Onnettomuudet

Koulukadun rautatiesillan ali pyrki jälleen liian korkea ajoneuvo – liikenne kulkee taas normaalisti

Turun keskustassa Koulukadulla, kadun ylittävän rautatiesillan kohdalla on jälleen tapahtunut liikenneonnettomuus.

Turun liikennekeskuksen mukaan onnettomuuspaikan kohdalla oli aluksi kaksi ajokaistaa poissa käytöstä.

Sillan ali on jälleen pyrkinyt liian korkea raskas ajoneuvo, joka on osunut sillan reunaan. Varsinais-Suomen pelastuslaitoksen tilannekeskuksesta kerrotaan, että yhden jälkeen paikalla oli enää raivaus- ja siivoustyöt käynnissä. Ennen kahta liikenne kulki jälleen normaalisti.

Viimeksi viime viikon torstaina samalla paikalla tapahtui onnettomuus, kun kuorma-auto jumittui Koulukadun rautatiesiltaan.

Kuormansa yläosasta siltaan juuttunut ajoneuvo saatiin kärrättyä nopeasti pois liikennettä tukkimasta.

Koulukadun rautatiesillassa on 3,6 metrin korkeusrajoitus.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (29)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Ma1675
???
Miksei jo ennen siltaaa asenneta isosta teräksisestä i-palkista tehtyä kehikkoa, johon nämä innokkaimmat rysäyttää jo ennen siltaa.. tai sitten valokennot mittaamaan ylikorkeita autoja, joiden edestä menee sitten puomi kiinni...
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: ???
Tämä on ainoa järkevä idea. Kuka tahansa voi tehdä virheen, mutta virheen seuraukset jäävät vähemmiksi, jos ensimmäinen törmäyspaikka ei ole se silta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
HJO
Katusuunnittelijat huhuu ?
Paljonko maksaa vaijeri heti risteyksen jälkeen tolppiin kiinni josta roikkuu huomioväreillä varustetut vaikka alumiiniset tangot rajoitetulla korkeudella. Niihin kun kolahtaa nii havahtuu kyllä kuski kuin kuski. Väitän että on huomattavasti halvempi kuin että liikenne seisoo ja ruuhkautuu kun joku jumiutuu sillan alle ja sitä sitten irroitellaan.
Ennakointi, maalaisjärki, mitä näitä nyt onkaan....
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tsed
Vast: Katusuunnittelijat huhuu ?
Hups! Tuli jo ajetuksi yli risteyksen, ja vasta siellä montussa kolisi.
Se mittari ja varoitus pitäsi siis sijoittaa jo edelliseen risteykseen Rauhank:n jälkeen - ja ohjaus Tukholmankadulta ohikulkutielle Suikkilantien kautta. Koulukadulla on Portsan ohitettuaan kovat paineet aliarvioida kuormansa korkeus ruuhkassa, joka ulottuu Marttiin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Katusuunnittelijat huhuu ?
Tsed: Varsin hyvä huomio. Ruuhkassa ei ole järin mukava alkaa peruuttelemaan yksisuuntaisella tiellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tav12
Vast: Katusuunnittelijat huhuu ?
Siellä on jo korkeudenmittaus ja huomiovalot. Liekö ollut sitten rikki tai kuski ei niitä "huomannut".
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Väriköväärin
Korjaus?
Olisiko asiallista vihdoin korjata alikulun korkeus rekkojen nykykorkeuksia vastaavaksi? Väylä on kuitenkin yksi Turun vilkkaimpia. Näitä tapauksia on ollut säännöllisesti jo vuosikymmeniä. Hengenvaara on todellinen, jos joutuu rekan taakse tällaisessa tilanteessa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Korjaus?
Niin, kymmeniä miljoonia taas 'autoteihin' koska autoilijat eivät nyt vain suostu selvittämään autonsa mittoja ja seuraamaan näitä korkeuksia. Jep. Samaan aikaan sitten jalankulkijat, skuuttailijat ja pyöräilijät tungetaan täysin alimitoiteltuille esteradoille koska rahaa kunnolliseen infraan ei ole edes paria miljoonaa.

Ainiin, käytetäänhän nyt 'pyöräilyn' parantamiseen muutama miljoona EU-rahaa, oikeastihan rahat menevät vesi- ja viemäriverkon kunnostamiseen ja pyöräilyä 'edistetään' muutaman satasen pyöräilykatumerkeillä ja värillisellä asfaltilla...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
manterelainen
Vast: Korjaus?
Pyöräilijä voi kai kertoa, kuinka paljon pyöräilijöiltä kerätään pyöräilyyn liittyviä veroja. Autoilijat maksavat veroja huomattavasti enemmän kuin teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon käytetään, mukaanlukien pyörätiet.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Maapeee
Vast: Korjaus?
manterelainen, tuo kuvailemasi on kylläkin Autoliiton propagandaa pahimmillaan. Turun kaupungin tieverkostoa ylläpidetään kuntaveroilla eikä autoveroilla. Jos hieman viitsit kaivaa tietoja, niin huomaat nopeasti että autoilun kustannukset ylittävät kylläkin autoveromaksut melko helpostikin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Tav12
Vast: Korjaus?
Ratapiha-alueen muutostöiden ohessa myös tuo silta korjataan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Korjaus?
Autoilun kustannusvastaavuutta määriteltäessä tehdään se yksinkertaisella kaavalla: Autoilun maksamat verot - autoilun aiheuttamat kustannukset. Mihin unohtui kaavasta autoilusta saatavat hyödyt. Aika suuri hyöty on se, että saadaan siirrettyä tavarat ja ihmiset paikasta toiseen.
Kohta pyöräilijä kertoo, että voishan ne sora- ja tukkikuormat koppapyörälläkin siirtää ja junat ja laivatkin ovat olemassa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Xander
Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Eikö olisi helppoa, että syvennettäisiin tuota kohtaa kaivamalla vain maata pois eikä tarvitsisi edes uutta siltaa tehdä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Maata on kaivettu pois niin paljon kuin mahdollista. Nyt jo siltapilareiden anturat ovat aivan asfaltin pinnassa.

Siihen tulee uusi silta ennen pitkää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Helpompaa olisi kun korotettaisiin sakkoja siitä, että kuski ei ole selvittänyt ajoneuvonsa mittoja ennen ajoon lähtoä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Xander: "Eikö olisi helppoa, että syvennettäisiin tuota kohtaa kaivamalla vain maata pois eikä tarvitsisi edes uutta siltaa tehdä."

Kuten Masa_Pasa jo totesikin niin jos lisää kaivetaan niin sitten sillan perustukset jo olisivat 'tyhjän päällä', tassut tukevasti ilmassa.

Minusta pitäisi pyrkiä siihen että entistä enemmän siirrettäisiin isot autot, raskaat kuljetukset, kiertämään tuo keskusta-alue.
Ja lisäksi sitten huomattavasti tehokkaammat esteet/varoitussysteemit.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Masa_Pasa: Mihin tämä tieto perustuu? Onko todisteita/lähdeviitteitä?

T.S. Samaa mieltä. Keskustan kiertämiseen tulee olla paremmat väylät niin isoille kuin pienille autoille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Toditeita tarvitaan oikeudessa ja lähdeviitteitä akateemisessa tutkimuksessa, tämä on internet.

Ne anturat on ihan nähtävillä siellä pilareiden vieressä. Ihan pinnassa ovat. Ja joku insinööri tms. on sen lehdessä kertonut, kun sitä aina kysytään. Lue lehtiä, kuuntele radiouutisia, katso televisiota. Ja käy itse katsomassa. En minä sinulle rupea todisteita esittelemään tai lähdeviitteitä merkitsemään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Miksi ei voida tehdä korkeammaksi?
Masa_Pasa vastaa Kommentattorille: "Toditeita tarvitaan oikeudessa ja lähdeviitteitä akateemisessa tutkimuksessa, tämä on internet."

Aivan oikea huomio. Kommentattori tosiaan yrittää aina sumuttaa viittaamalla tieteeseen, todisteisiin ja vaatii lähdeviitteitä.
Ikiajoiksi mieleeni on jäänyt tämä Kommentattorin kovin juhlallinen vastinekommentti: "Vastineeni Turun Sanomien (T.S.) viralliseen kannanottoon..."

Tosiaan, tämä on keskustelupalsta jossa jokainen esittää omia mielipiteitään. Toki lähdeviitteet ovat usein ihan hyödyllisiä mutta tässä Koulukadun silta-asiassa ei mitään lähdeviitteitä tosiaan tarvita. Nyt on kyse vain siitä että onko seurannut uutisia vai ei.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää