Ugin autotehtaan sisäinen logistiikka osaksi omaa organisaatiota

Autotehdas palkkaa lisää henkilöstöä tämän ja ensi vuoden aikana.

Mikael Rydenfelt
Tehtaan toiminta kasvaa merkittävästi alkuvuodesta 2017, kun Uudessakaupungissa aloitetaan Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin tuotanto.
Tehtaan toiminta kasvaa merkittävästi alkuvuodesta 2017, kun Uudessakaupungissa aloitetaan Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin tuotanto.

Ida Kannisto

Valmet Automotive lopettaa yhteistyönsä HUB logisticsin kanssa Uudenkaupungin autotehtaalla. Jatkossa Valmet Automotive vastaa sisäisestä logistiikasta itse.

Muutoksen taustalla on autonvalmistuksen vahva markkinatilanne ja GLC-katumaasturiprojektin eteneminen aikataulussa.

Valmet Automotiven viestintäpäällikön Mikael Mäen mukaan yhtiössä on huomattu kasvun mahdollisuus, mikä vaatii toimia.

– Sisäinen logistiikka on niin tärkeä osa autotehtaan toimintaa, että on tarkoituksenmukaisempaa siirtää se takaisin osaksi omaa organisaatiotamme.

Järjestely koskee noin 250 autotehtaalla työskentelevää HUB logisticsin työntekijää. He siirtyvät Valmet Automotiven palvelukseen.

Sisäisen logistiikan palvelut siirtyvät Valmet Automotivelle joulukuun alkuun mennessä. Sen jälkeen Valmet Automotive vastaa toimitusten purkamisesta ja varastoinnista sekä osien toimituksista tuotantolinjoille.

Tehtaan toiminta kasvaa merkittävästi, kun Uudessakaupungissa aloitetaan Mercedes-Benzin GLC-katumaasturin tuotanto.

– Tuotanto on tarkoitus aloittaa alkuvuodesta 2017, Mäki kertoo.

Tuotannon kasvu tarkoittaa myös tarvetta palkata lisää väkeä. Mäen mukaan henkilöstöä rekrytoidaan tämän ja ensi vuoden aikana. Vielä hän ei osaa kertoa tarkemmin, kuinka paljon yhtiö aikoo palkata.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.