Turku

Koulut ja päiväkodit ensin – Sdp:n uusi ryhmäjohtaja Taru Pätäri listaisi Turun investoinnit tärkeysjärjestykseen

Jane Iltanen
Turun sydän on myllerryksessä. Taru Pätäri vastusti aikanaan toriparkkia. Nyt hän iloitsee, että Kauppatorin pinta saadaan kuntoon.
Turun sydän on myllerryksessä. Taru Pätäri vastusti aikanaan toriparkkia. Nyt hän iloitsee, että Kauppatorin pinta saadaan kuntoon.

Turun kakkospuolueeksi kuntavaaleissa palanneella Sdp:llä on veres vetojuhta. Valtuustoryhmän valitsi puheenjohtajakseen ensimmäisen kauden valtuutetun, Vähä-Heikkilän koulun rehtorina ja Pansio-Perno...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (21)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Pragmatix
Hienoa!
Että sentään joku päättäjä puhuu vielä järkevästi ja ymmärrettävästi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
skelet
Vast: Hienoa!
Täytyy nyt muistaa että kyseessä on poliitikko. Puheet ja teot eivät yleensä kohtaa
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hermes
Valitettavasti Pätärillä ei ole ymmärrystä investointien kerrannaisista tulovirroista
Raitiotien vaikutus osana koko Föliä ja matkaketjuja lisää koko joukkoliikenteen tuottavuutta ja myös kaupungin tulovirtojen kasvua, jotta näitä muitakin investointeja sekä käyttömenoja olisi varaa rahoittaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
S.F.
Hyviä ajatuksia
"Pätäri listaisi Turun investoinnit tärkeysjärjestykseen"
- painetussa lehdessä Pätäri sanoi myös, ettei kannata raitsikkaa, koska se on kallis ja hyödyttää vain osaa kuntalaisista. Kaiken kaikkiaan järkeviä ajatuksia hänellä muutenkin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jokke J
Laiskaa tekemistä
Pätäri ei kannata raitiotietä, koska se muka ei palvele suurinta osaa kuntalaisista. Perin kummallinen väite kun kartalta katsoo suunniteltua raitiotielinjausta.

Ilmeisesti raitiosuunnitelmin ei olla viitsitty edes tutustua, mitenkään muulla tavalla ei moiseen johtopäätökseen voi päätyä. Linjahan kulkee läpi kaikkien Turun keskeisten solmukohtien ja näin palvelee hyin suurta osaa kuntalaisista.

Kupittaan asema ja yritysalue, sairaalat, yliopistot, jokiranta, keskusta, Logomon tuleva suuralue, satamasta puhumattakaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Laiskaa tekemistä
Rata kiemurtelee solmukohtien kautta. Vaikka radan varrella asuu paljon ihmisiä, eivät ihmisten matkat välttämättä sovi ollenkaan yhteen raitsikan kanssa. Mitä järkeä on lähteä raitsikalla kiertoajelulle, kun varsinainen matka voidaan kulkea suorempaa muilla tavoilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jokke J
Vast: Laiskaa tekemistä
Esko: Ratikan reitti tulee linjalle, jossa matkustajia tutkitusti on paljon ja lisäkapasiteettia tarvitaan. Ei tavalliset bussit minnekään häviä, ihan samalla tavalla ne kulkevat kuin aiemminkin.

Raitiotien tavoite nimenomaan on tuoda investointeja (verotuloja) kaupunkiin. Rakentaminen, yritykset ja palvelut kehittyvät reitin varrelle osaksi nykyisiä ja tulevia solmukohtia. Bussireitillä mitään tällaista ei saavuteta.

Millä maksetaan koulut ja päiväkodit, ellei tuottavilla investoinneilla. Pelkilä leikkauksilla ei pitkälle pötkitä, jos investoinnit eivät tuota lisää rahaa kaupungin alati kasvavien käyttömenojen kattamiseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jopas,jotain.
Vast: Laiskaa tekemistä
Jokke
" Rakentaminen, yritykset ja palvelut kehittyvät reitin varrelle osaksi nykyisiä ja tulevia solmukohtia. Bussireitillä mitään tällaista ei saavuteta."

Kun Turussa kiertelee niin havaitsee että rakennetaan jokapuolella, mahtaisiko johtua siitä että täällä joukkoliikenne toimii, eli bussit kulkee.
Miksi pitäisi rakentaa vaan jonkun yhden reitin varrelle ?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Esko
Vast: Laiskaa tekemistä
” Ratikan reitti tulee linjalle, jossa matkustajia tutkitusti on paljon”
Varissuo – keskusta tämänhetkiset matkustajamäärät tiedetään ja ihan hyvin he mahtuvat linja-autoihin, aamun ja iltapäivän puolen tunnin ruuhkia lukuun ottamatta linja-autoissa on hyvin väljää. Keskustasta satamaan on iso kysymysmerkki.
Raitiovaunu on erittäin suuri riski-investointi. Itse tein nuorempana riski-investointeja, ja sain niistä riittävät opetukset. Riski-investointeja tekevät pelurit, eivät järkevät päättäjät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Juha Virkki
Vast: Laiskaa tekemistä
Raitsikka aivan liian kallis investointi, palvelee vain pientä osaa kaupunkilaisia.
J.a pelkkä pistoraide raitsikka tallille maksaa miljoonia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
hurweli
Vast: Laiskaa tekemistä
Esko kirjoittaa linjojen tämänhetkisistä matkustajamääristä. Ne ovat alhaisia koronan ja toriparkkimyllerryksen takia.

Kannattaa muistaa, että raitiotietä ei suunnitella nykymatkustajille vaan huomattavasti suuremmille joukoille. Enemmän matkustajia saadaan kun joukkoliikenteestä tehdään nopeampaa ja houkuttelevampaa. Ja sillä, että erityisesti Itäharjun alueella ja muutenkin radan varrella on todella paljon rakentamismahdollisuuksia. Jollain ne uudetkin asukkaat matkustavat, ja ollaan kyllä ongelmissa jos samanlainen osuus uusista päätyy liikkumaan henkilöautolla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
KodakTri-X
SDP pettää aina
Koulut ja päiväkodit hyödyttävät vain osaa kuntalaisista, joten Pätäri ei oman logiikkansa mukaan kannatta näitäkään.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Opossumi
Vast: SDP pettää aina
Loistava vertaus onneksi olkoon. Sairaalat hyödyttävät vain sairaita jne,,,
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: SDP pettää aina
Kaikki ovat käyneet tai käyvät koulua ja kaikki panevat lapsensa kouluun. On jokaisen (elintärkeä) etu, että on mahdollisuus sairaalahoitoon sitä tarvitessa.

Kaikki eivät ole käyttäneet tai tule käyttämään ratikkaa tai pane lapsiaan kulkemaan sillä. Ei ole jokaisen (elintärkeä) etu, että on mahdollisuus ratikkakyytiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää

Lue myös nämä yhteistyö­kumppanimme artikkelit