Sähköpotkulautayritys Voi ylsi kannattavaksi Tukholmassa ja Oslossa

Riitta Salmi
Voi on vuokrannut sähköpotkulautoja Turussa toukokuusta lähtien.
Voi on vuokrannut sähköpotkulautoja Turussa toukokuusta lähtien.

Vajaa vuosi sitten toimintansa aloittanut ruotsalainen sähköpotkulautoja vuokraava Voi kertoo toimintansa olevan jo kannattavaa Tukholmassa ja Oslossa. Yritys rantautui keväällä myös Suomeen ja Turkuun.

Yrityksen mukaan sen sähköpotkulaudoilla on tehty viisi miljoonaa matkaa. Raja ylittyi kymmenen kuukauden kuluttua startup-yrityksen toiminnan aloittamisesta.

Voi toimii tällä hetkellä 11 maassa ja 25 kaupungissa. Sähköpotkulautoja yrityksellä on yli 30 000.

– Viiden miljoonan matkan rajan ylitys näin lyhyessä ajassa osoittaa, että uusia liikkumismuotoja kaupungeissa tarvitaan. Olemme saavuttaneet jo nyt kannattavuuden muun muassa Oslossa ja Tukholmassa. Se osoittaa, että Voin kumppanuusstrategia ja tiivis yhteistyö kaupunkien kanssa auttavat rakentamaan kestävää liiketoimintaa, yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Fredrik Hjelm sanoo tiedotteessa.”

Yritys on ottanut sähköpotkulautojen lisäksi valikoimiinsa myös sähköpolkupyörät ja rahtipyörät. Työntekijöitä yrityksellä on 400.

Kuluvalla viikolla Voi aloitti toimintansa Saksassa.

Turun katukuvaan vuokrattavat sähköpotkulaudat tulivat toukokuussa. Suomessa Voi toimii myös Helsingissä ja Tampereella.

Voin lisäksi Turussa sähköpotkulautoja vuokraa saksalainen Tier, joka aloitti toimintansa viime viikolla.

Lue myös:

Katso video: TS testasi vuokrattavan sähköpotkulaudan – muualla ristiriitaisen vastaanoton saaneet menopelit saapuivat Turkuun

Sähköpotkulaudat lisäävät huolta liikenteessä – harva perehtyy menopeliin riittävästi ennen ajoa

Sähköpotkulaudat jakavat Eurooppaa: Ruotsi pohtii kieltoa kuolonkolarin jälkeen, Britannia harkitsee kiellon kumoamista

Punaiset skuutit saivat turkoosin kilpailijan – toinenkin sähköpotkulautayritys rantautui Turkuun

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vastaa
Poutapilvet
Turhake?
Kenen taskuun päätyvät eurot tästä turhakkeesta?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Turhake?
Tuossahan se oli mainittu perustajan ja johtajan nimi. Työntekijät, joita on peräti 400, ovat ilmeisesti jollain alustasopimuksilla mukana. Aiemmin uutisoitiin, että pyörien kerääjä ja lataaja saa palkkiota 1 € per haettu pyörä. Näin päiväansioksi tulee 20-30 €.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »