Toriparkki Turun päätöksentekoon taas keväällä

Havainnekuva uudistetusta kauppatorista. Kuva: Turun kaupunki
Havainnekuva uudistetusta kauppatorista. Kuva: Turun kaupunki

Toriparkki ja kauppatorin uudistaminen tekevät paluun Turun päätöksentekoon tämän kevään aikana. Käsittelyyn tulevat kauppatorin alueen uudet katusuunnitelmat sekä toriparkkia koskeva maanvuokrasopimus kaupungin Turun Toriparkki Oy:n kanssa.

– Sekä katusuunnitelmien että maanvuokrasopimuksen on tarkoitus olla ratkaisevassa kaupunginvaltuuston käsittelyssä toukokuun alussa, kertoo apulaiskaupunginjohtaja Jarkko Virtanen (sd).

Havainnekuva Kauppiaskadusta pihakatuna. Kuva: Turun kaupunki
Havainnekuva Kauppiaskadusta pihakatuna. Kuva: Turun kaupunki

Turun kaupunki vastaa kauppatorin maanpäällisten osien uudistamisesta. Kaupunki tiedotti tiistaina uusista suunnitelmistaan, joihin kuuluu muun muassa luistinrata, joulukylä, esiintymislava sekä pyöräilyn ja jalankulun aseman vahvistaminen ydinkeskustassa.

Video: Esittelyssä Kauppiaskadun suunnitelmat
Video: Esittelyssä Kauppiaskadun suunnitelmat

Turun tavoitteena on olla Suomen johtava pyöräilykaupunki.

– Noin 90 prosenttia turkulaisista asuu alle puolen tunnin pyöräilymatkan päässä keskustasta, joten meillä on hyvä mahdollisuus olla johtava pyöräilykaupunki, Virtanen sanoo.

Havainnekuva Yliopistonkadun kävelyosuuden jatkeesta. Kuva: Turun kaupunki
Havainnekuva Yliopistonkadun kävelyosuuden jatkeesta. Kuva: Turun kaupunki

Turun virkamiesjohdon mukaan 600–800 autopaikan toriparkin rakentaminen on avain keskustan uudistamiselle, koska siten saadaan keskustan katujen parkkipaikkoja vähennettyä ja lisää tilaa kevyen liikenteen väylille.

Toriparkkia vastustavat puolueet tulevat todennäköisesti kyseenalaistamaan näkemyksen siitä, että maanpäälliset uudistukset edellyttävät toriparkin rakentamista.

– Nämä hienot maanpäälliset uudistukset voidaan toteuttaa myös ilman toriparkkia, kaupunginhallituksen varapuheenjohtaja Elina Rantanen (vihr) sanoo.

Havainnekuva kirjastoaukiosta Kauppiaskadun päässä. Kuva: Turun kaupunki
Havainnekuva kirjastoaukiosta Kauppiaskadun päässä. Kuva: Turun kaupunki

TS

Lue myös

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
Suomen johtavaksi pyöräilykaupungiksi pyritään katkaisemalla pyöräily-yhteys ydinkeskustan keskeisiltä katuväleiltä, eli Kauppatorin ympäriltä Aurakadulta ja Eerikinkadulta? Käyhän se turkulaisessa käänteistodellisuudessa näinkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
Ei taida itkeminen loppua ikinä, aina jotain tehdään väärin. Olisit nyt tyytyväinen, että tässä on hieno suunnitelma jossa on otettu kaikki huomioon - kävelijät, pyöräilijät ja autot. Kaikkia tarvitaan keskustan elinvoimaisuuden säilyttämiseksi. Nyt on aika lopettaa se iänikuinen valitus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
Joiltakin osin parempi kuin nykyinen: 30 km/h rajoituksia, Kauppiaskadun rauhoittaminen.

Joiltakin osin huonompi kuin nykyinen: sakkokierroksia pyöräilijöille kävelykatujen ja Linnakadun kautta Eerikin- ja Aurakadun ajokieltojen vuoksi. Miten käy ortodoksikirkon edustan reitin erilaisten tapahtumien yhteydessä?

Itkeminen loppuu, kun tehdään tarpeeksi hyvää. Mikäs siinä, jos tehdään vähän sinnepäin, mutta sitten ei kannattaisi mainostaa, että nyt tulee priimaa ja Suomen parasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
Oletteko tosissanne, että Turun keskustan jäljellä olevat palvelut pysyisivät tai lisääntyisivät pyörälijöillä. Käytän keskustanne tarjontaa 2-3 krt/viikossa ja maksan pysäköinnistä, voin tietenkin käyttää Raision Myllyä. Rahat jää silloin Turun ulkopuolelle, tuskin olen ainoa ulkopaikkakuntalainen.

Kiistanne tuntuu olevan lasten juupas eipäs tasolla!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
"Ostava asiakas" - eikö tässä nyt oteta kaikki huomioon? kävelijöille ja fillaristeille tulee tilaa, autoille parkkipaikat? Tämä Turkulaisten kyynisyys on kyllä huikeaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Tavoitteet kunnolla yläkanttiin
Turun keskustan yli 13 miljoonaa asiakaskäyntiä ei yhtä ulkopaikkakuntalaista känkkäränkkää tarvitse.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ilmaista parkkitilaa
Turku tarvitsee ainoastaan ilmaista parkkipaikkatilaa. maksullisia käyttää ainoastaan ne joiden on pakko asioida keskustassa, ja sitten äkkiä pois ostoksille ilmaista parkkia tarjoaviin ostos keskuksiin. Terveisin:Aurajoki Turun pääkatu
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa
Nimen omaan,pysäköinnin pitää olla edullista.
Louhi ammottaa tyhjyyttään,koska hinnat aivan älyttömiä.
Raiso kiittää.....
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa
Vahvistettu kilometrikorvaus on näköjään tänä vuonna 43 snt / km. Eikös se mitoiteta todellisten kulujen mukaan. Ajo Raisioon ja takaisin on näin ollen noin 7 euroa. Se siitä näennäisen ilmaisesta parkista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa
"jotka ovat kyllästyneet turhaan ajelemiseen ostoskeskuksiin tai korttelin ympäri parkkipaikkaa etsiessä." he kiertelävät vain sen takia, kun eivät halua maksaa parkkihalliin sisälle. Miten toriparkki muuttaa ihmisten käsitystä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa
Ei vaan ovat kyllästyneet pitkiin matkoihin. Hinnasta viis.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa EI OLE
Siinäpä se on, kun autoilijat eivät ole valmiita maksamaan peltilehtimiensä päivähoidosta. Se paikoitus ei ole ilmaista, se hinta on tontimaan hinta, mutta autointoilijoiden mukaan kaikkien pitäisi tukea joidenkin autoilua. Tässä tapauksessa vielä ainakin 20 miljoonalla.

Henkilöautot vievät kaupunkitilaa, saastuttavat, melustavat ja vaarantavat pyöräilijöiden ja kävelijöiden terveyden ja turvallisuuden. Eikä tämä saviparkki tee kaupungista autotonta, hahaha, mikä *usetus on väittää, että houkuttelemalla autoja lisää keskustaan saadaan autoton keskusta.

Ei ole ilmaista parkkitilaa, sen maksaa joko kaikki kuntalaiset veroina ( kun ei voida hyödyntää raakamaata asumiseen) tai sitten se on tuotteiden ja palveluiden hinnoissa.

Joten koska autoilijat alkavat maksaa todellisia kustannuksia?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: ilmaista parkkitilaa
Jos torin alle tulee 800 paikkaa niinkuin on suunniteltu ja torin ympäristöstä poistetaan
200 paikkaa mikä on myös suunniteltu. Nyt jäisi 600 paikkaa siitä vuokrattaisin ainakin
150 kpl pankeille,kaupunkille ja monelle muulle henkilökunnalle.
Nyt olisi vielä 450 vuokrapaikkaa.Pelastavatko nämä paikat Turun keskustan näivettymisen?
Tämä parkki rakennetaan ainakin Bisnes mielessä joten ilmaisia paikkoja ei ole.
Kun ei vaan kävisi niin että luisuisi muutaman vuoden päästä Turun syliin ja muutaman
miljoonan velat kylkijäisinä.NÄINHÄN TURUSSA YLEENSÄ TAPAHTUU.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi pitää rakentaa?
Jos niin iso osa turkulaisia vastustaa, silloin ei., Nyt on jo Louhi, jonne voi tehdä sisäänajon keskustasta/ ord,kirkko kohdilta ja Eskelin parkkitalo joka on vajaa käytössä. Kyllähän turussa tilaa on tehdä pysäköintitalo maan päälle jos on tarvetta, Wiklundin lähellä on tilaa.. ym. kadun varsiin voi tiivistää vinopaikkoja, Toriparkki on epätoivoinen hanke, koska sitä ei haluta, se rikkoo kaupunkimiljöön rakennusaikana ja tappaa kaupat. Sen jälkeen Parkkihallista tulee kirpputori.. Jätetään jotain syntymättömille sukupolvillekin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Ainoa yhteys joka Louheen voidaan tehdä keskustasta on hissiyhteys ja sekin jo on. Mikäli et ole koskaan Louhessa asioinut niin tiedoksi, että se on aika paljon syvemmällä kuin läntinen pitkäkatu.
Ja läntinen pitkäkatu on aika paljon syvemmällä kuin esim kauppatorin pinta.
Joten ajoyhteys keskustasta vaatisi niin jyrkän kuilun ettei sitä autolla ajaisi. Hissimatka Louheen kertoo jo paljon sen syvyydestä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Miksei rakennettaisi? Rakentaminenhan on koko kaupungin idea. Jos kaupunki ei mielytä, muuta pois. Tai ole hiljaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Kaupunkia tulisi toki rakentaa järjen ja tarpeen mukaan. Tässä tapauksessa kumpaakaan ei ole.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Olet varmasti ihan oikeassa. Miten olemme saattaneet valita kaupungillemme sellaiset päättäjät, jotka toimivat vastoin asukkaiden enemmistön tahtoa? Vain muutaman harvan tahon rahallinen etu saa nyt ratkaista, vaikka mitä peruuttamattomia huonoja seurauksia koituisi hyvälle kotikaupungillemme - näinkö?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Jos joku haluaa rakentaa jotain kaupunkiin, niin miksi se olisi järjetöntä tai tarpeetonta, jos se ei rakentajan mielestä sitä ole? Toriparkin vastustajilla ei ole päätä, eikä häntää niskuroinnissaan.

Ja Raisio pitää liittää Turkuun mahdollisimman nopeasti. Ei niin pienellä risteyksellä pitäisi olla kaupunkistatusta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Se on tarpeetonta koska parkkipulaa ei ole sanoi roriparkki oy sitten mitä tahansa ja järejtöntä se on koska tuota parkkipulaa ei ole ja se parkki tullaan rakentamaan torille eikä millekkään tavalliselle tontille. Lisäksi siitä rakentamisesta koituu ongelmia busseillr ja tori kaupalle mitä ei tapahtuisi jos esim. Louhea laajennettaisiin
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Pitääkö olla parkkipula, että saa rakentaa uuden parkkipaikan? Entä mihin ne autot sitten jätetään, kun se parkkipula ilmenee? Enkö saa perustaa parturiakaan, kun naapuriparturissa on vielä aikoja tarjolla? Eihän tuossa pähkäilyssäsi ole mitään järkeä! Menkää takaisin sinne kiven alle maalaiset. Antakaa meidän Turkulaisten hoitaa oma toriparkkimme.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Jos kyseinen parturi vaikuttaa keskustan kehityksen viivästymiseen niin siinä tapauskessa ei olisi järkeä rakentaa sitä. Tuo tori saataisiin jo nyt tuollaiseksi, sillä autoilijoita ei ole nyt paljon, eikä ole mitään takeita että tämä halli sen muuttaisi. Lisäksi autoilun kasvu on lähes pysähtynyt turussa ja lisäksi kaupunki laskee yksityisautoilun määrää parantamalla muita liikkumismuotoja. Voitko perustella miksi ja miten toriparkki on kannattava nyt tai jatkossa? Se olisi ihan fine jos se tehtäisiin louhen tavoin kallioon, mutta torin auki repiminen pienen ryhmän etujen takia ei ole oikein millään mittaasteikolla. Toriparkki pitäisi olla meille ilmainen mutta entäs torikauppa, bussiliikenne? Tuo rakentaminen kestää viisi vuotta ja valmistuessaan toriparkki ei tuo mitään hyötyjä. Eli käytännössä turha. Ja autoilevista asiakkaista kilpaileminen on jo hävitty, sillä ilmaisia paikkoja ei turkuun tule.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Keskustan kehitystä viivästyttää vastustaminen, ei rakentaminen. Ei yhdenkään parkkipaikan tai parturin rakentaminen ole viivästyttänyt keskustan kehitystä. Eikä sillä ole kaupungin kehitykselle mitään merkitystä, onko yksittäinen parkkipaikka kannattava vai ei. Mitä se vaikuttaa kaupungin kehitykseen?
Eikä toriparkkia kannata mikään pieni ryhmä. Samanlaisia parkkeja on rakennettu joka kaupunkiin Suomessa, joten sellaisilla on selkeä tarve.
Mitä torikaupasta? Mitä bussiliikenteestä? Uusissa suunnitelmissa molemmat näyttävät toimivan nykyistä paremmin, eli niiden suhteen ei ole ongelmia. Ja kun katsot uudet suunnitelmat, niin siinä listataan lukuisia hyötyjä. Turha on ainostaan lapsellinen toriparkin vastustus.
Lisäksi autoilu lisääntyy jatkuvasti Turussa. Turussa on suurimmat ruuhkat pohjoismaissa. Ilmaisia parkkipaikkoja on jo nyt keskustassa ja tulee olemaan. Olet väärässä joka asiassa. Pysy siellä kiven alla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Keskusta oltaisiin saatu kunnostettua ajat sitten jo, sillä parkkihalli on turhake. Viivästynyt kehitys on merkittävää keskustalle ellet tiennyt. Onko turussa ensinnäkään parkkipulaa? Onko tulossa? Helsingin sanomissa oli juttua autoilun vähenemisestä ja turussa on ilmennyt sama ilmiö. Autoilun kasvu on siis hidastunut.

Se että monessa kaupungissa on parkkihalleja ei kerro mitään. Kuinka monessa on torin välittömässä läheisyydessä useita parkkihalleja? Useita toriparkkeja voidaan verrata jo nykyiseen louheen. Onko sillä väliä onko se halli torin alla vai sen tontin vieressä jos uloskäynti on kuitenkin torilla? Kerro miksi muiden kaupunkien parkkipula vaikuttaisi turun parkkipulaan? Minusta tyhjät parkkihallit kertovat kysynnän puutteesta, joten miten lisä halli sitä muka lisää tuo?

Mitään lukuisia hyötyjä ei tule pakkihallista vaan itse torikannen kunnostamisesta.

Aivan! Turussa on ruuhkia. Siksi kaupunki aikookin vähentää autoilua parantamalla joukkoliikennettä ja muita liikkumismuotoja! Autothan niitä ruuhkia auiheutavat ja kun sitä vähentää nii tadaa ruuhkatkin vähenevät. Jos pikaratikka yhdistäisi keskustan raisioon, kaarinaan, runosmäkeen, varissuohon ja hirvensaloon niin mistä ne autoilijat sitten tulevat? Lähijunaakin kaavaillaan, mikä saisi mynämäkeläisetkin helpommin lähtemään junalla tukuun asioimaan.

On outoa väittää että keskusta olisi autoilun puutteen takia huonossa jamassa. Onkohan syyt jossain muualla, sillä kukaan ei ole estänyt autoja nyttenkään tulemasta keskustaan? Ja miksi keskustan pelastus olisi tehtävä autojen ehdoilla? 1/3 keskustass asioivista liikkuvat autoilla. Tuo halli ei paranna mitään, sillä se ei tuo uusia autoilevia asiakkaita yhtään. Miksi toisi? Se maksaa siinä missä muutkin puolityhjät hallit!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Ongelma on se, että kehitystä estää turhat projektit. Keskusta tarvisee eloa ja vetovoimaa. Se ei ole parkkihallista kiinni ja sen toteuttaminen viivästyttää tuota viidellä vuodella ilman mitään ylimääräistä hyötyä. Samat tulokset saataisiin ilman parkkihalliakin ja muutaman vuoden sisällä koko tori olisi valmis. Lisäksi tulisi huomioida viiden vuoden työmaan vaikutus vetovoimaan.
Keskustan kehitys on kaupungin oma asia, eikä siihen yritysten sovi tunkea omia ideoita turhaan, sillä se on kaikilta pois.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
"Ilmaisia parkkipaikkoja on jo nyt keskustassa ja tulee olemaan." missä nämä ovat? Ja eikö toriparkki viekkään katupaikkoja? Kuinka kaukana keskustasta nämä paikat ovat ja ovatko nämä parkkien käyttäjät merkittävämpiä kuluttajia keskustassa kuin bussilla tai pyörällä kulkevat?
Mikä sen viihtyisyyden lopulta tuokaan keskustaan? Hyvät kävelytiet ja bussi yhteydet? Nämähän siellä keskustassa asioivat enemmän kuin autoilijat. Miksi heidän olojensa ja liikkuvuuden parantaminen on autoista kiinni? Kuten on todettu, että autoilijat eivät asioi keskustassa niin paljon kuin muut. Eikö olisi järkevämpää parantaa sitä mistä on puutetta? Autoilijoilla on jo nyt hyvät parkkihallit ydin keskustassa. Muiden olosuhteet eivät ole läheskään näin hyvät, joten miksi niiden parantamisen hidasteena on turha halli? Kaikki rakentaminen ei ole hyvää jos siitä hyötyy pieni osa, sehän on selvää.

Ja miten käy tulevaisuudessa toriparkille? Autoilu tosiaan vähenee. Keskustassa ei ole nyttenkään parkkipulaa, joten hallit tulevat jo nykyistä tyhjemmiksi. On tyhmää rakentaa parkkihallia, jolle ei ole käyttöä nyt, eikä tule olemaankaan. Todella lyhytnäköistä ajattelua toriparkin kannattajilta, joiden näkemykset edustavat 60-luvun ihanteita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
"Samanlaisia parkkeja on rakennettu joka kaupunkiin Suomessa, joten sellaisilla on selkeä tarve."
Siis selitä miksi turussa on tarve ylimääräiselle parkkihallille? Keskusta on osoittanut jo elpymisen merkkejä ilman toriparkkiakin. Ostosvoima ei ole ikinä ollut parkkipulasta kiinni.
Keskusta tavitsee kasvojen kohotuksen. Tämä parkkihalli hidastaa sitä viidellä vuodella. Hyödyllistäkö? Voiko kukaan edes väittää niin??
Tori pitää kunnostaa nyt ja ilman parkkihallia. Miten kivetysten uudelleen asettaminen olisi muka parkkihallista kiinni?
Keskusta tarvitsee ratikat, mitkä todistetusti lisäävät joukkoliikenteen käyttäjiä ja vähentävät autoilua. Hyvillä yhteyksillä ja viihtyisällä kävelykeskustalla parannetaan kaupunkia. Parkkihallit on jo, nyt on muiden vuoro!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
No jopas on tullut trollia taas ihan tuvan täydeltä vastustajien puolelta. Ettekö te ymmärrä että kaikki hyötyvät tästä!!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Jos viivästynyt kehitys vaivaa valittajia, niin ei kannata valittaa joka asiasta. Kaupungin kehitys hidastuu valittajien vuoksi, joten he ovat tuhoisia Turulle. Ja vaikka viherhipit kuinka haluaisivat muuttaa Turun keskustan kävelypuistoksi, niin se ei tule ikinä onnistumaan. Turku on kaupunki, jonka keskustassa on kauppoja, joihin kansalaiset tulevat autoillaan, jotka tarvitsevat parkkipaikkoja. Ja kun Turun keskustan kauppiaat haluavat niitä parkkipaikkoja asiakkaidensa autoille, niin antaa heidän rakentaa niitä parkkipaikkoja torin alle. Se ei häiritse ketään. Päinvastoin, se hyödyttää asiakkaita, kauppiaita ja kaupunkia.

Vaikka autoilun kasvu on hidastunut, se kuitenkin kasvaa vielä. Ja vaikka parkkipula ei ole jokahetkistä, niin kohta se on, toriparkkia siis tarvitaan. Kaupunki ei siis pysty, eikä aio vähentää autoilua. Tämä on soopaa. Juurikin kaupunki puoltaa toriparkkia.

Maskulaiset voivat pysyä siellä metsässä, jossa on ilmaisia parkkipaikkoja. Turun keskustan ilmaiset parkkipaikat ovat kanta-asiakkaille, jotka ovat kyllästyneet turhaan ajelemiseen ostoskeskuksiin tai korttelin ympäri parkkipaikkaa etsiessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
"Jos viivästynyt kehitys vaivaa valittajia, niin ei kannata valittaa joka asiasta. Kaupungin kehitys hidastuu valittajien vuoksi, joten he ovat tuhoisia Turulle." ensinnäkin kehitys ei ole ollut parkkipulasta kiinni tai autoilijoiden puutteesta. Torikansi voidaan kunnostaa ilman parkkihalliakin. Toriparkin esille tuominen on vasta sitä kehitystyä hidastanutkin ja rakenntuessaan tulee hidastamaan entisestään. Huom. Autoilijoista EI ole ollut pulaa. Eikä ole pulaa. Mitä tässä sitten parannetaan? Ei mitään! Miksi autoilijat yhtäkkiä tulisivat keskustaan, kun sinne on avattu uusi parkkihalli viiden puolityhjän parkkihallin keskelle? Vau.. Vain tyhmä uskoo että tuo on kannattavaa...
Tuo on vain turha parkki paremman keskustan hidasteena. Edelleen suurin osa keskustasta asioivista eivät liiku autoilla. Heillä ON JO parkit ja hallit. Mitä kävelijöillä ja pyöräilijöillä on? Kämäinen pyöräkaista ja yliopistonkatu. Eikö olisi aika parantaa niiden todellisten asiakkaiden ja asukkaiden oloja kaupungissa? Kauppiaat eivät näköjään ymmärrä ketkä heidän puljujaan pitävät pystyssä, sillä kuinka moni käy autolla ostamassa esim. vihanneksia torilta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
Metsämaskulainenhan sitä kehitystä penäsi, ei kukaan muu. Ja miksi korjata vain torikansi, jos sen alla on hyödyntämätöntä tilaa, jonka joku haluaa ottaa tuottavaan käyttöön? Miten se voi hidastaa Turun kehitystä, jos toriparkki työllistää ja tuo verotuloja?

Ja kuten tuli jo todettua, miten yksittäisen yrityksen kannattavuus voi kiinnostaa metsämaskulaista? Eihän sillä ole mitään merkitystä kaupungin, asukkaan, tai metsämaskulaisen elämään, kannattaako jokin firma Turussa, vai ei. Paitsi kilpailevan yrityksen omistajaa tietenkin.

Ja kerro ihmeessä, miten maan alla oleva parkkipaikka hidastaa keskustaa (/sen kehitystä)? Ja miten uusi suunnitelma huonontaa kävelijöiden ja pyöräilijöiden asemaa? Uusi suunnitelmahan juurikin poistaa autot torin ympäristöstä ja tekee tilaa kävelijöille ja polkupyöräilijöille.

Vaikka metsämaskulainen asuu metsässä, niin lähes 800 vuotta vanha Turku ei metsäksi muutu, vaikka kuinka Maskulaiset metsäläiset sitä haluaisivat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
"Ja miksi korjata vain torikansi, jos sen alla on hyödyntämätöntä tilaa, jonka joku haluaa ottaa tuottavaan käyttöön? Miten se voi hidastaa Turun kehitystä" 50m savea ja sen tarpeettomuus ei ole hyviä syitä rakentaa. Rakentamiseen tarvitaan järkeä ja tarvetta. Turha rakentaminen on turhaa, eikä siitä saada hyötyjä vaikka kuinka maksaisikin, sillä tarvetta ei ole. Ei ole pakko rakentaa ilman tarvetta, eikä varsinkaan välttämätöntä.

Ai miten hidastaa? No sen jankaaminen ja rakentaminen vie vuosia. Rakentaminenkin vie nyky arvioiden mukaan 4,5 vuotta. Minkä takia pitäisi odottaa noin kauan, kun parkkihallille ei ole ollut tarvetta? Oletko lukenut ollenkaan mitä olen kirjoittanut?

Ja edelleen kaupunki haluaa vähentää autoja ja tekee isoja tekoja sen eteen. Ratikka ja nyt juuri jaettiin ilmaisia bussilippuja, syynä että autoja halutaan vähentää! Ai mitä sitten tapahtuu toriparkin 600-800 paikalle, jos nykyisetkin hallit huutavat tyhjyyttään? Aikooko kaupunki vastoin periaatteitaan kannustamaan ihmisiä autoilemaan vai miten tämä toriparkki aiotaan pitää elossa? Tarvetta sille ei enään ole eikä tulekkaan. Siksi se on kehityksen hidastaja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi pitää rakentaa?
"No jopas on tullut trollia taas ihan tuvan täydeltä vastustajien puolelta. Ettekö te ymmärrä että kaikki hyötyvät tästä!!! "


Mitenhänkän tästä "kaikki hyötyy".

Ensin menee ainakin 20 miljoonaa toriparkin katon rakentamiseen, sitten keskustan kadut, erityisesti Aninkaistenkatu ja Uudenmaankatu ja todennäköisesti Hämeenkatu täyttyvät autoista. Torikauppa loppuu, koska 4 vuotta savimonttua on pitkä aika. Sitten alkaa taloudelliset ongelmat, koska autoilijat eivät halua maksaa paikoituksesta, joten kaupunki ottaa koko hoidon kontollee ( tunkee siihen ehkä 100 miljooonaa) ja sitten alkaa Ortodoksinen kirkko kallistua.... pohjavedet laskea ja muutkin paaluttamattomat ja jo paalutettut talot vajota.... siinä sitä sitten alkaa olla uusi Myllysilta-nähtävyys keskustassa...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Voi hyvää päivää...
Tuohon visuaaliseen lopputulokseen ei toriparkkia todellakaan tarvita ainoastaan kokoomuksen ja demareiden grynderisidoksien katkaisemista ja kaupunkilaisten hyvinvoinnin asettamista ykkösprioriteetiksi.
Missään nimessä ei saa toria ympäristöineen laittaa monivuotiseksi kaivantotyömaaksi, sillä sen jälkeen esim. loputkin liikkeiden asiakkaat ovat kadonneet.
Kaikkein hölmöintä on se, ettei autoliikenne olisi poistunut keskustasta jos sisäänajot ovat "torin kulmilla"...
Tuo seikka huomioiden Louheen on todella helppoa ajaa nopeasti ja suoraan kaupungin sisäänajoreittejä käyttäen.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hyvä Turku!
Kommentoin äkkiä ennen kuin toriparkki-propagandistit (niin puolesta kuin vastaan) iskevät tähän keskusteluun.

Tämä vaikuttaa kaikinpuolin fiksulta suunnitelmalta, toivotaan että saadaan etenemään ja toteutumaan sovitun mukaiseksi.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä Turku!
Juuri näin! Nyt ei enää yhtään aikalisää, vaan reipas päätös. On ollut monia hyviä vaihtoehtoja esillä, niistä nyt paras täytäntöön. Parkkiluolan kulkuaukostakin saadaan varmasti arkkitehtien suunnittelemana, positiivisessa mielessä, suorastaan nähtävyys.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hyvä Turku!
Hieno on ja olisi jo toteutunutkin jollei mukaan olisi pitänyt odottaa politiikkojen ja gryndereitten pakollista mutta turhaa toriparkkia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hieno
Hyvältä näyttää suunnitelmat. En ole koskaan ymmärtänyt miksi tämä aiheuttaa niin paljon reaktioita. Yksi autohalli.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Koska vieressä on Louhi-parkki, jossa riittää tilaa.
Koska parin korttelin päässä on Eskelin parkkitalo tyhjillään.
Koska parkkitila torin alla ei silti houkuta ihmisiä samalla tavalla kuin yhtenäinen ostoskeskus (Mylly ja Skanssi + huonekalukompleksit).
Koska parkki on tyrmätty jo useaan otteeseen.
Koska toriparkista hyötyisi lähinnä pieni porukka joka omistaa torin ympäristön kiinteistöjä -Kaupunki ei todennäköisesti. Nämä omistajat ovat myös hyvää pataa Turun päättäjien kanssa.

