Liverpoolin ja Dublinin väliltä Vuosaaren ja Tallinnan reitille – Helsingin Vuosaaresta avautuu kesäkuussa uusi laivareitti Tallinnaan

Eckerö Line aloittaa liikennöinnin Helsingin Vuosaaresta Tallinnan A-terminaaliin. Alukseen mahtuu 366 matkustajaa. Toimitusjohtaja Taru Kerosen mukaan yhä useampi matkailija ottaa Viroon mukaan auton. "Tuomme reitille kokonaan uuden ratkaisun, joka vauhdittaa kasvavan raskaan liikenteen siirtymistä Vuosaareen."

Helsingin satamien matkustusvalikoimat lisääntyvät, kun Eckerö Line aloittaa liikennöinnin Helsingin Vuosaaresta Tallinnan A-terminaaliin kesäkuussa. Raskaan liikenteen ennakoidaan vähentyvän Helsingin keskustassa. Kuvituskuva.
Helsingin satamien matkustusvalikoimat lisääntyvät, kun Eckerö Line aloittaa liikennöinnin Helsingin Vuosaaresta Tallinnan A-terminaaliin kesäkuussa. Raskaan liikenteen ennakoidaan vähentyvän Helsingin keskustassa. Kuvituskuva.

Tanja Nuotio

Suomalainen laivayhtiö Eckerö Line aloittaa liikennöinnin Helsingin Vuosaaresta Tallinnan A-terminaaliin kesäkuussa. Suomen lipun alla kulkeva alus tulee kuljettamaan rahdin lisäksi automatkustajia.

Aluksen omistaa Eckerö Linen emoyhtiö Rederi Ab Eckerö, jolta alus tullaan vuokraamaan. Se on rakennettu vuonna 2000 Espanjassa ja se liikennöi viimeksi P&O Ferries -yhtiöllä Liverpoolin ja Dublinin välillä.

Alus kuljettaa 366 matkustajaa ja siellä on pieni myymälä, matkustajatilat, kahvila, istumasalonki sekä hyttejä. Rahtikaistaa löytyy kahden kilometrin edestä, mikä on hieman enemmän kuin Eckerö Linen jo liikennöimällä matkustaja-alus m/s Finlandialla.

– Tarjoamme nopean ja käytännöllisen rahtivaihtoehdon ruuhkaiselle Helsingin keskustalle. Rahtilähtöjemme määrä kasvaa kymmeneen vuorokaudessa, kun laskemme yhteen uuden aluksen ja m/s Finlandian kuljettaman rahdin, kertoo Eckerö Linen rahtijohtaja Markku Onniselkä yhtiön tiedotteessa.

Uusi alus tulee liikennöimään päivittäin kaksi edestakaista vuoroa ja sen matka-aika on kolme tuntia. Aluksen nimi julkaistaan rekisteröinnin jälkeen. Laivan hankkimisesta on tehty aiesopimus.

Eckerö Line kertoo, että sen kuljettaman rahdin ja autojen määrä on ollut viime vuosina voimakkaassa kasvussa, ja uuden aluksen käyttöönotto kasvattaa volyymia entisestään.

– Vuosaareen osittain siirtyvä rekkaliikenne tulee vähentämään Helsingin keskusta-alueen raskasta liikennettä, yhtiö toteaa.

Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen uskoo Helsinki–Tallinna-reitin voimakkaaseen kasvuun.

– Näemme reitissä ison potentiaalin, ja haluamme olla sen kehityksessä mukana. Rahtilukumme ovat olleet hyvässä kasvussa viime vuosina, ja myös yhä useampi matkustaja ottaa auton mukaan matkustaessaan Viroon. Tuomme reitille nyt kokonaan uuden ratkaisun, joka vauhdittaa kasvavan raskaan liikenteen siirtymistä Vuosaareen ja luo uuden vaihtoehdon rahdille ja autolla matkustaville, Keronen kertoo.

Vuonna 2018 Eckerö Linen matkustajamäärä oli noin 1 844 000.

Uuden reitin avaaminen tulee luomaan uusia työpaikkoja Vuosaaren ja Tallinnan satamiin sekä uudelle alukselle.

– Uuden aluksen tuominen liikenteeseen tarkoittaa noin 80 uuden työpaikan syntymistä Suomeen ja Viroon, Taru Keronen kertoo.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vastaa
Minä
Turkuun ei näimmä saada edes yhtä
En ole koskaan Tallinnassa käynyt, enkä mene ellei Turusta saada omaa yhteyttä Tallinnaan. Toivottavasti kun Silja ja Viking muuttaa samaan terminaaliin, tilanne muuttuu ja uusia yhtiöitä avaa reittejä Viroon, Puolaan ja Saksaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
TallinkCCCP
Eckerö line kasvaa
Eckerö line kasvaa, kun Tallink ei pysty tarjoamaan palvelua.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »