Sillat

Lillholmenin siltatyömaalle väliaikainen kevyen liikenteen väylä ja veneaukko

Tara Lehtonen
Paraisten Lillholmenin vanha silta on tullut tiensä päähän, ja tilalle rakennetaan uusi. Kuva kesältä 2010.
Paraisten Lillholmenin vanha silta on tullut tiensä päähän, ja tilalle rakennetaan uusi. Kuva kesältä 2010.

Varsinais-Suomen Ely-keskuksen rakennuttaman ja Kreate Oy:n rakentaman Lillholmenin läppäsillan rakennustyöt etenevät aikataulussa. Työsiltaan avataan 28. toukokuuta valaistu veneliikenteen kulkuaukko. Veneaukko avataan lopullisen vesiväylän kohdalle, ja se on käytössä rakennustöiden loppuun saakka.

Kokonaisuudessaan työsillan rakentaminen valmistuu 4. kesäkuuta, jolloin työsillan reunalle avataan väliaikainen kevyen liikenteen väylä. Väliaikainen kulkuyhteys ei ole esteetön.

Mt 12019 Lillholmenin läppäsillan uusimistyöt aloitettiin jo viikolla kuusi. Pian avattavan valaistun veneliikenteen kulkuaukon alikulkukorkeus on 6,0 metriä. Veneaukko on leveydeltään 10,0 metriä, ja se on merkitty työsiltaan huomiovaloin sekä raamilaudoin. Veneaukon kohdalla on voimassa nopeusrajoitus 9 km/h. Uuden vesiväylän ja veneaukon kulkusyvyys on varmistettu harauksin, ja se on 2,1 metriä.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Väliaikainen kevyen liikenteen väylä on puolestaan työsillan ulkopuolella kivituhkapintainen, ja se on koko matkalta vähintään 1,5 metriä leveä. Veneliikenteen kulkuaukon takia kulkuyhteys ei ole esteetön, vaan siinä on veneaukon ylityksen kohdalla portaat sekä polkupyörän talutusluiska.

Vuonna 1982 valmistunut Lillholmenin läppäsilta sijaitsee maantiellä 12029 Paraisten keskustan tuntumassa. Lillholmenin läppäsilta on elinkaarensa loppuvaiheessa, eikä siltaa voi enää peruskorjata. Uusi silta rakennetaan vanhan sillan paikalle. Rakennustyöt ja liikenteen poikkeusjärjestelyt kestävät 2022 syksyyn saakka.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.