Tietyöt

Uudenmaankadun vesijohtourakka aiheuttaa merkittävää haittaa Brahenpuiston kohdalla

Riitta Salmi

Uudenmaankadun vesijohtourakkaa aiheuttaa merkittävää liikennehaittaa Brahenpuiston kohdalla Raunistulan suuntaan ajettaessa. Puiston kohdalla on oikeanpuoleinen ajokaista pois käytöstä Raunistulan suuntaan ajaessa.

Työ on osa laajempaa vesijohdon saneerausta Aninkaistenkadulla ja Uudenmaankadulla Yliopistonkadun ja Sirkkalankadun välillä. Työ saatiin valmiiksi Aninkaistenkadun osalta joulukuussa 2020. Kokonaisuudessaan saneerauksen arvioidaan valmistuvan 1. lokakuuta vuonna 2021.

Vesijohdon asennus ja kaivuutyöt vaikuttavat työn edetessä liikennejärjestelyihin päivittäin Uudenmaankadulla molemmista ajosuunnista ajettaessa. Paikalla on liikenneopasteet ja työkoneita liikkuu liikenteen seassa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (16)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Mietiskelijä
Että näin
Sama haitta toistuu ikuisuuteen, jos ratikka rakennetaan. Hämeenkadulta lähtien Uudenmaan-/Aninkaistenkadulle jää vain yksi ajokaista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Että näin
Tämä onkin jo siedätyshoitoa tulevaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Mikä haitta? En ole nähnyt että tuossa olisi ketään ollut pidempään kuin yhden valosyklin odottamassa eli oikeasti tästä ei mitään haittaa ole. Liikenne sujuu ihan hyvin.

Mistä saadaankin aasinsilta ruuhkamaksuihin. Nythän ruuhkamaksuja vastustetaan mm. sillä, että täällä ei ole mitään ruuhkia. Ja samaan aikaan vaaditaan lisää kaistoja autoille koska ruuhkat ovat niin suuria.

Eli. Joko lätkäistään ruuhkamaksut tai sitten poistetaan niitä selkeästi tarpeettomia kaistoja autoilulta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Että näin
Ei voi nähdä, ellei katso. Eikös se niin ollut?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Jotain mitä ei ole, ei voi nähdä vaikka katsoisi.

Ja kun kerran kommentti aasinsiltansa toi niin on aika selvää että jotain on ollut kun mitään näkemättä pyöräilijän päälle ajaa. Silloin ei tosiaan voi nähdä jos ei katso. Tuomiokirkon edustan 'ruuhka' kuitenkin puuttuu vaikka kuinka katsoisi.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Että näin
Jos sitä ruuhkaa katselee Portsasta, niin eihän sitä sitten olekaan, kun kerran ei näy. Uudenmaankadulla katsottuna tänäänkin näkyi. Pyöräilystä ei ole kyse tässä remontissa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Että näin
"Mikä haitta? En ole nähnyt että tuossa olisi ketään ollut pidempään kuin yhden valosyklin odottamassa eli oikeasti tästä ei mitään haittaa ole. Liikenne sujuu ihan hyvin."
Tämä on Pyöräilijän kommentti tähän asiaan.
Mutta kai muistamme Martikadun suojatiekommentin.
Kas kummaa kun suojatiejutussa olikin aivan eri perustelut.
Jälleen törmäämme tuohon: Eri keskustelu eri perustelu.Trolli mikä trolli.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Kait Hönö muistaa myös sen, että liikennevalot ovat rakennettu autoilun sujuvoittamiseksi? Minulle sopii hyvin että kaupungilta poistetaan kaikki liikennevalot. Erityisesti Hämeenkadun ja Uudenmaankadun valot sekä Eerikinkadun ja Aninkaistenkadun valot joissa siis nämä autoilijat odottavat.

Vai luuliko Hönö että he odottaisivat joissain muissa liikennevaloissa kuin autoilua varten rakennetuissa? Ehei, he odottavat että muut autoilijat menisivät ensin.

Tämä huomioiden hönötys Martinmäen suojatiestä ei sitten kummasti enää liitykään asiaan yhtään mitenkään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Oli muuten erittäin sujuvaa mennä tänään Itäisen Pitkäkadun yli Lemminkäisenkatua pitkin kun ei tarvinnut odottaa liikennevaloissa.Liikennevalot olivat pois päältä ja riitti että talutti pyörän yli. Matka nopeutui yli 30 sekuntia pelkästään siksi, että tuon ansiosta pystyin jatkamaan vihreällä aallolla myös Hämeenkadun valoista. Normaalisti pitää autojen takia pysähtyä molempiin.

