STX Finlandin Turun ja Rauman telakat saavat yhteisen johtajan

STX Finlandin Turun ja Rauman telakat toimivat jatkossa Jari Anttilan (edessä) alaisuudessa. Yhtiön operatiivisena johtajana toimiva Anttila kuvattiin Viking Gracen vesillelaskun yhteydessä viime syksynä. TS/Lennart Holmberg
STX Finlandin Turun ja Rauman telakat toimivat jatkossa Jari Anttilan (edessä) alaisuudessa. Yhtiön operatiivisena johtajana toimiva Anttila kuvattiin Viking Gracen vesillelaskun yhteydessä viime syksynä. TS/Lennart Holmberg

STX Finlandin Turun ja Rauman telakat ovat siirtyneet yhtiön operatiivisena johtajana toimivan Jari Anttilan alaisuuteen.

Rauman telakan johtajana toiminut Toivo Ilvonen siirtyy STX Finlandin uuden projektiorganisaation johtoon. Samalla STX Finland on päättänyt myös muodostaa yhteisen hankintaorganisaation telakoille.

– Tavoitteena on vahvistaa telakoiden projektijohtoa ja hakea synergiaa ja säästöjä yhteisiin hankintoihin. Kun telakoita johdetaan yhdessä, pystytään paremmin koordinoimaan kustannuspaineita, Jari Anttila toteaa organisaatiouudistuksista.

Hän painottaa, että organisaation täsmentämisen lisäksi STX ei ole tehnyt mitään muuta päätöksiä Suomen telakoidensa jatkosta. Työntekijöiden osalta yt-neuvottelut jatkuvat.

Tänään nytkähtää eteenpäin myös Suomen seuraava uusi jäänmurtaja, kun liikennevirasto tekee sopimuksen aluksen suunnittelusta. Suunnittelutyön tekee Aker Arctic Technology, jonka yhteistyöyökumppanina hankkeessa on turkulainen insinööritoimisto Ils Oy.

Murtajan rakentava telakka valitaan loppuvuodesta. Liikennevirasto järjestää murtajasta kansainvälisen tarjouskilpailun. Valtion tämän vuoden budjetissa päätettiin yhteensä 125 miljoonan arvoisen murtajan hankinnasta. Alus valmistuu talvikaudelle 2015-2016. Nesteytetyn maakaasun, LNG:n käyttöä tutkitaan uuden jäänmurtajan polttoaineena.

LUE LISÄÄ TIISTAIN TURUN SANOMISTA

Lue myös

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Sama artikkeli suomeksi:
Sama artikkeli suomeksi: Organisaatioiden yhdistämisessä on siis tavoitteena säästää rahaa työvoimakuluissa. Tällä kertaa säästöjen kohteena ovat toimihenkilöt ja ylemmät toimihenkilöt. Sinänsä hanke on ymmärrettävä, koska kahden rinnakkaisen organisaation samanaikainen olemassaolo ei ole järkevää, varsinkaan näin heikolla työkuormalla.

Työpaikan menettäminen on kuitenkin aina myös inhimillinen tragedia. Toivoa sopii, että paikalliset viranomaiset tekevät parhaansa iskun pehmentämiseksi. Jos pehmentävää organisaatiota ei ole vielä olemassa, sellainen pitää luoda, sillä henkilöstökustannusten vähentäminen laivanrakennusalalla saattaa jatkossakin tuottaa irtisanomisia ja lomautuksia.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Piiri pieni hyörii!
"Piiri pieni pyörii, samat herrat telakalla hyörii. Vuodesta toiseen yrittävät, duunareitten pilliin pussiin pistävät." Erään tunnetun lastenlorun mukaan löyhästi.

Sama meno jatkuu, porukka vaan vaihtaa tehtäviään keskenään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
toimihenkilöt yhteen
Eikö kaikki toimihenkilöt voisi hoitaa kahta telakkaa yht'aikaa? Synergia olisi huomattava ja konttorihenkilökunnan määrää voisi laskea 50%... Tieto kulkee verkossa.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »