Liikennevalvonta

Poliisi valvoo tehostetusti liikennettä tulevan viikon ajan – syynissä harmaa talous ja raskas liikenne

Timo Jakonen
Arkistokuva poliisin liikenneseurannasta.
Arkistokuva poliisin liikenneseurannasta.

Poliisi valvoo raskasta liikennettä koko Lounais-Suomen alueella ensi viikolla maanantaista sunnuntaihin. Tavoitteena on parantaa liikenneturvallisuutta sekä torjua harmaata taloutta ja kuljetusrikollisuutta.

– Tehovalvonnassa kiinnitetään huomiota kuorma-autojen ohella myös linja-autojen kuljettajien ajo- ja lepoaikoihin ja esimerkiksi puhelimen käyttöön ajon aikana, kertoo komisario Tuomo Katajisto Lounais-Suomen poliisista.

Poliisi kohdentaa valvontaa aiemmilla valvontajaksoilla havaittuihin selkeimpiin epäkohtiin kuten ajo- ja lepoaikojen noudattamiseen, kuorman varmistamiseen ja ajoneuvon kuntoon. Lisäksi erityisteemana on ammattikuljettajien ajon aikaisen tarkkaamattomuutta aiheuttavien tekijöiden valvonta, kerrotaan tiedotteessa.

Viime vuoden heinäkuussa vastaavan valvontaviikon aikana Lounais-Suomessa tarkastettiin noin 240 ajoneuvoa, huomautettavaa poliisi löysi noin 70 kulkuneuvosta.

Poliisin tehovalvontaviikko on maanlaajuinen. Lounais-Suomen poliisi toteuttaa valvontaa yhteistyössä Pohjanmaan, Sisä-Suomen ja Länsi-Uusimaan poliisilaitosten kanssa teemavalvonnan kattavuuden tehostamiseksi.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (13)

Vanhimmat ensin
Vastaa
DALIT
Ehkä sittenkin useammin !!!
Ei kerran vuodessa mihinkään riitä, lienee enemmänkin kyse siitä ettei päästä sanomaan ettei ollenkaan valvota.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rainer Kryssi
Vast: Ehkä sittenkin useammin !!!
Olihan tuo jo odotettavissa kun Liikkuva Poliisi lakkautettiin 2013, ja siitä silloin jo varoiteltiin. LP oli erikoistunut etenkin raskaan liikenteen valvontaan. Oli ilmeisesti Jyrki Kataisen (kok) vetämän hallituksen tavoite ettei raskasta liikennettä valvota enää niin tarkkaan ja lakkauttaminen verhottiin Poliisihallituksen "säästöihin".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Antero
Ratsiat
Milloin aletaan Turussa ratsaamaan ilman ennakko ilmoituksia takseja? Muutamia kertoja ollut kyydeissä eikä kuski ymmärrä suomea saatika osoitteita,useasti käyttänyt google mapsia ja opastanut kuskeja.Kuittia en ole koskaan saanut pyytämättä ja pari kertaa kuski on livistänyt paikalta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jane
Vast: Ratsiat
Voi veikkonen, maailma on niin kehittynyt, että voit ihan itse valita, kuka taksiasi kuljettaa. Tolpalla ei tarvitse enää mennä siihen ensimmäiseen pirssin. Voit valita sen firman ja sen kuskin, joka sinua miellyttää. Älypuhelimella kaikki hoituu.

Työväenopistossa järjestetään melko halpoja digitaidonkursseja. Sinne vain tutustumaan uuteen ihmeelliseen maailmaan.

Toki ymmärrän, että on helpompi syyttää esim. maahanmuuttajia joistakin nykyisen elämän vaikeuksista. Mutta pieni annos omaa reippautta auttaa jo selvittämään monet esteet. Lykkyä tykö, toivoo eläkeläismummo, jota kaikki nykymaailman digisovellukset kiinnostavat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Alf
Vast: Ratsiat
Niin...tuo surullisenkuuluisa taksiuudistus vuonna 2018 oli muuten yksi senaikaisen liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin näkyvimmistä "aikaansaannoksista". Se todellakin on näkynyt...ja myös kuulunut. Kauniisti sanottuna homma meni syteen sekä saveen.

Poliisilla nyt ei taida oikein olla resursseja näiden Bernerin aiheuttamien sotkujen siivoamiseen...jotka sivumennen sanoen osattiin ennustaa jo etukäteen. Korostaisin tässä yhteydessä myös yksilön vastuuta omista tekemisistään...sensijaan että vastuu omista henkilökohtaisista vastoinkäymisistä siirrettäisiin aina Poliisille.

Asiakkailla kun on, ainakin vielä toistaiseksi, vapaus valita palveluntuottajansa. Katsotaan sitten taas seuraavan oikeistohallituksen jälkeen mikä on tilanne silloin...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Ratsiat
Jane: Vähän voit vaikuttaa kuskiin, kun tilaat pirssin sovelluksella siitä Turun suurimmasta firmasta. K.o. yritykselle plussaa, että useimmiten tulee edes jonkinlaista suomea puhuva, joskus jopa erinomaista, mutta olen ”ohjastanut” kuskeja myöskin englanniksi. Siis matkan kotiini.

Kaikilla mummoilla (kuten esim. sinä ja minä) ei ole tekniikka, eikä ulkomaan kieletkään hallussa, joten eihän syyllistetä heitä. Taksia käyttävä maksaa saamastaan palvelusta, joten oletus on että sitä myös saa, koska sen ajaminen on palveluammatti niin se pitäisi osata hoitaa edes jollain tavalla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Ratsiat
Yleensä tilaan taksin numerosta tai toisesta. Mitään merkittäviä ongelmia ei ole tullut vastaan. Joskus kuljettaja ei puhu aivan sujuvaa suomea, mutta aika hyvää aina. Moni käyttää navigaattoria, mutta eihän se haittaa, jos osoite on navigaattorilla löydettävissä. Vähän sanomista reitistä on joskus tullut, mutta kun kyse oli maks. 3 euron erosta, niin annoin olla.

Mutta ehdottomasti avuttomin taksikuski, joka on vastaan tullut, oli ihan täysin kantasuomalainen. Ensimmäistä päivää töissä, ja pihalla kuin lumiukko. Ei tiennyt kaupungista ilmeisesti juuri mitään, eivätkä ajotaidotkaan hurmanneet. Ei saanut navigaattoria toimimaan, mutta oikeasti määränpää oli erittäin hyvin tunnettu. Piti paitsi neuvoa, myös rohkaista, ja ottaa huumorilla.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jane
Kevyttäkin liikennettä olisi syytä valvoa
Mopot, mopoautot ja mönkijät saavat öiseen aikaan riehua ihan vapaasti esim. Vähäheikkilän koulun ympärillä. Kerran soitin 112:en, valittaakseni öisestä melusta. Vastaaja sanoi, ettei kiinnosta poliisia, on muutakin tekemistä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Timo Laihinen
Vast: Kevyttäkin liikennettä olisi syytä valvoa
Näin se on.
Tuleppa tänne cm Kupittaan alueelle 22 -04 Välillä niin näät mitä on hurja meno.
Tänään mopot(moottoripyörät).
Ilman valoja ilman pakoputken tynkää.
Nokka pystyssä päästä päähän.
Ja ne bmv rinkiä renkaat sijaiten.
Mutta poliisilla muuta työtä.
Tämä meidän pitää ymmärtää kun joku pudonnut Aurajokeen tai katti jäänyt puuhun
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Roadrunner
Suomalaiset kuljetusyritykset
Suomalaiset yrittäjät sekä heidän työntekijänsä toimivat täysin lainsäädännön mukaisesti. Miten se tuntuu siltä että pitäisi tarkastaa enemmänkin muiden ulkopuolisten toimia ja tekemisiä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Suomalaiset kuljetusyritykset
Hyvin vähän on minulla kontakteja kuljetusalaan, mutta niiden vähien perusteella tiedän, että myös suomalaiset kiertävät sääntöjä jos mahdollista. Ihan itse on mm. rekkakuski kertonut, miten ajo- ja lepoaikoja rukataan.

Sen kyllä uskon, että Suomessa alalla asiat ovat paremmin kuin monissa muissa maissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
manterelainen
Vast: Suomalaiset kuljetusyritykset
Suomalaisten kuljetusyritysten on pakko mennä mukaan sääntöjen kiertämiseen, jos aikovat pärjätä kuljetusalalla. Kun joskus ajatte vaikkapa Turusta Helsinkiin, niin katsokaapa kuinka paljon baltian maista ja Puolasta ym. Itä-Euroopan maista olevia rekkoja silläkin välillä on. Ja oletteko joskus nähneet esimerkiksi virolaista rekkaa huolyoasemalla tankkaamassa. Kun tulevat Suomeen on tankeissa tuhat litraa polttoöljyä, ja niin kauan ajetaan Suomessa rahtia että polttoaine loppuu, jolloin käydään nopeasti Virossa tankkaamassa ja takaisin viemään suomalaisen rrekkakuskin leipå.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää