Tietyöt

Turun kehätien hanke etenee: Kiertoliittymät puretaan ja paikalle tulee uusia liikennevaloja

Turun kehätie -hankkeen rakennustyöt etenevät Hämeentiellä eli valtatiellä 10. Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä puretaan rakennustyön ajan käytössä olleet Kaarinantien ja Littoistenjärventien kiertoliittymät Hämeentieltä. Liikenne Kaarinantieltä ja Littoistenjärventieltä Hämeentielle siirtyy kulkemaan aiempaa reittiä ja liittymistä tulee liikennevalo-ohjattuja. Työt risteysalueella jatkuvat vielä loppuvuoden aikana, jolloin liikennevalojen toimintaa säädetään.

Hämeentien vieressä kulkeva jalankulun ja pyöräilyn väylä pysyy vielä kiertoreitillä, kunnes Kaarinantien ja Littoistenjärventien alittavat alikulkusillat valmistuvat myöhemmin syksyllä.

Alueella on tällä hetkellä käynnissä myös melusuojauksen asentaminen. Melusuojausta asennetaan molemmin puolin Hämeentietä Littoistenjärventien ja Kaarinantien välille. Aurajoen puolelle asennetaan melukaidetta ja toiselle puolelle meluaitaa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxxy
Liikenneympyrä toimii parhaiten kookkaana
Eihän liikenne kulje minikokoisin liikenneympyröin. Pitää olla vähintäinkin 30 m halkaisijamitoin ympyrä jotta nopeudet eivät laske alle 10 km/h ympyröissä. On kokemuksia yli 50 m halkaisijain ympyröistä että kehää kiertämään mahtuu yhtä aikaa useita ajoneuvoja. Tällöin ei juurikaan tarvitse pysähtyä antamaan edelle tulevalle tilaa, eikä myöskään ole suurempaa pelkoa peräänajosta.
Liikennevalot valtaväylälle ei ole suositeltava sujuvuuden kannalta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Liikenneympyrä toimii parhaiten kookkaana
Ne pienet ympyrät olivat tilapäisiä, nyt siellä on palattu takaisin vanhaan, huonoksi havaittuun liikennevalojärjestelyyn. Ne pienet liikenneympyrätkin toimivat paremmin kuin liikennevalot mutta eivät selkeästikään liikennesuunnittelussa Turussa kelpaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Liikenneympyrä toimii parhaiten kookkaana
Eipä taida Kaarinan asiat Turkulaisten päätöksiin kuulua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Liikenneympyrä toimii parhaiten kookkaana
Tie on ELY-keskuksen vastuulla. Sen huomaa viimeistään vuoristoratamaisesta pyörätiestä siinä vieressä. Aivan kuten moottoritien jatkeen vieressä Raision ja Maskun ohi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.