Laivaliikenne

Uudet isot ruotsinlaivat tuovat Naantalin-linjalle risteilytunnelmaa – Finnlines suuntaa nyt huvimatkustajiin

Finnlines Plc
Naantalin ja Kapellskärin välille tulee kaksi uutta isoa laivaa, joiden sisätiloista tehdään houkuttelevat hieman risteilylaivojen tyyliin.
Naantalin ja Kapellskärin välille tulee kaksi uutta isoa laivaa, joiden sisätiloista tehdään houkuttelevat hieman risteilylaivojen tyyliin.

Naantalin satamassa on hiljaista ja terminaalissa tunnelma on pysähtynyt 1980-luvulle. Viimeisin varsinainen matkustajalaiva, Viking Rosella jätti Naantalin vuonna 1996.

Asia saattaa kuitenkin muuttua,...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (8)

Vanhimmat ensin
Vastaa
K.K.
Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus uhattuna
Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus on vakavasti uhattuna ja oli jo ennen näiden ropax-alusten tuloa. Satama ei päässyt lähellekään tavoitettaan 3,5 miljoonaa matkustajaa, vaan jäi alle puoleen siitä ja jatko näyttää yhä pahemmalta, kun Naantali lisää houkuttelevuutta uusien alusten myötä.

Edellinen kaupunginvaltuusto väkisin löi pöytään päätöksen 172 miljoonan euron lainasta, joka käytännössä on Turun kaupungin vastuulla. Hanke on yli puolet siitä, mitä raitiotien kustannukset on laskettu olevan, vaikka raitsikan laskelma onkin tarkoitushakuisen aliäämäinen.

Näillä hulluilla hankkeilla Turku ajetaan yhä syvenevään taloudelliseen syöksykierteeseen. Tavallisen turkulaisten palveluista, jota ovat elintärkeitä kaupunkilaisen veronmaksajan kannalta, tingitään ja jopa perustuslaillisia oikeuksia ollaan valmiita polemaan näiden raitsikoiden, tulevaisuuden museon, musiikkitalon kustannuksella .- hankkeiden, jotka ovat kapunkilaisten elämisen laadun kannalta täysin toisarvoisia.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
KooVee
Vast: Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus uhattuna
Vaikka olisi kuinka hienoa että kaikki rahat laitettaisiin vanhustenhoitoon ja nuoriin, kaupunkia on kehitettävä ja tehtävä houkuttelevaksi nykyisille ja uusille asukkaille. He maksavat verot joilla taas kaupunki kykenee investoimaan ja kehittymään. Mikäli mitään uutta ei rakenneta ja kehitetä, Turku taantuu pikkuhiljaa eläkeläisten tuppukyläksi, taloudelliseksi katastrofikunnaksi.

Finnlinesin uudet lautat lisäävät kilpailua mutta en näe Turun sataman matkustajaliikennettä uhattuna mitenkään. Viking Linellä on kohta kaksi hyvin uutta ja modernia alusta liikenteessä ja ei Tallinkin laivat ikäloppuja ole. Yhteydet Turun satamaan ovat omaa luokkaa verrattuna Naantalin satamaan minne julkisia yhteyksiä ei ole ja eikä parkkipaikkoja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hermes
Turun satamalla on edessään valoisa tulevaisuus
Sen sijaan Helsinki-Tukholma linjaa odottanee joko rajut vähennykset jatkossakin niin rahdin kuin matkustajamäärien osalta. Tästäkin siirtyy entistä enemmän liikennettä sekä Turkuun että Naantaliin.

Mitä tulee nimim. K.K.:n mainisemiin toisarvoisiin palveluihin, niin ilman niitä en asuisi päivääkään Turussa vaan muuttaisin pois, vaikka saisin täysipäiväistä ilmaista hoivaa veronmaksajien piikkiin uuden Hamburger Börsin juniorsviitissä.

Elämässä pitää olla laatua ja sitä tuovat nimenomaan kehittyvä kaupunki sekä sen kulttuuripalvelut. Ilman tulevaisuuteen investoimista kaupunki kuolee ja hoivaresurssitkin kuihtuvat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Samppa
Vast: Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus uhattuna
Tottakai, kaikki Turun sataman toimet ovat uhattuna. Varsinkin matkustajaliikenne poistuu nykyisestä satamasta ennemmin tai myöhemmin. Väylä Airistolta satamaan on aivan liian hidas ja ahdas . Väylää satamaan on ruopattava alituiseen, eikä kohtuullisia sedimentin läjityspaikkoja enää löydy merestä, eikä maistakaan.
Naantali on syvä ja nopea. Sitäpaitsi uivien hotellien aika on ohi välittömästi kun aletaan puhumaan asiallisesti turhista päästöistä ja ilmastonmuutoksesta..
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus uhattuna
Nimimerkki 'Hermes' sanoo, ettei ilman K.K.:n mainitsemia toisarvoisia palveluita ei asuisi päivääkään Turussa. Eli niitä olivat raitsikka, tulevaisuuden museo ja musiikkitalo. Ilmeisesti ei siis asu Turussa nytkään.

Yleensä kaupunkeihin muutetaan työpaikkojen, kauppojen ja opiskelupaikkojen perässä. En tiedä ketään, joka olisi muuttanut veronmaksajien rahoilla rakennettujen 'huvitusten' perässä. Ei tule mieleen kaupunkia, johon väki ei menisi jos siellä on töitä, opiskelupaikkoja sekä asuntoja tarjolla. Väitteet taantumisesta juuri verovaroin maksettujen kulttuuripalveluiden puutteen takia ovat valetta. Siitä mille on kysyntää, syntyy myös tarjontaa markkinaehtoisesti.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Turun sataman uuden terminaalin tulevaisuus uhattuna
Vaikka ani harva valinnee asuinpaikkansa pelkästään "toisarvoisten" palveluiden perusteella, eivät ne mitenkään merkityksettömiä ole. Mielikuva kaupungista syntyy usein osin näiden "toisarvoisten" perusteella; ne luovat vireää, mielenkiintoista ja vaihtelevaa imagoa, kun taas niiden puute tekee kunnasta ankean. Mielikuva kaupungista vaikuttaa muuttohalukkuuteen tietoisesti ja tiedostamatta. Tutkitusti kultturitarjonta (laajasti ymmärrettynä) lisää asukkaiden viihtyvyyttä, ja viihtyvä asukas pysyy kunnassa. Se vaikuttavaa positiivisesti myös terveyteen. "Toisarvoiset" osaltaan lisäävät ns. taloudellista toimeliaisuutta, eli tarjoavat työtä osalle asukkaista ja kiinnostavat matkailijoita tuoden rahaa kuntaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Meeri Mettälä
Uusi laiva
Miksi ei rakennetut laivat tilattu suomesta.ei hyvä
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Veijo-Esso
Kyllä se ihan vintagea on
Niissä naantalin terminaalin tuoleissa (tai muussakaan sisustuksessa) ei ole mitään retroa, kyllä se on ihan ehtaa vintagea.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.