Kauttakulkijoiden määrä väheni tuhansilla Turun lentoasemalla

Arkistokuvaa Turun lentoasemalta 23. heinäkuuta 2014. TS/Mikael Rydenfelt
Arkistokuvaa Turun lentoasemalta 23. heinäkuuta 2014. TS/Mikael Rydenfelt

Heinäkuun seisokin lisäksi Turun lentoaseman matkustajamäärissä näkyy selvä notkahdus elokuun kansainvälisessä liikenteessä.

Varsinais-Suomen liiton mukaan tarkkaa tietoa eri lentoyhtiöiden matkustajamääristä ei ole käytettävissä.

– Näyttää kuitenkin siltä, että SAS:n päätös lopettaa Kööpenhaminan lennot kesäkuun lopussa on pudottanut matkustajamääriä merkittävästi, liitto taustoittaa tiedotteessaan.

Turun lentoaseman kautta kulki sen mukaan elokuussa 5 000 matkustajaa vähemmän kuin vuotta aiemmin. Lähes koko vähennys tuli kansainvälisestä liikenteestä.

Sen sijaan satamien tavara- tai matkustajaliikenteessä ei ole liiton mukaan tapahtunut kesän aikana merkittäviä muutoksia suuntaan tai toiseen.

TS

Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Ei ihme!
Kööpenhamina oli Turun tärkein reitti. Tukholma ei ole juuri Helsinkiä parempi linkki, koska useissa tapauksissa olet Tukholman jälkeen taas Kööpenhaminassa. Ja tälläinen ei bisnesmatkailijoille käy laatuun.

Kööpenhamina oli ainut reitti joka nosti Turun lentoaseman liikematkailumielessä ohi Tampere-Pirkkalan, nyt Turun lentoasemalla ei ole enää mitään etua Tampere-Pirkkalaan verrattuna.

Olemme palanneet taas pohjalle.

Tarvitsemme tunnin junaa enemmän kuin koskaan.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Ei ihme!
antaas olla kun Venäjä-pakotteet alkaa kunnolla painaa päälle ja idänmatkailu tyssää..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hinnat
Ei ihme että ihmiset karttaa kenttää kun Helsingistä pääsee useinmiten lähes puolet halvemmalla samaan kohteeseen. Lisäksi lentoja perutaan vielä turhan usein. Itse kyllä käyttäisin palveluita jos hinta ja varmuus olisi kohdallaan. Tällä mallilla kenttä tapetaan
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Autio lentokenttä
Mitä jos remontissa oltaisiinkin jätetty terminaali kaksi rahtiterminaalin käyttöön ja säästetyt rahat käytetty suoraan lentokoneesta terminaali ykköseen johtaviin käytäviin? (ilman ulkokulkua siis kuten nykyisin on) Samassa kenttä voisi tulla halpalentoyhtiöitä hiukan vastaan, jotta lentokentälle saataisiin edes pientä liikennettä ja täten työpaikkoja, hotelleille asiakkaita ja rahaa kaupunkiin. Toisi koko investoinnille järkeä, jota siinä nyt ei ole kiitotien uusimista lukuunottamatta..
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Oikea keino
Ainoa oikea keino matkustajien merkittävään lisäämiseen on haalia pari halpalentoyhtiötä lentämään noin 5-10 kohteeseen, joista esimerkiksi lontoo olisi tärkeä yhteys. Nykyisellään kentän kohteet ja hinnat eivät ole suunniteltu yksityisille kuluttajille.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yhteys Hampuriin
Yhteys Hampuriin olisi hyvä. Sellainen retti, jota bisnes- ja lomamatkailijat voisivat käyttää.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tyhjästä on paha nyhjästä
Ei ihme, että kenttä vaikuttaa hiljaiselta. Kenttä tarvitsee matkustajien lisäksi myös lentoja ja juuri ne Turusta puuttuvat. Harva matkustaja viitsii ensin tulla katsomaan tyhjääTurun kenttää ja jatkaa sitten matkaansa Vantaalle, josta tänä päivänä lähtevät lähes kaikki Suomesta lähtevät ulkomaanlennot. Mihin on kadonnut kenttää markkinoiva myyntimiesten ja -naisten joukko? Vantaalleko?
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Finnair tappaa Turun kentän
Kentän hiipuminen on pitkälti Finnairin pöhköhinnoittelun syy. Esim. kuljen säännöllisesti Ouluun Turusta. Finnair lentää Turku-Oulu, hinta kun äsken katsoin 543e. Matka-aika on sama kun ajaa autolla HKI-Vantaa ja lentää sieltä Norvegianilla, äsken oli hinta 87 euroa menopaluu. Myös Finskin hinta Helsingistä on kummasti kohtuullisempi kilpailun takia. Siihen päälle auton kulut niin hinta on edelleen kolmasosa. Parkkeeraus maksaa Turussakin. Jos Finnairin hinnoissa olisi edes pientä kohtuutta, lähtisin Turun kentältä.

Jos Turusta Helsinkiin pääsis vaikka 50-100 euroa, niin siinä olisi joku tolkku vielä. 400-500 euron hinnan nousussa ei ole vähäisintäkään tolkkua. Sama monopolihinnoittelu näkyy olevan Finnairilla muillakin kentillä. Eli tervemenoa vaan maakuntakentät ja Finnair niiden mukana. Lennetään ulkomaisilla yhtiöillä Helsingistä, joku raja on kuitenkin lompakon sietokyvylläkin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »