Hyvä kysymys

Hyvä kysymys: Kestääkö Auransilta uusien sähköbussien painon vai pitääkö olla huolissaan?

Riitta Salmi
Auransillan kantavuus kestää sekä nykyiset että tulevat liikennemäärät, vakuuttaa Turun kaupunkirakentamisjohtaja Kimmo Suonpää. Sillan liikuntasaumalaite aiheuttaa kuitenkin huoltomurheita.
Auransillan kantavuus kestää sekä nykyiset että tulevat liikennemäärät, vakuuttaa Turun kaupunkirakentamisjohtaja Kimmo Suonpää. Sillan liikuntasaumalaite aiheuttaa kuitenkin huoltomurheita.

Toimitukseen otti yhteyttä henkilö, joka on huolissaan Auransillan kantavuudesta. Lukijan mukaan silta ei kestä uusien sähköbussien painoa ja sillalla olisi pahoja painaumia, joita on jo jouduttu korj...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (23)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxturkulaine
taitorakennerakennuttaja
onpas vakuuttava titteli. Haluan sellaiseksi :-)
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: taitorakennerakennuttaja
Minäkin voisin eläkepäiväni viettää sellaisena…
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aimäävai?
Vast: taitorakennerakennuttaja
Kyllähän tätä komiaa titteliä voi alkaa käyttää vaikka heti. Siitä vaan käyntikorttiin titteliksi "taitorakennerakennuttaja", kunhan lisää perään - vielä komiampaa kieltä, eli latinaa - sanat "in spe".

Voi pubissakin sitten todeta tarjoilijalle, joka yrittää evätä tarjoilun: "Ettekö te tiedä mikä minä olen?" ja vilauttaa käyntikortti näkyviin - siinä kyyppari mutisee hämillään, ja niska nöyränä tulee tuoppia entiseen malliin pöytään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
AKurkinen
👎🏻
Oikeasti täysin tyhmä kysymys ! Uudet sähköbussit ovat kevyempiä kuin vanhat dieselit !
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
W.Palmu
Vast: 👎🏻
Juu bussit on kyllä kevyempiä, mutta akustot painavat enemmän kuin päivän dieselin tarve.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
W.Palmu
Ei kestä
Mutta Turusta kun on kyse, niin antaa siltojen notkahtaa vaan, niin saadaan taas uusia kymmenien miljoonien hankkeita ulkomaalaisille siltojen rakentajille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
kommentti
Osaaminen
Mikähän oli toimitukseen yhteyttä ottaneen henkilön kompetenssi silta-asioissa?
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Osaaminen
Pitääkö henkilöllä olla joku kompetenssi silta-asioissa?Juurikin siksi käsittääkseni henkilö on ottanyt yhteyttä,kun on ollut huolissaan ko.asiasta.Mutta Taitorakennerakennuttaja?Onko tämä Taitor.... ollut myös rakentajana?Tuskin kannattaa kysyä rakentajalta tai muutenkaan rakennuttajalta yhtään mitään.Jos huoli onkin todellinen,ei mikään Taitora.... ja sitä paljasta.Kukaan ei mokiaan myönnä.Jos halutaan todellinen kuva sillasta saada,sillä ei saa olla minkäänlaisia kytköksiä rakentajaan,eikä suunnittelijaan,eikä edes rakennuttajaan välttämättä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Osaaminen
kun on ollut huolissaan ko.asiasta.
--------------------------------------
Kun on huolissaan, niin ihan äärimmäisen yksinkertaisella googlehaulla saa seuraavat informaatiot: Sähköbussit -> omapaino vaihtelee kokoonpanon mukaan 9500-11500 kg:n välillä. Dieselbusseilla omapaino 11500-14800 kg. Eli pikaisella vilkaisulla Auransillan kuormitus on vähenemässä kun siirrytään sähköiseen bussikalustoon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Osaaminen
Niin,ei sitä sillan todellista kuntoa saa googlehaulla selville,vaikka kuinka yrittäisi.Ja siinä sillalla kulkee muutakin kalustoa,joka siltaa kuormittaa.Kuormitus ei välttämättä vähene,vaan nousee liikenteen kasvaessa.Yksittäisen bussin paino ei ratkaise mitään,vaan sillan kunto.Se kunto huononee kun ikää tulee lisää.Tätä kutsutaan korjausvelaksi.Teiden ja siltojen korjausvelka oli noin 3miljardia euroa ja se kasvaa joka vuosi lisää.Tuo summa pitäisi siis löytyä jostain,jos sillat ja tiet halutaan pitää edes nykyisessä kunnossa.Eikä aurasilta tee tässä mitään poikkeusta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Osaaminen
Muumimamma, ihan sillä tuota tietotaitoa utelin, kun kyllähän jokainen huolestunut ja ahdistunut ja voi vaikka mistä aiheesta nostaa suuren haloon, kun ihan omassa mielessä se tuntuu siltä ja joskus on jossain jotenkin tapahtunut ja jos nyt meilläkin sitten käy niin, eikä kukaan muu ole tällaista huomannut ja onneksi sentään joku on valpas ja vaikka mitä.

Jos nyt jossain näkee jotain vaarallista, niin lehden toimituksen sijaan yhteyttä otetaan hätäkeskukseen ja kohteen omistajaan, vaikka Turun palautepalvelun kautta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Osaaminen
Muumimamma: Auransilta ei ole valtion vaan kaupungin vastuulla.
Lisäksi mikäli lukee kirjoituksen niin siitä näkyy mitä on korjattava.
Tietysti sillat rasittuvat liikenteestä ja lisäksi aikakin aiheuttaa korjattavaa.
Mikäli silta olisi huonokuntoinen niin ainakin painorajoituksia laitettaisiin heti.
Tuo silta on vanhaa kunnon vankkaa tekoa eikä mikään alkuperäinen myllysilta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Osaaminen
Jos kysymys on vain sillan kunnosta ja korjausvelasta, miten sähköbussit siihen liittyvät? Entä mihin perustuu oletus, että liikennemäärät kasvavat?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Osaaminen
Nimimerkki kommentti kysyi: "Mikähän oli toimitukseen yhteyttä ottaneen henkilön kompetenssi silta-asioissa?"
ja Muumimamma vastasi: "Onko tämä Taitor.... ollut myös rakentajana?Tuskin kannattaa kysyä rakentajalta tai muutenkaan rakennuttajalta yhtään mitään.Jos huoli onkin todellinen,ei mikään Taitora.... ja sitä paljasta.Kukaan ei mokiaan myönnä."

Muista nyt Muumimamma että Auransilta otettiin käyttöön vuonna 1907. Tuskin siis tämä Taitor....on ollut mukana rakentajana tai rakennuttajana.

Kyllä tässä on kyse sellaisesta mielikuvakampanjoinnista jossa sähköautoihin liitetään kaikki mahdolliset haittapuolet.

Itse latailen autoani tavallisesta pistorasiasta jonka sähkö tulee valtakunnanverkosta. Kun lukee polttomoottoriväen kirjoituksia täällä niin saa sen kuvan että sähköautot jotenkin osaavat imuroida verkosta juuri sitä kivihiilellä tuotettua sähköä.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Osaaminen
Niin just.Laitetaan painorajoituksia ja nopeusrajoituksia,mutta ei sillä ongelmaa poisteta.Ja ei sillä ole mitään merkitystä,kuka sillan omistaa.Veronmaksajat kaiken maksaa kuitenkin.Ja on totta,että silta otettiin käyttöön 1907,mutta sitä korjattu useaan otteeseen jälkeenpäin.Ja liikennemäärät ovat kasvaneet kaksituhattaluvulla,lukuunottamatta pientä notkahdusta 2020.Jos pitäisi kotiini tehdä remonttia,en ainakaan teettäisi sitä Taitorakennerakennuttajalta.Ja jos joku olisi niin kuitenkin tehnyt,en ainakaan olisi pyytänyt samalta yhtiöltä todistusta siitä,kuinka hyvin remontti oli tehty.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Osaaminen
Ja siinä sillalla kulkee muutakin kalustoa,joka siltaa kuormittaa.Kuormitus ei välttämättä vähene,vaan nousee liikenteen kasvaessa
---------------------------------------
Jep, eli alettiin sitten maalitolppia siirtelemään. Jos toimitukseen yhteyttä ottaneen huolta voidaan lievittää kertomalla, että sähköbussien paino on yleensä pienempi kuin dieselbussien, on hänen huolenaiheensa perussyy, sähköbussien paino, turha.

Täysin eri kysymys on liikenteen määrä, ja siihen on keinoja puuttua mm. läpiajokiellolla. Myös sillan liikuntasauma on kuluva osa ja sellaisen säännöllinen huolto on tärkeää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Osaaminen
Muumimamma laittoi taas kovin pitkän vuodatuksen. Otan siitä vain alkuosan: "Niin just.Laitetaan painorajoituksia ja nopeusrajoituksia,mutta ei sillä ongelmaa poisteta."

Niin, mikä siis olikaan se ongelma?
Itse uutisessa luki siis näin: "Toimitukseen otti yhteyttä henkilö, joka on huolissaan Auransillan kantavuudesta. Lukijan mukaan silta ei kestä uusien sähköbussien painoa ja sillalla olisi pahoja painaumia, joita on jo jouduttu korjaamaan."

Sehän on nyt selvinnyt että tuolle huolestumiselle ei ole mitään perusteita:
– sähköbussit eivät ole muita busseja painavampia
– mitään pahoja painaumia ei ole
– niitä painaumia ei ole jouduttu jo korjaamaan kun niitä ei edes ole.

Eli mitään ongelmaa ei siis ole ollutkaan.
Edelleen on siis kyse vain mielikuvakampanjoinnista jossa yritetään keksiä kaikkia mahdollisia ongelmia jotka liitetään sähköautoihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Osaaminen
Lisähuomiona siltamurheeseen.
Suosittelen tutustumaan Wikipedian artikkeliin > Hämeensilta - Tampere.
Siinä on vähän viitettä osaamiseen silta-asian tiimoilta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jannis_H
Vast: Osaaminen
Googlaamalla ei tulla autotekniikan moniosaajaksi.

Myös Dieselbussi voidaan tehdä alumiinirunkoiseksi, jolloin vertailu erikoisrakenteiseen alumiinirunkosähköbussiin muuttuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Osaaminen
Myös Dieselbussi voidaan tehdä alumiinirunkoiseksi
--------------------------------------
Ja taas jatketaan maalitolppien siirtelemisellä. Monikos Turun dieselbusseista on alumiinirunkoinen? Ja eikös tuo ole vain seuraava askel eteenpäin, kun ensin kevennetään kalustoa vaihtamalla osa busseista sähköisiksi ja sen jälkeen tehdään Janniksen ohjeen mukaan seuraavat dieselkalustohankinnat myös kevennettyinä alumiinirunkoisina. Kaikki tämä on vain hyvää kehitystä??
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Osaaminen
Jannis: "Googlaamalla ei tulla autotekniikan moniosaajaksi."

Tiedätkös Jannis että ei tässä nyt autotekniikasta ole kyse vaan sillanrakennustekniikasta.

Jannis: "Myös Dieselbussi voidaan tehdä alumiinirunkoiseksi, jolloin vertailu erikoisrakenteiseen alumiinirunkosähköbussiin muuttuu."

Tuokaan ei tähän liity mitenkään.
Liikkeelle lähdettiin siitä että joku nostatti kohun siitä että;
– Auransilta ei kestä sähköbussien painoa,
– sillalla olisi jo pahoja painaumia,
– painaumia olisi jo jouduttu korjaamaan.

Kolme väitettä ja jokainen niistä täysin väärä.
Eiköhän tässä ole kyse ihan tyypillisestä paniikin lietsonnasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Muumimamma
Vast: Osaaminen
Kyllä sitä siltaa on korjattu useita kertoja valmistumisen jälkeen,myös niitä painautumisia.Kirjoittaja oli siis huolissaan sillan kunnosta aivan oikeutetusti.Mutta sitten jotkut vetivät herneen nenäänsä,kun kirjoittaja yksilöi liikennevirrasta sähköbussien painon.Pyydettiin Googlaamaan bussien painot,vaikka oli kysymys sillan kunnosta.Kun sitä ei selville saa Googlaamalla,alkoi maali siirtyä.Mikä maali,ja kenen?Jos yksittäinen sähköbussi painaa huikan vähemmän.Mitä sitten?Oleellista on liikennemäärä sillalla sillan kuntoon nähden,ei yksittäisen bussin paino.Tuliko tämä nyt selväksi?Ja jos ei siltaa olisi remontoitu/korjattu useaan kertaan,tuskin silta kestäisi enää edes niitä kevyempiä sähköbusseja.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Osaaminen
Sitkeästi Muumimamma jatkaa valitsemallaan linjalla: "Kyllä sitä siltaa on korjattu useita kertoja valmistumisen jälkeen,myös niitä painautumisia.Kirjoittaja oli siis huolissaan sillan kunnosta aivan oikeutetusti."

Tämä lehden juttu alkoi sanoilla: "Toimitukseen otti yhteyttä henkilö, joka on huolissaan Auransillan kantavuudesta. Lukijan mukaan silta ei kestä uusien sähköbussien painoa ja sillalla olisi pahoja painaumia, joita on jo jouduttu korjaamaan."

Eli ilmoittaja oli huolissaan sillan kantavuudesta. Ja syy oli se että silta ei kestä uusien sähköbussien painoa. Ja näistä sähköbusseista johtuen olisi jo tullut painaumia joita on jo jouduttu korjaamaan.

Eli tämä 'toimitukseen yhteyttä ottanut henkilö' oli ja on edelleen väärässä joka ikisessä väitteessään.
Kun tämä 'toimitukseen yhteyttä ottanut henkilö' ei ilmeisesti ole ottanut osaa aiheuttamaansa keskusteluun niin jää vain arvailujen varaan mikä loppujen lopuksi yhteydenoton motiivi.
Se että 'yhteyden ottajan' jokainen väite osoittautui tuulesta temmatuksi antaa osviittaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.