Säiliöauton palo sammutettu kasitiellä

Kuva: TS/ Mikael Rydenfelt
Kuva: TS/ Mikael Rydenfelt

Nestemäistä kalkkia kuljettaneen säiliöauton palo saatiin sammutettu kasitiellä torstai-iltana.

Auto syttyi palamaan kesken ajon kasitiellä Soukaistentien risteyksessä Pyhärannan Varhokylässä kuuden aikoihin illalla. Pelastuslaitos jäähdyttää nyt auton renkaita. Palosta ei aiheutunut henkilövahinkoja.

Turun Sanomiin yhteydessä ollut silminnäkijä kertoo, että hän oli matkalla Raumalta Turkuun päin, kun rekka tuli vastaan suunnilleen Laitilan keskustan kohdalla. Rekan alta kipinöi jo siinä vaiheessa.

Silminnäkijä teki U-käännöksen ja lähti rekan perään varoittaakseen kuskia. Silminnäkijämies sai rekan kiinni Raumalle päin mentäessä ohituskaistan jälkeen. Tässä vaiheessa kipinöinti oli jo runsasta. Melko pian tämän jälkeen rekan alapuolella räjähti jokin.

– Räjähdyksen yhteydessä tielle lensi paljon kipinöitä ja irtokamaa, silminnäkijä kertoo.

Vähän matkaa tämän jälkeen säiliöauto pysähtyi ja kuljettaja yritti itse sammuttaa tulta, mutta liekit vain yltyivät. Säiliöauton takaosan eturenkaan paloivat. Kylki näytti myös olevan tulessa. Liekit löivät isommillaan reilusti auton yläpuolelle, mies kertoo.

Paikalle hälytettiin useita pelastuslaitoksen ja poliisin yksiköitä. Palopaikalla yksi ajokaista suljettiin liikenteeltä. Pelastuslaitos ohjasi paikalla liikennettä.

– Paikalle tulleet yrittivät aluksi turvallisen matkan päästä estää muuta liikennettä menemästä paikalle. Osa henkilöautoista ja yksi linja-autokin ohitti rekat ja ne joutuivat pysähtymään hyvin likelle palopaikkaa, silminnäkijä kertoo.

TS

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vastaa
proffa
Ihmetyttää kulkijaa ?
Kovasti ovat nämä nykyautot paloherkkiä vaikka ovat niin hyvin huolettu katsastettu ja nopeusrajoittajalla varustettu ?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
KV
Vast: Ihmetyttää kulkijaa ?
Ei se teknologia liity mitenkään renkaiden paloherkkyyteen. Kumi palaa voimakkaasti, vaikka olisi mitkä nopeusrajoittimet autossa...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »