Norjalaisen ja suomalaisen raideyhtiön koko kaksinkertaistuu – koolla on väliä, sanoo norjalaisen yhtiön toimitusjohtaja

NRC Groupin toimitusjohtajan Øivind Horpestad ja VR Groupin toimitusjohtaja Rolf Jansson kertoivat yrityskaupoista torstaina.
NRC Groupin toimitusjohtajan Øivind Horpestad ja VR Groupin toimitusjohtaja Rolf Jansson kertoivat yrityskaupoista torstaina.

Ulla Jäske

Norjalainen NRC Group ostaa VR Groupin tytäryhtiön VR Trackin. Yhtiöt muodostavat Pohjoismaiden suurimman raideinfraan keskittyvän yhtiön.

Uuden yhtiön palveluksessa tulee työskentelemään yli 2 450 työntekijää ja sen vuosittainen liikevaihto tulee olemaan yli 600 miljoonaa euroa.

VR Groupin toimitusjohtaja Rolf Jansson toteaa yhtiön tiedotteessa, että VR:n ja norjalaisen yhtiön liiketoiminnat täydentävät toisiaan sekä maantieteellisesti että palvelujen osalta.

NRC Groupin toimitusjohtajan Øivind Horpestadin mukaan kyseessä on tärkeä virstanpylväs yhtiöiden historiassa.

– Meidän alallamme koolla on väliä. Kokomme kaksinkertaistuu ja parannamme kilpailuasemaamme viitoittaen tietä jatkuvalle tasaiselle kasvulle.

Horpestadin mukaan yhtiö tulee tarjoamaan suunnittelu-, rakennus-, kunnossapito- ja ympäristöpalveluita arvoketjun kaikilla osa-alueilla, mukaan lukien maanrakennustyöt ja raiteet sekä turvalaite-, sähkö-, tietoliikenne- ja liikenteenohjausjärjestelmät.

Janssonin mukaan kummankin yhtiön toiminta perustuu yhteisille pohjoismaisille arvoille.

– Meille on tärkeää noudattaa kestävää ja vastuullista lähestymistapaa hankkeiden toteutuksessa ja yhteistyössä asiakkaidemme, työntekijöidemme, sijoittajien ja kaikkien muiden sidosryhmien kanssa.

Yhdistyminen ei vaikuta välittömästi tai suoraan VR Trackin toimintoihin Suomessa ja Ruotsissa. Pidemmällä aikavälillä syntyy uusia mahdollisuuksia yhteistyöhön maiden välillä ja työntekijöille voi avautua uusia uramahdollisuuksia.

Yrityskaupan jälkeen VR Group on NRC Groupin suurin osakkeenomistaja omistaen noin 18,3 prosenttia yhtiön osakkeista. VR Track saa NRC Groupin standardien mukaisen uuden nimen ja brändin.

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Taas mennään
Jälleen valtio onnistuu myymään kansalliselle infralle tärkeän yhtiön ulkomaiseen omistukseen.
Eikä myyntisummaakaan ole kerrottu mutta eiköhän joku asiaan sekaantunut virkamies jonkin mukavan bonuksen siitä kuittaa.
Odotettavissa huonompikuntoisia raiteita, korkeampia lipunhintoja ja enemmän viivästyksiä liikenteessä laitteiden hajotessa.
Sitäpaitsi millä osaamisella norjalaiset hommaa pyörittävät, eihän siinä maassa ole käytännössä edes rautateitä?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Taas mennään
" kansalliselle infralle tärkeän"
Olen oppinut ymmärtämään tälle ilmaisulle uuden sisällön - Ei voida enää käyttää poliittiseen rettelöintiin Suomessa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eikö Suomessa virheistä opita mitään !
Niin minne myitiin kannattava yritys nimeltä KEMIRA . Jonka jälkeen kuulimme kuinka kannattava yritys oli , tuotteiden hinnat nousivat heti . Siis menkäämme takaperin jälleen puuhun , eihän Suomessa kannata mikään . Nyky junat reistailevat jatkuvasti entä sitten , kun tulee kunnon pyryt ja pakkaset . Olisiko parempi siirtyä höyryverureihin , kyllä ne toimivat sotavuosinakin !
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.