Terrorismi

Lounais-Suomessa on 40 terrorismin torjunnan kohdehenkilöä – poliisi huolissaan nuorten riskikäytöksestä partioita kohtaan

Riitta Salmi
Lounais-Suomen poliisipäällikkö Risto Lammi on huolissaan nuorten asenteista poliisia kohtaan. Hän kertoo, että nuoret ovat piirittäneet ja käyttäytyneet uhkaavasti poliisipartioita kohtaan.
Lounais-Suomen poliisipäällikkö Risto Lammi on huolissaan nuorten asenteista poliisia kohtaan. Hän kertoo, että nuoret ovat piirittäneet ja käyttäytyneet uhkaavasti poliisipartioita kohtaan.

Lounais-Suomen poliisin alueella on noin 40 terrorismin torjunnan kohdehenkilöä. Tieto ilmenee poliisilaitoksen torstaina esittelemistä tilastoista.

Koko Suomen alueella terrorismin torjunnan kohdehenk...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Lue juttu ja tutustu myös muuhun digisisältöömme.

Tilaa 1 kk 1,90 €

Tee tilaus verkkosivuillamme. Pääset lukemaan jutun ja tutustumaan myös muuhun digisisältöömme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (67)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Angus
Lounais-Suomessa on 40 terrorismin kohdehenkilöä
Otsikko on pielessä. Tarkoitetaan siis terrorismin TORJUNNAN kohdehenkilöitä, eli lähinnä päinvastaista. Ymmärrän tarpeen säästää tilaa otsikossa, mutta ei silti pidä kääntää otsikkoa päinvastaiseksi tarkoitukseen nähden.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Lounais-Suomessa on 40 terrorismin kohdehenkilöä
Otsikko korjattiin just 👍
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
1350
Sadonkorjuun aika
"Poliisipartioita on piiritetty ja käyttäydytty uhkaavasti tällaisessa tilanteessa"
"Koko Suomen alueella terrorismin torjunnan kohdehenkilöitä on noin 400"
Kulttuurisenmoninaisuuden tavoittelijoilla ja sen rikkaudella-hehkuttelijoilla alkaa olemaan sadonkorjuun aika. Voivat vihdoinkin nauttia työnsä tuloksista.
Suuri kiitos heille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Sadonkorjuun aika
Mikä ihmeen "sadonkorjuun aika"?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Sadonkorjuun aika
"Koko Suomen alueella terrorismin torjunnan kohdehenkilöitä on noin 400"
-----------------------------------------------------
Kuinkakohan moni noista on Venäjän rahoittamana toimivaa äärioikeisto-Larppaajaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ari Hyvönen
Vast: Sadonkorjuun aika
No Mankala, sadonkorjuu vihervassareiden kulttuurin rikastamiseksi maahamme haalituista kulttuurin rikastajista. Sato alkaa näkyä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Sadonkorjuun aika
Hyvönen: äärioikeiston nouseva uhka ei mitenkään liity "vihervassareihin".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Aimäävai?
Vast: Sadonkorjuun aika
@ Mankala

Mankala, Mankala - - - ellet ole jo tajunnut että nyt on semmonen agenda päällä, ko priorisoidaan kontaminaatiota, niin et pysty enää partisipeeraamaan tähän diskurssiin.

Sivistysssanat hanskaan ensin, sitten katsotaan, mitä sinulla muka oli asiaa näillä agendoillasi. Ties mitä kontaminaatiota muassasi tänne diskursseillasi tartutat!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
1350
Vast: Sadonkorjuun aika
Aimäävai?
Lääkkeet!!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ihmettelijä80
Miksi!?
Kuka/ketkä ovat päättäneet vähentää poliisin resursseja ja miksi?! Ei voisi olla huonompaa kohdetta säästää...
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
S.F.
Vast: Miksi!?
Taitaa poliisitoimi kuulua sisäministerin vastuualueeseen. Mutta eipä taida olla prioriteettilistalla ykkösenä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Jyrki Kataisen (Kokoomus) hallitus aloitti poliisin säästötoimet ja Juha Sipilä (Kepu) niitä jatkoi, kun Petteri Orpo (Kokoomus) oli sisäministerinä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
S.F.
Vast: Miksi!?
"Jyrki Kataisen (Kokoomus) hallitus aloitti poliisin säästötoimet ja Juha Sipilä (Kepu) niitä jatkoi, kun Petteri Orpo (Kokoomus) oli sisäministerinä."
- ja Maria Ohisaloa (Vih) koko poliisiasia ei voisi vähempää kiinnostaa. Elokapinan oikeudet tärkeämpiä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
S.F. tämä on sinun ja muiden persujen oma virheellinen käsitys.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Miksi!?
Mankalan täytyy olla harvinaisen vähä-älyinen kun ainoa haukkumasana on persu. Aina jos joku on eri mieltä eikä itsellä riitä argumentteja, ratkaisu on nimittää persuksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Kommentaattori ja muut persuneidit ovat herkästi loukkaantuvaa lajia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tuomio
Vast: Miksi!?
Leikataan 50% Mankalan sosiaalituista ja annetaan rahat poliisille tai lähetetään Afganistanin pakolaisille? Vai mitä Mankala on mieltä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: "S.F. tämä on sinun ja muiden persujen oma virheellinen käsitys."

Laita nyt sitten oma "oikea" käsityksesi asiasta sillä ei tarvitse olla Persu tuon asian toteamiseksi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Mitä se Tuomio taas höpöttää??
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö: Sisäministeri Ohisalo vastaa myös poliisiasioista. Ne häntä kiinnostavat, eivät mitkään mielenosoitusliikkeet. Etkös tätä vielä tiennyt??
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
zmrzlina
Vast: Miksi!?
Edelleen todetaan, että persujen ollessa hallituksessa, poliisien määrää vähennettiin. Nyt suunnitelluilla vähennyksillä määrä olisi palaamassa suurin piirtein tuolle tasolle.

Kommentaattori: miksi pidät persua haukkumasanana, kun puolue sitä itsekin käyttää?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: Eipä sisäministeriltä ole tuomiota tullut Mannerheiminkadun leiriytyjistä.
Mikäli vastaa poliisiasioista niin sen pitäisi näkyä huomattavasti paremmin kuin on näkynyt.
Etkös tiennyt Mankala että poliitikon vastuu on olematon käsite paitsi hengenheimolaisille.

"Sisäministeri Ohisalo vastaa myös poliisiasioista. Ne häntä kiinnostavat, eivät mitkään mielenosoitusliikkeet. Etkös tätä vielä tiennyt??"
Mankala sitten on tietävinään mikä Ohisaloa kiinnostaa??
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ihmettelijä.
Vast: Miksi!?
Asioista vastaavalla ministerillä on ainakin näyttänyt olevan kova halu kohdistaa valtion rahoja omasta mielestään tärkeämpiin ns. humanitäärisiin asioihin kuin poliisiin....Siltä ulostulot ja kommentit ovat ainakin vaikuttaneet.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö: ei ministerit käytä tuomiovaltaa. Elokapinan mielenosoitus ei uhannut yhteiskuntarauhaa eikä vaarantanut ihmishenkiä. Miksi se sinua jurppii?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: Sinähän ylimielisyydessäsi väitit tietäväsi mikä sisäministeriä kiinnostaa.
Lisäksi kysyit etkös tätä vielä tiennyt. Miksi minä tietäisin mikä Ohisaloa kiinnostaa.
Ohisalon asioiden kommentointeja olen nähnyt ja ne ovat selkeästi erilaisia kuin Mankalan.
Kun nyt kysyit mikä minua jurppii niin paas lukien asia ajatuksella eikä omahyväisyydellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönöä näyttää jurppivan se, että Elinkapima oli vaatimassa kovempia ilmastotoimia mielenosoituksellaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: Olipa aasimaisesti rakennettu silta "Elinkapima oli vaatimassa kovempia ilmastotoimia mielenosoituksellaan" Eipä tuo asia jurpi minua yhtään.
Mikäli lukisit hieman tarkemmin niin Mannerheimintiellä eikä -kadulla nuo leiriytyivät.
Oli myöskin ilmeisen vaikeaa ymmärtää ettei tarvitse olla persu käsittääkseen miksi Ohisaloa ei kiinnosta poliisiasiat niin paljon kuin maailman pelastaminen vihreällä aatteella.
Mikäli poliisiasiat kiinnostaisivat niin eipä edes keskusteltaisi poliisien määrärahojen leikkauksista.
Ilmastotoimet ovat hallituskysymys eivätkä poliisiasiat. Siinä sitä arvomaailmaa näytetään.
Eipä sisäministeri muuten tuomiovaltaa käytä eikä edes tuominnut laittomaksi tuota leireilymielenosoitusta vaikka tuollainen asia kuuluukin sisä- eikä ulkoministerin alaisuuteen.
Jurppiminen ilmeisesti koskee Mankalaa kun jotkut eivät ole samaa mieltä kuin hän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö peilaa nyt omia mieltymyksiään poliisien määrärahakysymyksessä. Miten niin ei Ohisalo tästä olisi huolissaan? Leikkauslistat tulevat Valtiovarainministeriöstä eli kepulaisen ministerin tontilta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö ja muut ihmettelijät: nykyiseen hallitusohjelmaan on kirjattu poliisien määrän nostaminen tasolle 7500 vuoteen 2023 mennessä. Tämä edellyttää tietysti lisäresursseja. Ministeri Ohisalo on ilmoittanut, että hänen ja sisäministeriön näkemyksen mukaan vahvuus pitää nostaa tasolle 8200 vuoteen 2030 mennessä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
1350
Vast: Miksi!?
Mankala;"sisäministeriön näkemyksen mukaan vahvuus pitää nostaa tasolle 8200 vuoteen 2030 mennessä!"
No vähintään, jos kontaminoituminen samaa tahtia etenee. SUPO auttanee skenaarioiden ennustamisessa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
1350: ei poliiseja tarvita lisää saastuneen (= kontaminoituneen) maaperän tai veden tutkimiseen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
"Hima-Hönö peilaa nyt omia mieltymyksiään poliisien määrärahakysymyksessä."
Mankala. Ainoastaan huomioitavaa on että nuo eivät ole mieltymyksiä vaan omia toteamuksiani.
Kaikenlaisia selityksiä aina kuulee mutta kun se mitä tekee on ratkaisevaa.
Mikäli Ohisalo sekoittaa omat "aatteensa" sisäministerin virkatoimenkuvaan niin heikkoa on.
Tässä on hyvä kysäistä että kenenkä mieltymyksiä Mankala peilaa: Omia vai aatesuunnan?
Olen sitä mieltä ettei kannattaisi mollata toisia jollei itsellä ole järkevämpää asiaa sanottavana.

Se on tietysti ylevä asia mitä hallitusohjelmaan on kirjattu.
Kun tiedät mikä Ohisaloa kiinnostaa niin tiedätkö myös mikä Saarikkoa kiinnostaa?
Vaikuttaa nimittäin siltä ettei Saarikko ole lukenut hallitusohjelmaa kun määrärahoja leikataan.
On turha olla opettajamainen muita kohtaan ikäänkuin muut eivät tietäisi asioista mitään.

Elämä muodostuu vaikeaksi mikäli ei ymmärrä että ihmisillä on eri näkemyksiä asioista.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö on tähän asti syyttänyt Ohisaloa määrärahojen leikkauksesta, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa! Mihin unohtui Elokapina, joka sekin oli alkuun syyllinen?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: "S.F. tämä on sinun ja muiden persujen oma virheellinen käsitys."

Laita nyt sitten oma "oikea" käsityksesi asiasta sillä ei tarvitse olla Persu tuon asian toteamiseksi.

Tuossa yllä on aloitusviestini. Onko ilmeisen vaikea ymmärtää mitä tuossa lukee.
Sinä sen jälkeen olet alkanut selittelemään tietäväsi mikä Ohisaloa kiinnostaa.
Laitahan siis esille missä kohtaa olen syyttänyt Ohisaloa leikkauksista.
Poliisiasioihin kuului Elokapinan mielenosoitus ja sen toiminnan hoitaminen.
Mitä teki Ohisalo. Selitteli mitä selitteli.


Poliisien rahoituksesta kirjoiteltiin ja sinä kirjoittelit persuista.
Yritähän nyt edes ymmärtää ketä ja mitä jurppii tässä asiassa.
Se on niin rasittavaa kun joku yrittää olla liian erinomainen sillä muutkin osaavat hakea tekstin netin syövereistä ja laittaa sen omaan kommenttiinsa. Fiksut sentään mainitsevat mistä on kopsattu.
Ilmeisesti sinulle tuottaa jotain tyydytystä nuo lyhyet töksäytykset toisten viesteihin.
Ainakin kuppiloissa tuollainen tyyli on tympeää ja epätoivottua seuraa.

Vinkiksi että näillä palstoilla on hyviä kommentoijia joista voisit ottaa mallia.
Minä olen sentään yrittänyt tuota mallinnusta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö ei enää tiedä mistä vaahtoaa. Mikä on ongelma?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: Lue omat viestisi niin ehkä huomaat ongelman.
Sinä tiedät mikä Ohisaloa kiinnostaa.
Sitten esität tietäväsi mikä minua jurppii.
Et muuten vastannut: Laitahan siis esille missä kohtaa olen syyttänyt Ohisaloa leikkauksista.
Ei taida löytyä niin nyt sitten Mankala ihmettelee asiaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö kirjoittaa 20.8. klo 14:18.

"Oli myöskin ilmeisen vaikeaa ymmärtää ettei tarvitse olla persu käsittääkseen miksi Ohisaloa ei kiinnosta poliisiasiat niin paljon kuin maailman pelastaminen vihreällä aatteella.
Mikäli poliisiasiat kiinnostaisivat niin eipä edes keskusteltaisi poliisien määrärahojen leikkauksista."
Tässä H-H siis ensin luulee tietävänsä mikä Ohisaloa kiinnostaa tai oikeastaan mikä ei kiinnosta. Nyt on kuitenkin niin, että sisäministeri Ohisalo on julkisesti ilmoittanut, että häntä kiinnostaa nostaa poliisin vahvuus 8200:een vuoteen 2030 mennessä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala: Sinulta sujuu tuo asioiden toistaminen.
Edelleen: Laitahan siis esille missä kohtaa olen syyttänyt Ohisaloa leikkauksista.
Aikamoista kiemurtelua kun esitit että olisin noin kirjoittanut ja ei vaan vastausta tule.

Nyttenhän Ohisalo toivoo sähköautojen verotusta alemmaksi ja maataloudelle lisää verotusta.
Tuokin on julkisesti lehdessä kirjoitettu.
Kirjoitit itse mikä Ohisaloa kiinnostaa.
Tiesitkö tuon puolen Ohisalon kiinnostusten kohteesta.

Mutta etsi nyt vastaus tuohon missä kohtaa olen syyttänyt Ohisaloa leikkauksista.
Ei luulisi olevan vaikeaa tai sitten saattaa tulla mieleen että runoilet aivan omiasi asiasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hima-Hönö kirjoittaa 20.8. klo 14:18.

"Oli myöskin ilmeisen vaikeaa ymmärtää ettei tarvitse olla persu käsittääkseen miksi Ohisaloa ei kiinnosta poliisiasiat niin paljon kuin maailman pelastaminen vihreällä aatteella.
Mikäli poliisiasiat kiinnostaisivat niin eipä edes keskusteltaisi poliisien määrärahojen leikkauksista."
H-H:n mukaan siis ministeri Ohisaloa ei kiinnosta poliisiasiat ja siksi keskustellaan poliisien määrärahojen leikkauksista. Toistan: Ohisalon kiinnostuksen puute on H-H:n mukaan johtanut keskusteluun leikkauksista. Nyt näissä viimeisimmissä kirjoituksissaan H-H ihmettelee missä hän on Ohisaloa syyttänyt leikkauksista! Tarkkaan ottaen mitään leikkauksia ei vielä ole edes tehty, mutta se ei Hima-Hönölle ole mennyt jakeluun.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
Mankala 19.08. 11:52
Jyrki Kataisen (Kokoomus) hallitus aloitti poliisin säästötoimet ja Juha Sipilä (Kepu) niitä jatkoi, kun Petteri Orpo (Kokoomus) oli sisäministerinä.
Mankala 19.08. 22:12
Sisäministeri Ohisalo vastaa myös poliisiasioista. Ne häntä kiinnostavat, eivät mitkään mielenosoitusliikkeet. Etkös tätä vielä tiennyt??
Hima-Hönö 20.08. 14:18
Oli myöskin ilmeisen vaikeaa ymmärtää ettei tarvitse olla persu käsittääkseen miksi Ohisaloa ei kiinnosta poliisiasiat niin paljon kuin maailman pelastaminen vihreällä aatteella.
Mikäli poliisiasiat kiinnostaisivat niin eipä edes keskusteltaisi poliisien määrärahojen leikkauksista.
Mankala 20.08. 15:31
Hima-Hönö peilaa nyt omia mieltymyksiään poliisien määrärahakysymyksessä. Miten niin ei Ohisalo tästä olisi huolissaan? Leikkauslistat tulevat Valtiovarainministeriöstä eli kepulaisen ministerin tontilta.
Mankala 21.08. 12:52
Hima-Hönö on tähän asti syyttänyt Ohisaloa määrärahojen leikkauksesta, mutta nyt onkin toinen ääni kellossa! Mihin unohtui Elokapina, joka sekin oli alkuun syyllinen?

Kysyin: Laitahan siis esille missä kohtaa olen syyttänyt Ohisaloa leikkauksista.

Mankalan vastaus 21.08. 22:53 on pelkkää potaskan synonyymiä.
Mankala yrittää mallintaa minun syyttäneen Ohisaloa leikkauksista.
Ensin mallinnettiin persut, sitten siirryttiin minuun ja löytyihän lopulta valtionvarainministeri.
Potaskat hän hallitsee ja muiden osoittelun kunhan ei oman aatteen suuntaan vaan tule säröä.
Onko Mankalan vaan niin kivaa tölviä muita kun ei itse heti osaa ottaa asiallista kantaa.
No jokainen tavallaan vaikka tapana onkin usein esiintyä potaska-asiantuntijana ja julkaisijana.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Miksi!?
Hyvä on Hima-Hönö. Olen siis väärinymmärtänyt vuolaat kirjoituksesi. Oletkin koko ajan puolustanut sisäministeri Ohisaloa, etkä ole syyttänyt häntä poliisien määrärahojen leikkaajaksi. Hyvä näin! Vastaisen varalle voisit ilmaista kirjoituksissasi tuon ydinsanoman selvemmin. Nyt se hukkuu auttamattomasti tuonne katkeran tilityksen sekaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Miksi!?
Nimimerkki 1350: "Mankala;"sisäministeriön näkemyksen mukaan vahvuus pitää nostaa tasolle 8200 vuoteen 2030 mennessä!"
No vähintään, jos kontaminoituminen samaa tahtia etenee. SUPO auttanee skenaarioiden ennustamisessa."

Wikipedian mukaan 8lyhennettynä) kontaminaatio = "Kontaminaatio (engl. contamination, suom. saastuminen, myrkyttäminen, pilaantuminen[1]) tarkoittaa ei-toivotun osatekijän läsnäoloa esimerkiksi materiaalissa, kappaleessa tai luonnonympäristössä."

1350 otti tuon pohjaksi, mutta muokkasi sitä niin että hänelle sana tarkoittaa vääränlaisia ihmisiä.
Olisinkohan jo kolmeen kertaan kysynyt 1350:ltä tulkintoja, olisivatko esimerkiksi Ranska ja Ruotsi materiaaleja tai kappaleita kun ne hänen mukaansa ovat kontaminoituneet. Kuten arvata saattaa niin 1350 vetäytyi keskustelusta.

Nyt sitten pitää kysyä että onko SUPO nimimerkin 1350 mielestä sellainen viranomainen joka seuraa materiaalien, kappaleiden tai luonnonympäristöjen saastumista?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Miksi!?
"Jyrki Kataisen (Kokoomus) hallitus aloitti poliisin säästötoimet ja Juha Sipilä (Kepu) niitä jatkoi, kun Petteri Orpo (Kokoomus) oli sisäministerinä."
+++> Nykyinen valtiovarainministeri Saarikko esittää budjettileikkausta.

Arvon Mankala: Tuontapainen lisäys kommenttiisi olisi estänyt tällaisen typerän kiistelyn.
Minulla ei ole ollut eikä tule olemaan mitään yhteyksiä mihinkään poliittiseen ryhmittymään.
Tuo siitä syystä etten ole koskaan pitänyt "juonitteluista" ja epämääräisistä suhmuroinneista.
Tuollaisen valitettavan kuvan olen saanut politiikasta ja poliitikoista.
Ihmissuhteissakin asiat on parempi sanoa suoraan kuin kuiskutella "selän takana" (juoruilla).
Joten jos itse töpeksin niin turha selitellä tai syyttää muita.
Ammattikuljettajana olen tottunut tekemään itsenäiset päätökset annettujen ohjeiden pohjalta.
Ja kysynyt sekä saanut neuvoja tai opastusta mikäli jokin asia on epäselvä tai mitä en tiedä.
Eri puolilla Suomea ja erilaisia ihmisiä tavatessa olen havainnut mielipiteiden ja näkökantojen monipuolisuuden eri asioiden suhteen. Että paljon olen nähnyt ja kuullut.

Asiallisia keskusteluja ja keskustelijoita arvostava Hima-Hönö
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Miksi!?
T.S. Selventäisin tuota kontaminaation määrittelyä:
-ei-toivotun osatekijän läsnäoloa e s i m e r k i k s i materiaalissa, kappaleessa tai luonnonympäristössä-
Tuo määrittely ei sulje sitä pois, että yhteiskuntaa ei voitaisi sanoa kontaminoiduksi, on se sitten oikeutettua tai ei. Unohdit aktiivisesti tuon esimerkiksi-sanan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Miksi!?
Tuo määrittely ei sulje sitä pois, että yhteiskuntaa ei voitaisi sanoa kontaminoiduksi, on se sitten oikeutettua tai ei.
-----------------------------------------------
Eli tuon väljemmän tulkinnan perusteella persujen voisi sanoa olleen kontaminoituneita ja Soinin ja Halla-ahon tiukan harjaamisen ansiosta se äärioikeistoyöhöttäjäporukka on saatu ainakin osittain jo poistettua kontaminoimasta puoluetta?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Miksi!?
Mietiskelijä vastaa: "T.S. Selventäisin tuota kontaminaation määrittelyä:
-ei-toivotun osatekijän läsnäoloa e s i m e r k i k s i materiaalissa, kappaleessa tai luonnonympäristössä-
Tuo määrittely ei sulje sitä pois, että yhteiskuntaa ei voitaisi sanoa kontaminoiduksi, on se sitten oikeutettua tai ei. Unohdit aktiivisesti tuon esimerkiksi-sanan."

En minä sitä 'esimerkiksi' sanaa mitenkään aktiivisesti unohtanut. Sanalla kontaminaatio on kyllä monia merkityksiä, mutta ne ovat vakiintuneita. Tässä kannattaa käydä lukemassa englannin kielisen Wikipedian artikkeli, se on kattavampi.
Kun nyt Mietiskelijä puhuit aktiivisuudesta niin nimimerkki 1350 oli kyllä aktiivinen, ihan aktiivisestihän muokkasi Wikipedian tekstiä ja sitten alkoi käyttää sanaa siinä merkityksessä että kyse olikin vääränlaisista ihmisistä.
Yksi kuvaava esimerkki oli kun 1350 kirjoitti: "Kontaminaatio on jo tapahtunut, että sikäli ei enää mitään väliä. Laskeskelin taannoin, että 15 miljoonaa "turvapaikanhakijaa" voidaan vastaanottaa ja ei oltaisi kuin vasta puolessa väestötiheydessä, mitä EU-keskiarvo."

Tuo pitää nyt jo sisällään sen että omista ideologisista syistään 1350 on jakanut ihmiset hyväksyttäviin ja ei hyväksyttäviin. Onko tuossa sitten kyse rotuopista vai sopisiko jokin muu sana paremmin. Itse en kuitenkaan hyväksy tuollaista ihmisten jaottelua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
joulumuori
Poliisin ystävä
Poliisiministeri lupasi lisää poliiseja. On irrotettu poliiseja tutkimaan ihmiskauppaa. On irrotettu poliiseja tutkimaan nettitapahtumia jne. Kaikki nämä, mistä syystä.

Poliisiministeri touhuaa kiintiöpakolaisten määrän lisäämistä.

Ei ole kuulunut sisäministeriltä sanaakaan poliisin määrärahojen vähentämisestä. Ei ole kuulunut poliisin puolesta puhujaa. Hallituksen sos.den edustaja kyllä sanoi että on väärä paikka vähentää määrärahoja.

Kukaan ei ole puhunut edes poliisin koronarokotusten puolesta vaikka ovat tekemisissä jatkuvasti samanikäisten kanssa kuin toisen asteen opettajatkin ja usein vielä pitävät sylissä, vähän vain toiseen tyyliin kuin koulussa. Ennen nuoret haihtuivat kuin tuhka tuuleen poliisin ilmestyessä paikalle, nyt käydään kimppuun nyrkein, purien, kiviä heitellen, mitä vielä.

Ihmisten mielestä isot asiat, yhteiskunnan mielestä turhat asiat jäävät tutkimatta poliisin resurssien puutteessa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää

Lue myös nämä yhteistyö­kumppanimme artikkelit