Eli liikennevalot pois niin liikenne alkaa sujua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Että näin
Olettaisin että jalankulkijoiden ja pyöräilijöidenkin turvallisuus paranee liikennevalojen takia.
Kas kun liikenteessä on muitakin kuin vain autoilijat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Oletat? Ei parane. Liikennevaloissakin tapetaan jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Liikenteessä tosiaan on muitakin kuin autoilijoita mutta Turun liikenne on silti suunniteltu siitä lähtökohdasta että ei ole.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Että näin
Hima-Hönö. Pointti ei olekaan, paraneeko turvallisuus vai ei. On otettava huomioon myös liikenteen sujuminen, ja se on tavoite tai sen pitäisi olla kaikille ryhmille tasaveroisesti. Yhden ryhmän turvallisuutta voidaan toki parantaa vaikka kuinka esim. poistamalla joko siltä tai muilta ryhmiltä kaikki oikeudet ja lisäämällä sille tai muille rutkasti velvollisuuksia. Parhaiten jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden turvallisuutta parantaisi kai täydellinen ulkonaliikkumiskielto...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Että näin
Pyöräilijä: Tuota ilmaisemaasi tappamishommaa en tunnista enkä hyväksy. (Liikenneonnettomuus.)
Tuossa olet tasan tarkkaan oikeassa liikennesuunnittelusta. Paperilla asiat näyttävät hienoilta.
Mutta: Liikennelait on otettava huomioon. Paikalla pitäisi käydä tarkistamassa ettei olisi ongelmia.
Eli teoria ja käytäntö pitäisi osata yhdistää ja siihen ei saa vaikuttaa "ammattiylpeys".
Jos ja kun tehdään huonoja liikenneratkaisuja niin ne pitää korjata äkkiä eikä odotella.
Raskaan kaluston kuljettajilla ja jalankulkijoilla sekä pyöräilijöillä on ymmärrettävästi eri näkemys.
Yritän tarkoittaa että liikennelait ja liikennesuunnittelut ovat tavallaan kriittisiä kohteita.
Niiden pitäisi olla yksinkertaisia, selkeitä sekä osittain myös kansainvälisiä. (Liikennemerkit.)
Tuosta olettamisesta sen verran että tuossahan ei väitetä vaan ilmaistaan oma ajatus.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Että näin
Angus: Olen havainnut että olet erinomainen kirjoittaja ajatuksinesi. Minä en ole.
Minun mielipiteeni liikenneasioista on että kaikki liikkuvat tavalla tai toisella.
Kun itse olen toiminut ammattiliikenteessä niin ilmaisen ajatukseni tuosta lähtökohdasta.
Huomioitavaa olisi että vapaa-aikanani liikun kävellen tai pyöräillen joten yritän olla tasapuolinen.
Sallittakoon ilmaisuni: Olen nähnyt monesti "Kinderkuskeja".
Jos ja kun auton parkkiruutuun ajaminen tuottaa vaikeuksia niin mietinpä vain asiaa.
Ennenvanhaanhan emäntä sai ajaa perheen autoa hakiessaan isäntää ravintolasta kotiin.
Ajokokemus ja oikeat asenteet sekä tietämys liikennelakien tarkoituksesta ehkä auttavat.
Joten olen vain oma itseni enkä ole vastuussa muiden toiminnasta.
Olen jatkuvasti kiitollinen asioiden keskustelusta sillä sehän avartaa ketä tahansa. Toivottavasti.
Mutta muistakaamme että liikennevalosysteemi on tuotu ulkomailta.
Joten jos autoilijoita suositaan niin se on tuontitavaraa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: Että näin
H-H, on turha yrittää "keskustella" Don pyöräilijä Quioten ja Sancho angus Panchon kanssa asiallisesti pyöräilyyn liittyvistä asioista (tai mistään muustakaan). Nämä ovat kaivaneet niin syvät bunkkerit itsellensä, etteivät niistä näe mitä maailmassa oikeasti tapahtuu. Liikenne kehittyy ja muuttuu ja se on aina jonkun mielestä hyvä ja jonkun huono. Viha sokeuttaa ihmisen ja sen kylväminen on sitä paljon puhuttua vihapuhetta mutta eivät nämä surullisen hahmon ritarit sitä näe. Maailma vs P&A.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Että näin
Tuota ilmaisemaasi tappamishommaa en tunnista enkä hyväksy. (Liikenneonnettomuus.)

No, sitä kuitenkin tapahtuu ihan kaikilla suojateillä ja myös liikennevaloissa. Eli autoilija tappaa jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Turvallisinta yleisesti onkin ylittää katu mistä tahansa muualta kuin suojatien kohdalta kun verrataan ylityskertojen ja yliajojen määriä.

Mutta. Mitään ruuhkaa ei siis ole, tuolla ei joudu odottelemaan sen enempää kuin aikaisemminkaan. Hyvin voi muuttaa yhden kaistan suuntaansa raitiotielle ja kääntyville varatusta tilasta tehdä yksisuuntaisen pyörätien kummallekin puolelle.

Ja hienoa että Vihane Heiskalaine osallistuu keskusteluun juuri niin asiallisesti kuin vain osaa. Nytkin on kerrassaan häikäiseviä argumentteja, kukaan vain ei tiedä että mihin asiaan. Ei edes Vihane Heiskalaine.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.