Rikosepäilyt

Alaikäinen kuljettaja ajoi Forssassa neljänkympin alueella yhdeksääkymppiä – menetti poikkeuslupa-ajokorttinsa

Marttiina Sairanen

17-vuotias kuljettaja jäi kiinni auton ratista Forssassa helatorstain vastaisena yönä, kertoi Lounais-Suomen poliisi.

Hän ajoi päin punaisia liikennevaloja Eteläisen puistotien ja Yhtiönkadun risteyksessä, kun samasta risteyksestä ajoi poliisin siviiliauto.

Poliisi lähti auton perään ja mittasi sen nopeudeksi 90 kilometriä tunnissa. Alueen nopeusrajoitus on 40 kilometriä tunnissa.

Kuljettajalla oli poikkeusluvalla myönnetty nuoren kuljettajan kortti, joka lähti poliisin haltuun. Häntä epäillään törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

Hänen kyydissään oli neljä matkustajaa.

Riihimäellä jäi keskiviikkona poliisin haaviin mies, jota epäillään rattijuopumuksesta ja huumausaineen käyttörikoksesta. Hänelle tehty huumausaineiden pikatesti antoi positiivisen tuloksen.

Myös Hämeenlinnassa jäi torstain vastaisena yönä kiinni mies, jota epäillään törkeästä rattijuopumuksesta. Kuljettaja puhalsi poliisin tarkkuusalkometriin 0,87 mg/l.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (9)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Kimmo Ikonen
Valvontaa ja kurinpitoa
Liikenneturvallisuutta tässä tavoitellaan ja hyvä niin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
W.Palmu
Hurraa!
Oli todella 'järkevää' uudistaa ajokorttilakia siihen suuntaan, että yhä nuoremmat kuljettajat saavat oikein luvan kanssa koheltaa muun liikenteen seassa.

Muutos olisi pitänyt tehdä niin, ettei alle 20 vuotiaalla olisi millään moottorikäyttöisellä kulkuvälineellä, eikä millään poikkeusluvalla mitään asiaa liikenteeseen.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Hurraa!
W. Palmu. Kai tuolla uudistuksella oli alunperin hyvä tarkoitus ajatellen etenkin maaseutualueita.
Kun ei laitettu mitään rajoituksia ajeluihin ja hakuperusteen tarvehankinnassa lipsutaan niin näin.
Sikäli mielenkiintoista että ketä noita autoja hankkii alaikäisille ja millä vastuulla.
Ei siis tuomita kaikkia noiden typeryksien vuoksi. Mutta korjattavaa asiassa kyllä on.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
manterelainen
Vast: Hurraa!
Toisaalta on väärin rangaista kaikkia nuoria siitä, että pieni porukka hölmöilee. Autokoulun ajotunnit pitäisi vähintäänkin tuplata ja lopettaa tai ainakin huomattavasti vähentää digitaalista koulutusta, ei vastaa todellisuutta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: Hurraa!
Toisaalta siis tuolla logiikalla olisi myös hölmöä myydä viinaa sellaiselle joka omistaa auton.
Eli kaikilla jolla on ajokortti ei saa myydä viinaa?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Hurraa!
Hima-Höno: Arvaa kaksi kertaa. Harva nykyinen 17-vuotias pystyy omilla varoillaan hankkimaan uuden tai uudehkon auton. Ennen muinoi saattoi onnistuakin ostaa jonkun vanhan käytetyn, kun oli käynyt töissä 15 v. asti ja asui kotona.

Taanoin oli juttu jossain mediassa jossa ylpeä isä esitteli perheensä ja heidän autonsa. Oikein kuvan kanssa. Rivissä neljä (muistaakseni 3 Audia + joku muu, uusia) autoa, isä, äiti, tyttö ja poika (molemmat alaikäisiä), taustalla näkyi joku maatalousrakennus. Taisi juttu olla heti kun uusi laki astui voimaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Muistaa kyllä omasta nuoruudestaa mikäli muisti pelaa...
Kokematon nuori kuljettaja, esimerkiksi yksin tiellä, on kerrankin vapaa...! - Tällaisessa tunnetilassa saattaa mahdotonkin tuntua mahdolliselta. Eli nuori "varsa" kevätlaitumella kaipaisi kyllä vanhemman opastusta ja valvontaa. Ja siksikin ettemme ole kaikki samasta muotista!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
SirT
Tiukempi lainsäädäntö kaahausta ja rattijuooumusta vastaan
Toivottavasti vanhemmat huolehtivat siitä, että kaahailijapoika ei mene rattiin ilman korttia. Siitähän on täysikäisten törppöjen esimerkkiä tarjolla runsaasti. Lainsäädännössä tarvittaisiin kriistystä rattijuoppojen ja huumekuskien sekä kaahareiden rankaisemiseksi tehokkaalla tavalla. Kortin menetyksen ja ajokiellon ajaksi pitäisi auto ottaa takavarikkoon tai ainakin jos jää toistuvasti kiinni ajo-oikeudetta ajosta, auto lunastuskeen. Sen luulisi hillitsevän kortitta ja päihteissä ajoa. Sitä kyllä ihmettelen miksi sinne rattiin on ihan pakko pöllyissään mennä. Sitten ajellaan suojateillä lasten päälle ja paetaan paikalta? Nuorten kaahareiden kohdalla ajo-opetusvaiheessa pitäisi ehkä paremmin korostaa vastuuta liikenteessä ja sitä, että kortin menetys tulee jos töppäilee.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Tiukempi lainsäädäntö kaahausta ja rattijuooumusta vastaan
Vähän veikkaisin että suurin osa lasten(ja muittenkin kevyenliikenteen) yliajoista tapahtuu ihan normaaleille ihmisille, koska auton ratissa nyt on totuttu siihen että kyllä ne muut väistää kun niihin kerran sattuukin. Sitten kun jalankulkija ei satukkaan huomaamaan että autoilija on ajamassa päälle todetaan "oho, sori siitä" ja päivitellään että mitenkäs se nyt noin alle käveli, varmaan liian lujaa tuli sieltä ettei voinut huomata, kamalaa miten ei ajatella että siinä loukkaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.