RMC osti Megastarin piirustukset Meyeriltä – sisaraluksen rakentaminen helpottuu

Kimmo Penttinen
RMC rakentaa Megastarille sisaraluksen. Projekti vahvistaa raumalaistelakan ja Meyer Turun välistä yhteistyötä. Megastar valmistui Turun telakalta tammikuussa 2017.
RMC rakentaa Megastarille sisaraluksen. Projekti vahvistaa raumalaistelakan ja Meyer Turun välistä yhteistyötä. Megastar valmistui Turun telakalta tammikuussa 2017.

Laivanrakennusyhtiö Rauma Marine Constructions (RMC) on ostanut Meyer Turku Oy:ltä Tallinkille rakennetun Megastarin suunnitteluaineiston.

Rauman telakkaa operoiva RMC rakentaa Tallinkille Megastarin sisaraluksen. Uuden Tallink Shuttle -aluksen suunnittelussa pystytään näin hyödyntämään sisaralus Megastarin suunnitteluaineistoa. Alus luovutetaan Tallinkille vuoden 2022 alussa.

Mikael Rydenfelt
Meyer rakensi Megastarin Tallinkille Turun telakalla vuonna 2017.
Meyer rakensi Megastarin Tallinkille Turun telakalla vuonna 2017.

RMC ja Tallink Grupp solmivat uuden Shuttle-laivan rakennussopimuksen tämän vuoden maaliskuussa. Megastar luovutettiin Tallinkille Meyer Turun telakalta vuoden 2017 alussa.

– Yhteistyöstä hyötyvät aina molempien osapuolten lisäksi koko ala ja myös laajemmin ajateltuna koko Suomi. Olemme erittäin iloisia yhteistyöstä Meyerin kanssa. Uuden yhteistyökuvion myötä pystymme toteuttamaan uuden Shuttle-aluksen kustannustehokkaasti jo hyväksi todettuja ratkaisuja hyödyntäen, toteaa Rauma Marine Constructionsin toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa.

Mikael Rydenfelt
RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa. Arkistokuva.
RMC:n toimitusjohtaja Jyrki Heinimaa. Arkistokuva.

Rauma Marine Constructionsin ja Meyer Turun yhteistyö on alkanut vuoden 2018 kesällä. Kaiken kaikkiaan Rauman telakalla on rakennettu tai rakennetaan 12 hotellialueen lohkoa Costa Cruises- ja Carnival Cruise Lines -varustamoiden omistamiin risteilijöihin.

Tallink Shuttle -alus on Rauma Marine Constructionsilta tähän mennessä tilatuista aluksista suurin, ja laivan arvo on noin 250 miljoonaa euroa. Alus on noin 212 metriä pitkä ja matkustajia alukseen mahtuu 2 800.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.