Tietyöt

Paimioon rakennetaan kaksi kiertoliittymää – aiheuttaa liikennehaittoja

Paimion kiertoliittymät rakennetaan Kaaritien ja Alvar Aallontien liittymään ja maanteiden 110 ja 181 liittymään. Työmaalla liikkuvien työkoneiden ja ruuhkien vuoksi tienkäyttäjiltä odotetaan varovaisuutta ja malttia.
Paimion kiertoliittymät rakennetaan Kaaritien ja Alvar Aallontien liittymään ja maanteiden 110 ja 181 liittymään. Työmaalla liikkuvien työkoneiden ja ruuhkien vuoksi tienkäyttäjiltä odotetaan varovaisuutta ja malttia.

Paimioon aloitetaan kesäkuun alussa kahden kiertoliittymän rakentaminen. Kiertoliittymät rakennetaan Paimion keskustaan Kaaritien ja Alvar Aallontien liittymään sekä maanteiden 110 ja 181 liittymään.

Työt aloitetaan samanaikaisesti ja ne valmistuvat vuoden loppuun mennessä. Rakennustyöt aiheuttavat merkittäviä liikennehaittoja ja liikenteen ruuhkautumista. Kiertoliittymien rakentamisen tarkoituksena on parantaa liittymien turvallisuutta ja sujuvuutta. Hankkeiden kustannukset ovat yhteensä noin miljoona euroa.

Molemmille työmaille järjestetään liikenneohjaus, ja kaikki ajosuunnat ovat liikenteen käytettävissä koko rakentamisen ajan. Liikennejärjestelyissä huomioidaan myös erikoiskuljetusten tarpeet.

Maanteiden 110 ja 181 liittymä

Maantien 110 liikennemäärä on noin 3 500 ajoneuvoa vuorokaudessa, ja maantien 181 noin 5 200 ajoneuvoa vuorokaudessa. Kiertoliittymän rakentaminen tasa-arvoistaa liittymähaaroja, kun vilkkaammin liikennöidystä suunnasta vähenevät pakolliset pysähtymiset.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Maanteiden 110 ja 181 kiertoliittymän linja-autopysäkkien paikkoja ei lähtökohtaisesti siirretä töiden aikana, vaan joukkoliikenne pääsee kulkemaan normaalisti. Pysäkeille kulkuun ei myöskään tule muutoksia töiden vuoksi.

Kaaritien ja Alvar Aallon liittymä

Kaaritien ja Alvar Aallontien kiertoliittymä on tiedotteen mukaan tienkäyttäjille ja -rakentajille haastavampi kohde. Kaaritien ja Alvar Aallontien liittymäalue on ahtaampi ja kohteessa on suuret korkeuserot eri liittymähaarojen välillä. Tämän vuoksi tässä kohteessa on odotettavissa suurempia liikenneruuhkia. Haastavin työvaihe on nykyisen tienpinnan tason korottaminen, kun samaan aikaan liikenne kulkee työmaan läpi.

Liittymän jalankulku- ja pyöräilyväyliä joudutaan kaventamaan ja mahdollisesti siirtämään töiden aikana. Jalankulku- ja pyöräilyväylät pidetään kuitenkin käytössä koko työn ajan. Myös Kaaritien alittava alikulku pidetään käytössä koko työn ajan, mutta väylää voidaan joutua kaventamaan lyhytaikaisesti. Linja-autopysäkkien paikkoja joudutaan todennäköisesti muuttamaan töiden edistyessä. Pysäkeille järjestetään turvalliset kulkuyhteydet.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.