TUI:n risteilijöiden rahoituspaketti jälleen uhattuna

STX Finlandin emoyhtiön ajautuminen velkasaneeraukseen saattaa uhata jo kertaalleen sovittua rahoituspakettia saksalaisen TUI Cruises -varustamon kahdelle tilaukselle Turusta. TS/Timo Jakonen
STX Finlandin emoyhtiön ajautuminen velkasaneeraukseen saattaa uhata jo kertaalleen sovittua rahoituspakettia saksalaisen TUI Cruises -varustamon kahdelle tilaukselle Turusta. TS/Timo Jakonen

Telakkayhtiö STX Finlandin emoyhtiön ajautuminen velkasaneeraukseen saattaa uhata jo kertaalleen sovittua rahoituspakettia saksalaisen TUI Cruises -varustamon kahdelle tilaukselle Turusta.

Osana helmikuun lopulla sovittua pakettia STX lupasi pääomittaa Suomen tytäryhtiötään kymmenillä miljoonilla euroilla.

Turun Sanomat ei keskiviikkona saanut omilta lähteiltään varmistusta siitä, että pääomitus olisi jo tehty. Työ- ja elinkeinoministeriössä asiaa ei vahvisteta eikä kumota.

– En ota kantaa STX:n rahoitusosuuteen tai edes asiaa koskeviin aikatauluihin. Lähdemme siitä, että jokainen hoitaa osuutensa. Rahoituspaketti on salainen, joten voin antaa lausuntoja vain valtion osuudesta, elinkeinoministeriJan Vapaavuori (kok) sanoo.

Pääomitus on osa rahoituspakettia, joka takaisi TUI:n alusten rakentamisaikaisen rahoituksen valtion erityisrahoituslaitos Finveralta. Osana pakettia valtio tukee TUI:n laivatilauksia 31 miljoonan euron innovaatiotuella. Lisäksi valtio ostaa Turun telakan maa-alueen 23,5 miljoonalla eurolla ja vuokraa sen telakkayhtiölle. Myös TUI-varustamo tekee merkittäviä joustoja.

Talousongelmissa taistelevan korealaisyhtiön lienee vaikea nykyisessä tilanteessa irrottaa Suomeen luvattuja kymmeniä miljoonia. Korea Herald kertoi keskiviikkona, että STX Group on vaarassa ajautua likviditeettikriisiin.

TS

LUE LISÄÄ TORSTAIN TURUN SANOMISTA

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

APUA
Onko niin että valtio rahoittaa ulkomaisen monikansallisen yhtiön tytäryhtiötä? Jotta saadaan työpaikkoja? Mielestäni vapaa kilpailu jota kaikki kapitalistit niin ylistävät kieltää tämän.

STX Telakka saa mielestäni mennä nurin niin joukko työntekijöitä voi sen lunastaa pikku rahalla. :)
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Maailma on mahdollisuuksia täynnä.
Jos alihankkijoiden joukossa on vielä joku jääräpää, joka laskee koko tulevaisuutensa vain suomalaisten (Rauma/Turku) telakoiden tilauskannan varaan, viimeistään nyt kannattaa käyttää vielä käytettävissä oleva aikaikkuna urakoiden ja asiakkaiden etsimiseen ja löytämiseen Suomen ulkopuolelta. Vain sellainen alihankkijayritys kykenee selviytymään, jolla on myös muita tukijalkoja liiketoiminnalleen kuin vain epävarmat tilaukset Turun ja Rauman telakoilta.

Suomen telakkateollisuus ui syvällä vaikeuksissa, mutta maailmalla tilanne ei ole yhtä huono. Norjan Offshore-teollisuus porskuttaa ja kärsii työvoimapulasta, ja etsii epätoivoisesti uusia alihankkijoita. Aasian telakoilla riittää projekteja, joihin halutaan ostaa suomalaista erityisosaamista. Tilanne Alankomaiden ja monien muiden perinteisten laivanrakennusmaiden erikoisaluksiin erikosituneilla telakoilla on huomattavasti parempi kuin Suomessa on. Meyerwerftin tilauskirjat ovat täynnä.

Rauman ja Turun telakoiden alihankintayritysten harjoittama oma suora vienti ulkomaisille telakoille ei ole millään tavalla suomalaiselta telakkateollisuudelta pois. Päinvastoin, sillä omatessaan myös muita asiakkaita kuin vain suomalaiset telakat, alihankkijayrityksestä tulee vakavaraisuuden kautta kyvykkäämpi ja varmempi kumppani myös suomalaisille telakoille ja varmempi työnantaja työntekijöilleen. Tällaisessa tilanteessa STX Suomen oman edun mukaista olisi pyrkiä edistämään alihankkijayritystensä kansainvälistymistä.

STX Suomen telakoiden kohtalosta päätetään pitkän aikavälin kuluessa Koreassa. Alihankkijan näkökulmasta tarkasteltuna on suoranainen itsemurha jäädä odottamaan ehkä vuosienkin päähän siirtyvää korealaista päätöksentekoa, johon me suomalaiset emme pysty vaikuttamaan millään tavalla.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
STX:n lupaukset
Tätä rahoituspakettia tehtäessä telakan tarkoitus oli vain saada TUI-varustamoa tekemään myönnytyksiä ja saada valtio lupaamaan avustusta. STX:n johto tiesi ettei heillä ole mahdollisuutta rahoittaa tilausta. Valtiokin lupaus oli liikaa kun luvattiin innovaatiotukea myös sarjan toiseen laivaan. Kehittelykulut koskevat vain sarjan ensimmäistä laivaa ja toinen rakennetaan samoilla piirustuksilla. Tätä EU ei tule hyväksymään ja sitäpaitsi näissä laivoissa ei ole mitään sellaista uutta tekniikkaa johon pitäisi myöntää innovaatiotukea.
Tässä on liikaa epävarmuustekijöitä joten tilauksen peruuntumiseen on suuri mahdollisuus.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
veitsenterällä
Telakkaa on hoidettu surkeasti viimeiset 15-vuotta. Saastunut maa-aluekaan ei kelvanne asuinrakentamiseen ikinä ja toiminta ryssitty kannattamattomaksi. Rotat jättää laivan ja kipparia ei ole... hyvä Turku.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: veitsenterällä
Pernon telakka-alue on sen laatuista, että viimeiseksi siihen kannattaa edes kuvitella asuntorakentamista. Ja toisekseen ovatko viimeiset 15 vuotta jotenkin erilaiset kuin net aiemmat?
Mutta sure rauhassa "Puupää". Luopumis- ja hyvästelyvalitushan kirjoitelmasi kuitenkin on. Kun kaikki on huonoa, sen unohtaa helpommin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: veitsenterällä
Oli aika selvää, että Turun telakan tappiokierteen katkaiseminen ei turkulaisilta onnistu. Konsultit powerpointteineen ja luentoineen ovat juosseet telakalla kohta jo vuosikymmenen, mutta telakkalaiset itse ovat kieltäytyneet muuttamasta toimintatapojaan. Aina on palattu samaan vanhaan. Kuka edes muistaa milloin Turussa on viimeksi rakennettu laiva voitollisesti ? -Miksi Turussa ei pystytä samaan kuin Meyerwerftillä pystytään ?

Uuden oppiminen suomalaisessa telakkateollisuudessa vaatisi sitä, että ensin tunnustettaisiin väärien toimintatapojen olemassaolo ja niiden vahingollisuus. Mutta, reaaliteetit kieltämällä ollaan saavutettu vain se, että samat virheet toistetaan jokaisessa Suomessa rakennettavassa laivassa.-Siihen kykenee vain jääräpää suomalainen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rotat jättävät uppoavan laivan.
Ne, jotka vielä jotain osaavat eli ammattilaiset, ovat jo lähteneet tai lähtemässä pois telakalta. Jäljelle jää rupusakki, joka ei pääse mihinkään muualle. Tähän kehitykseen ei auta kaiken maailman työryhmät. Suunta on vähän saman kaltainen kuin Nokialla aikoinaan; sielläkin johtaminen etääntyi täydellisesti reaalimaailmasta, Kaikki tietänevät lopputuloksen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rotat jättävät uppoavan laivan.
Kyllä turkulainen telakka-alan työntekijä enemmän apua tarvitsee ja on lupa odottaa Suomen valtiolta kuin kreikkalainen tai kyproslainen pankkitallettaja, puhumattakaan veronkiertäjistä..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Naurettavaa
Naurettavaa koko touhu.Vapaavuori oli oikeassa,kun hyvin paistoi läpi että hän ei halunnut tukea koko touhua.Valtion syliin kaatuu koko telakka.Koskaan ei omillaan pärjää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ei kannatamattomalle yrityksille
Valtio ei saa rahoittaa kanattamatonta toimintaa !
Näin sanoi mm. Vapaavuori.
Nämäkin rahat pitää laittaa perusturvaan varassa elävien toimeen tulon kohentamiseen ja julkisen sektorin työpaikkoihin ja hoitaja kiintiöihin.
Lisäksi sijoittajia ja yrittäjiä pitää verottaa entistä enemmän että saadaan ne riistäjät tästä maasta pois,kehys riihen päätökset oli siinä mieleesä hyviä että osinkojen verotus nousi n.50% ja pien yrittäjien verotus nousi 8% vieläkö muutetaan tuo suur yrittäjien verotus syksyllä niin kyllä siitä hyvä tulee.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei kannatamattomalle yrityksille
Kannettu vesi ei kaivossa pysy. Tappiollista toimintaa ei voi tukea verovaroista ja muista julkisista varoista loputtomiin. Jossain täytyy olla raja sille, että kuinka kauan ja pitkään kannetaan verorahoja pohjattomaksi osoittautuneeseen korealaisiin kaivoihin Turussa ja Raumalla.

Vapaavuori ja Kokoomus tekivät täysin oikein estäessään muutmien kymmenien tai satojen lisämiljoonaeurojen kaatamisen korealaisten pohjattomaan kaivoon.

Perussuomalaiset ja Vasemmistoliitto olivat valmiit tuhlaamaan veronmaksajilta kerättyjä veroeuroja korealaisten taskuihin huolimatta siitä, että kaikki jo tiesivät STX:n olevan kaatumassa. -Jos olisi toimittu Vasemmistoliiton ja Perussuomalaisten ohjeiden mukaisesti, veronmaksajat olisivat todennäköisesti menettäneet hirvittävät summat rahaa korealaisten konkurssissa tai saneerauksessa.

Nyt täytyy olla maltillinen, pitää pää kylmänä, ja katsoa kuinka STX:n käy. Viisaat alihankkijat kehittävät itselleen jo uusia bisnesmahdollisuuksia muualla, sillä korealaisten päätöksentekoprosessit voivat kestää vuosikausia, eikä alihankkijoiden kassa kestä monien vuosien odottelua.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei kannatamattomalle yrityksille
"Lisäksi sijoittajia ja yrittäjiä pitää verottaa entistä enemmän että saadaan ne riistäjät tästä maasta pois"

Juuri näin, ei mitään yrityksiä riistäjineen Suomeen! Juovat vain työläisen verta.

Sitä vaan hieman ihmettelen että mistä niitä työpaikkoja sitten löytyy kun on poistettu sijoittajat ja yrittäjät Suomesta ;)
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Saarikangas ?
Onpas Iso-Masa nyt hiljainen,miksei kommentoi?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sairasta
Koko telakkabisnes on ollut sairasta, missä muutama suomalainen alihankkija keräsi mahtavat summat aikoinaan telakalta. Sitten tuli ahaa-elämys ja annettiin suomalaisille kenkää ja tilalle ulkomaan pellejä. Kaikki kaatui siihen perimmäiseen ahneuteen, mitä suomalaiset alihankkijafirmojen omistajat pitivät.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Sairasta
Ei telakkateollisuus mitään sairasta ole, maailma tarvitsee laivoja ja niitä tullaan rakentamaan tulevaisuudessakin. Nyt on koko Turun seudun elinkeinoelämän: alihankkijoiden ja pankkien jotka liikesuhteissa alihankkijoihin, sekä myös julkinen talouden: Turun seudun kuntien, Turun tietysti etunenässä, PANOSTAA elikkä OSTAA telakka jotta sen toimintaa voidaan jatkaa eikä sen lopettaminen aiheuttaisi samanlaista talouden alamäkeä kun 1989 Wärstilän telakan kaatuminen. Valtiokin voisi muutaman kymmenen miljoonaa lisäpanostaa kun rahaa löytyy satoja miljoonia ulkomaisten pankkienkin tukemiseen!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Sairasta
Tähän saakka, jo useiden vuosien ajan, Turun telakka on osoittautunut pohjattomaksi kaivoksi, johon on kyllä saanut kantaa rahaa säkkikaupalla, mutta joka ei ole tuottanut rahaa takaisin. -Eikä muutosta parempaan ole näköpiirissä.

Ei ole järkevää jatkaa tappiollista toimintaa vuodesta toiseen, sen enempää kuntien, valtion kuin veronmaksajienkaan kustannuksella. Jossain on rajojen kuljettava, Loputtomasti ei voi syytää rahaa ilman, etteikö sitä ala jossain vaiheessa tulla myös takaisinpäin. Rahavirtaa telakalta takaisinpäin rahan antajille ei ole näkynyt.

Turun telakkaan voi panostaa vasta sen jälkeen, kun se ensin oppii rakentamaan laivoja voitollisesti. Tähän saakka toiminta on tuottanut pelkkää tappiota.

Oman ongelmansa muodostaa korealainen omistaja, joka käyttäytyy siten, että suomalaisten veronmaksajien tulisi korvata hänelle telakan tuottamat tappiot tilanteessa, että jos joskus tulisi voittoa, hän veisi sitten voitot Koreaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Sairasta
Älähän puhu ihan tyhmiä, viimeinenkin Oasis risteilijä nosti toimituksensa jälkeen saadulla maksusuorituksella Suomen kauppatasealijäämän satojen miiljonien alijäämästä plussan puolelle jos viittii Suomen pankin tilastoja tutkiii. Kyllä telakka enemmän työtä ja hyvinvointia on tuonut Suomeen vaikka viime vuodet onkun kymmenen miljoonaa tappiota on tuottanutkin kuin sixpäckin vastaavana aikana ulkomaiden pankeille syytämät sadat miljoonat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.