisille vielä kovassa huudossa ainakin seuraavat 10 vuotta. Mikäli vielä niitten hinnat romahtaa. Sitten tietty aletaan kiristää polttoaineitten hinnan nousulla, mutta tuskin esim. matkailuautoja tulee sähköversiona vielä pitkään aikaan.
Kyllä näillä pakkasilla ihan hienosti on mennyt, kiitos vaan.
Ensimmäisen viestin lukeneelle on aika selvää miksi sitä kysyn. Lukutaidottomille ei sitten kannata edes vastata.
AKurkinen; "Näinköhän tuolla ns. kansanversiolle kovalla pakkasella edes sataa kilometriä pääsee"
Eipä tosiaan taida, mutta pistää agrekaatin katolle sähköä tuottamaan niin sittenhän se on ehta sarjahybridi ja pääsee niin pitkälle kuin polttoainetta vaan riittää.
Eli tarvitaan käyttövoimamaksun 10 kertaistaminen ja polttoaineen hinnan nosto eurolla tai kahdella. Sitten vasta tietyt änkyrät alkavat ajatella muita kuin itseään ja ehkä vaihtavat ympäristön kannalta vähemmän haitallisiin vaihtoehtoihin.
Siinähän se avauksessa on että miksi. Lukutaidoton sitten voi ihmetellä. Miksi Jannis_H on kiinnostunut toisten kiinnostuksista?
Mistähän löytyy ja koska Suomessa sellainen hallitus,joka nostaa käyttövoimamaksun(se on muuten käyttövoimavero,joskus tunnettiin dieselverona)10kertaiseksi ja polttoaineen hinnan eurolla tai kahdella nostaminen Pyöräilijän edottamalla tavalla?Ei löydy mistään,tuskin koskaan.Viime elokuun alussa polttoaineveroa nostettiin 6centtiä/l.Siitäkin noisi hirvee meteli.Ja oletetaan,että sellainen idioottimainen hallitus jostain löytyisi,silloin kannattaisi jäädä kotiin makkoomaan ja antaa rikkaiden tehdä työt.Ei muilla olisi siihen varaakaan.Ja päästöt vähenee,mutta niin vähenee verotulotkin.
Hannu Niemiselle,
Pelkäänpä, että polttoaineen hinta ei ole se, millä sinun kaltaisiasi autoilijoita (minä mukaan lukien) tullaan kurittamaan. Jos polttoaineen hinta vaikka kaksinkertaistuisi, ei se maata kaataisi käyttäjän kannalta. Sen sijaan se kaataa, jos vuotuinen käyttömaksu onkin vaikkapa kolme tonnia.
Kuka tästä hyötyy, on mielenkiintoinen kysymys.
Muumimamma siis vastustaa ajatusta että käyttäjä maksaisi saastuttamisesta. Hän kun pitää idioottimaisena sitä. Sen sijaan hän kannattaa vakioluonteista veroa vaikka autoa ei edes käyttäisi, ilmeisesti pitää sitä jotenkin älykkäänä ratkaisuna.
Mutta totta, eipä poliitikoista löydy edelläkävijää joka lähtisi oikeasti verottamaan saastuttavia polttoaineita vaan veroja pitää hinata hitaasti ylös aivan kuin sammakkoakaan ei kannata heittää kiehuvaan veteen. Valitettavasti samalla hinaavat ylös myös käyttövoimaveroa joka siis maksetaan vaikka ei autoa ajaisi, tulee siis kalliiksi pitää autoa varmuuden vuoksi. No, onhan silläkin puolensa, vähenee autokanta sitten kun vesi alkaa kiehua.