Tämän lisäksi monet haikailevat autotonta keskustaa, johon itse en usko.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Eli kateus syynä tässäkin. Mitä sillä on väliä jos torin ympärillä olevat hyötyvät. Koko keskustahan on torin ympärillä. Ja noi muut syyt on kanssa yhtä puppua kuin tuo eskeli joka ei ole yleisessa pysäköintikäytössä lainkaan vaan vuokrapaikkoina.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Kaupunkia ei saa rakenaa pienen ryhmän etuja varten.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Suunnitelmiin ei ole piirretty ilmastointi- ja hissipömpeleitä ollenkaan, myöskään sisään- ja ulostulo ei näy missään. Menkääpäs katsomaan Puutorille, miltä näyttää tori jonka alla on parkkihalli!

Emme halua keskustaan isoa kuoppaa torin paikalle! Tunnetusti kaikki aikataulut Turussa aina tökkivät (Taidemuseon remontti, Louhi ym), joten rakennustyömaa on Turun sydämessä 4-6 vuotta. Sekö "elävöittää" keskustaa ja bisnestä?

Ja kun hyvävelimafia saa sen parkkihallinsa, niin pirun kallista pysäköinti tulee olemaan. Miksi kukaan haluaisi sinne, kun Myllyssä, Länsikeskuksessa, Skanssissa jne se on täysin ilmaista?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Mitä se sua haittaa, jos kaupungissa on sulle liian kallis parkkipaikka?

Haittaako sua muuten teatterinkin remontti? Sekin on keskustassa ja siellä on monttu keskellä. Oletko huomannut, että ihmisten määrä tai keskustan vetovoima olisi teatteriremontin vuoksi jotenkin vähentynyt?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Oletatko ettei keskustan vetovoimalle käy mitään, jos se on viisi vuotta työmaana?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
"Kuinka tyhmä voit olla" miten teatterin remppa vaikuttaa ydin keskustaan? Taidat itse olla vähän tyhmä, jos yhdistät teatterin toriin. Torilla on liiketiloja ympärillä ja itse torillakin on toimintaa. Oliko siinä teatterin montussa kumpaakaan?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
"Haittaako sua muuten teatterinkin remontti?" minua ainakin haittaisi, jos sen valmistus viivästyisi viidellä vuodella parkkipaikkojen takia, joista ei ole puutetta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Turun rakentamiseen on mennyt yli 700 vuotta ja asukkaat vain lisääntyy. Koska se väitetty vetovoima loppuu?
Käsittääkseni juurikin torin ympärillä olevat liiketilojen kauppiaat haluavat sen toriparkin. Ovatko ne kauppiaat huolissaan vetovoiman loppumisesta remontin aikana? Eivät ole! Koko vetovoiman loppuminen on keksittyä soopaa. Turussa on lisäksi monta toria. Torikauppiaat voivat siirtyä niille, uusia tiloja odotellessa. Ja juurikin parkkipaikkojen puutteen vuoksi toriparkki rakennetaan.
Mistä te typerät vastustajat keksitte satunne?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
"kuinka tyhmä voit olla", sulla ei ole ihan kaikki kotona ullakolla. Teatteriremontti ei ole vertailukelpoinen, kai sen verran ymmärrät. Torin tilalle keskelle kaupunkia tulee iso mutamonttu viideksi vuodeksi, joten kyllä se haittaa.

Tyhmimmänkin luulisi ymmärtävän, että koko projekti on järjetön, koska kalliille toriparkkipaikoille ei ole riittävästi kysyntää. Autoilevat ihmiset shoppailevat mieluummin kauppakeskuksissa, joissa voi pysäköidä ilmaiseksi vaikka koko päiväksi. Loppujen lopuksi tullee turkulaisille takuuvarmasti kuluja tästä farssista.

Itse taidat olla niitä tyyppejä, joille firma maksaa parkkipaikan. Se pitää tietysti saada siihen työpaikan viereen, koska et kykene mitenkään kävelemään torin toiselta kulmalta 50 metriä. Siinä sijaitsee Louhen toriuloskäynti.


Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
Miten se monttu haittaa torilla, mutta ei muutaman sadan metrin päässä teatterilla? Ehkä siksi, että ei se haittaa ketään. Kaupunki on aina täynnä monttuja ja joka puolella rakennetaan, mutta ihmiset liikkuvat silti kaupungilla.

Ja jos toriparkki on sulle liian kallis, vaikka hintoja ei ole edes julkistettu, niin muille se ei ole. Voit siis hyvin alkaa polkupyöräilijäksi, jos sulla ei ole varaa parkkeerata toriparkkiin. Muuten toriparkin tullessa pyöräilijöidenkin olosuhteet paranevat.

Toriparkin vastustajat ovat kyllä typerää sakkia. He ovat jo maksaneet Turulle kahden toriparkin hinnan valitustensa vuoksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Hieno
"Miten se monttu haittaa torilla, mutta ei muutaman sadan metrin päässä teatterilla?" voiko kanssasi edes väitellä, jos olet noin hakoteillä? Mene tutkimaan mitä eroa torilla ja teatterilla on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Miksi
Niin miten vähennetään keskustassa auroilua ja laajennetaan kävelyteitä, jos sisäänajo on torin nurkalla? Katuparkit saa louheenkin ja sitä voi laajentaa ilman että torikauppa tai bussiliikenne häiriintyy.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi
Ihan oikeasti? Anna nyt jo olla. Keksi joku muu ruikutuksen aihe.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Miksi
Mielestäni täällä kuka vain voi sanoa mielipiteensä. Mikä sinusta muka on perustelu toriparkille?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Turun tulevaisuus ei ole autoissa.
2/3 osa keksustassa asioivista eivät kulje autoilla ja juuri luin hesarista, että autoilun kasvu on lähes pysähtynyt helsingissä ja turussa. Miksi siis keskusta tehdään sillä ehdolla, että ilman autoja ei ole mitään? On selvää, että lisäämällä pyörä ja kävelyteitä, lisääntyy myös niiden käyttömäärä. Tori saataisiin jo nyt kunnostettua havainnekuvien kaltaiseksi. Toriparkki viivästyttää tätä kehitystä monella vuodella saamatta mitään merkittävää aikaiseksi. Keskustan tulevaisuus ei ole autoista kiinni. Ja miten toriparkki tarjoaa louheen nähden? Onko se halvempi kuin louhi? Mitä etuja taas esim. Myllyn parkkipaikkaan joka on ilmainen? Keskustan ei tule kilpailla autoista, sillä se on kallista ja tappio on varma.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Valtuusto nurin
Kuinka pitkälle tässä katsotaan, jos katsoaan lainkaan? Autoilu vähenee kun kävely, pyöräily ja joukkoliikenne lisääntyy. Ketkä tuota käyttävät 20v päästä? Ketkä sitä käyttävät kun se valmistuu? Miksi yhtäkkiä keskustaan tunkisi autoja, sillä tyhjät parkkihallit phuvat puolestaan. Tyhjät parkkihallit kertovat, ettei parkeille ole kysyntää. Elävälle keskustalle taas on kysyntää ja sitä elävöittävät kaikki muut, kuin autoilijat.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valtuusto nurin
- Tuo on NIIN totta! Mutta olemmeko me turkulaiset tässä asiassa päättäjien hullujen päätösten armoilla? Kuka äänesti tuommoiset hääräämään?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Valtuusto nurin
Saahan siitä uimahallin kun autoilijoita ei keskustassa enää ole
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rakennukset
Toriparkki ei sinänsä ole mielestäni mikään ongelma. Olisi hienoa, jos esim Kauppiaskatu rauhotettaisiin autoliikenteeltä kävelykaduksi, kuten muutenkin Kauppatorin ja Aurajoen välinen alue. Tässä suhteessa suunnitelma näyttää varsin hyvältä.

Suurin kauppatoria koskeva ongelma on omasta mielestäni sen kaupunkikuva ja arkkitehtoninen levottomuus. 1950-70-luvuillahan sen reunoilta purettiin useita upeita kivitaloja. Pahin rivistö on Kauppiaskadun puoli Wiklundeineen. Tälle pitäisi tehdä jotain.

Olisiko mahdollista rakentaa esim. Wiklundin tieltä purettu upea Lindblomin talo ainakin julkisivultaan takaisin? Samoin Ortodoksisen kirkon viereen voisi rakentaa ns. Pohjolan talon matalan osan paikalle kopion Phoenixin talosta ja kirkon toiselle puolelle samantyylisen rakennuksen tai kopion puretusta Cygnaeuksen koulusta, joka oli myös hieno rakennus aikanaan.

Näillä toimilla Kauppatorin ja koko Turun kaupunkikuva paranisi huomattavasti ja sen maine Turun taudin pesänä voisi jäädä taakse. Turku tarkoittaa usein muualla Suomessa samaa kuin Purku.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.