Ponttonisilta korvaa kampiförin

Kampiförin vuonna 2005 alkanut työ Turussa vaikuttaa nyt olevan lopussa. Vinssilossi vietiin torstaina kaupungin varastoon.
Kampiförin vuonna 2005 alkanut työ Turussa vaikuttaa nyt olevan lopussa. Vinssilossi vietiin torstaina kaupungin varastoon.

Ilkivallasta ja epäonnesta kärsinyt kampiföri nostettiin ylös Aurajoesta torstaina. Kampiföri korvataan betoniponttonisillalla, joka valmistuu Kuralan ja Halisten välille joulukuussa.

– Kampiföri viedään saman tien varastoomme. Joku päättää myöhemmin, mitä sille tehdään, kertoo Turun kiinteistöliikelaitoksen vastaava rakennuttaja Satu Alajärvi.

Hartiavoimilla toimineella kampiförillä pystyi omin voimin vinssaamaan itsensä Aurajoen yli, jos föri vain oli kunnossa. Toukokuussa 2005 Turkuun tuotu vinssilossi kärsi heti alusta lähtien muun muassa vaijeriongelmista ja sitä jouduttiin moneen otteeseen korjaamaan.

Tilalle rakennetaan betonikantisista massiiviponttoneista silta. Sen keskelle tehdään teräksinen käyntisilta, joka mahdollistaa pienveneliikenteen sillan ali. Silta on paikalla ympärivuotisesti.

Kampiförin nosti pois Meritaito Oy, joka vastaa myös uuden ponttonisillan rakentamisesta. Turku on ostanut yritykseltä ponttonisillan ohella samaan urakkaan laituritöitä Maisaaren, Vepsän ja Pähkinäisten saarille.

LUE LISÄÄ PERJANTAIN TURUN SANOMISTA

Video: Näin Kampiföri nousee
Kirjoita uusi viesti



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Rahaa palaa
Paljonkohan kampi-föriin poltettiin rahaa? Taidetaan puhua sadoista tuhansista euroista ja sillan kustannukset päälle. Malliesimerkki kaupungin tehokkaasta toiminnasta...
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vast: Rahaa palaa
Jaha, jännä nähä miten ponttonisilta jossa keskellä lyhyt kevyt kävelysilta, ja joka paikallaan ympärivuotisesti, kestää kevään tullen yläjuoksulta lähteneiden jäiden väännön, meinaan kyse ei ole vain muutaman tonnin väännöstä pahimpaan jäidenlähdön aikaan....
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Innovoinnissa on riskinsä
Harmi, että kaupungin kärsivällisyys kampiförin kanssa loppui kesken ja projektiin jo sijoitetut rahat menivät hukkaan. Olen vakuuttunut siitä, että kampiföristä olisi saatu kehittämällä vielä toimiva, käyttökelpoinen ja ilkivallankestävä (polttamista lukuunottamatta), joskin siitä olisi todennäköisesti täytynyt tehdä sähkötoiminen, jottei yleisö olisi päässyt lainkaan käsiksi käyttölaitteisiin.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kalliiksi tuli
Kampiföri on maksanut yli 300 t€ kaupungille! En voi ymmärtää miten pieni lihasvoimalla kulkeva lautta voi maksaa hienon omakotitalon hinnan! En uskalla edes arvata paljonko kaupunki maksaa uudesta sillasta. Lukuisat konsulttipalkkiot, suunnittelutoimiston palkkiot, kilpailutukset, itse rakentaminen....
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyörää yritettiin keksiä uudestaan
Porissa vastaava vekotin on tominut jo vuosia, ilman mitään kampihirvityksiä. Olisko kannattanut vähän tutkia asioita ennen projektin aloittamista.
Kirjoita vastaus viestiin



Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda!/HUUDA tai kiroile.

Emme julkaise linkkejä tai mainoksia.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta.

Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »