Liikennehäiriöt

Halistensillan autoletka venyi Maarian kirkolle saakka – ruuhkat jatkuvat koko kesän yli

Lennart Holmberg
Turun Halistensillan työmaa muuttui perjantaina aamulla yksikaistaiseksi ja liikennevalojen ohjaamaksi. Se aiheutti pitkiä autoletkoja ja odotusta. Ruuhkat tulevat työmaapäällikkö Jarno Koivulan mukaan jatkumaan koko kesän yli.
Turun Halistensillan työmaa muuttui perjantaina aamulla yksikaistaiseksi ja liikennevalojen ohjaamaksi. Se aiheutti pitkiä autoletkoja ja odotusta. Ruuhkat tulevat työmaapäällikkö Jarno Koivulan mukaan jatkumaan koko kesän yli.

Turun Halistenkosken ylittävän Halistensillan korjaustyöt ruuhkauttivat työmatkaliikenteen pahasti perjantaina.

Turun Sanomiin yhteyttä ottaneiden lukijoiden mukaan siltatyömaan autojonot ulottuivat ...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (19)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxxy
Ei suju liikennevaloin....
Jalkakäytävän käyttöä henkilö- ja pakettiautoluokalle voisi harkita kaksisuuntaisen liikenteen ylläpitämiseksi. Lisäkyltit jalankulun ja pyörätien turvaamiseksi tällöin tarpeen. Raskas liikenne saisi käyttää vain ajoradan kaistaa, eli henkilöautoille väistämisvelvollisuus mikäli samalla kaistalla.
Nyt pitää soveltaa sääntöjä jotta liikenne voi sujua täydellistä kaaosta paremmin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
RetuPerä
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Kevyenliikenteenväylä on tänään otettu ajoneuvoliikenteen käyttöön tuolla sillalla ja kevyt liikenne on opastettu vanhan sillan kautta.
Siis kannattaa varautua jonottamaan, jos ei pysty muualta kiertämään.
Tosin Turussa on nyt hankalaa liikenteellisesti, kun Uudenmaankatu on Hämeenkadun risteyksen molemmilta puolilta remontissa myös koko kesän ja Aurakatu jumittaa torityömaan takia.
Autolla olisi parempi pysyä pois noilta seuduilta, jos ei ole aivan välttämätöntä asiaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Luonnollisesti autoille annetaan etuajo-oikeus jalankukijoihin ja pyöräilijöihin nähden, koska eihän se nyt käy että autoilijoita haitattaisi.

Tosin positiivista kehitystä jos on edes opastettu että menkää muualle, yleensähän tie vaan katkeaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Jep. Edes kahdesta kaistasta ajoradalta ei kyetä ottamaan yhtä kaistaa jalankulun ja pyöräilyn käyttöön kun pyörätie ja jalkakäytävä katkaistaan remontin ajaksi kuten Hämeenkadulla Kiinamyllynkadun risteyksessä tapahtuu vaan pyöräily ja jalankulku laitetaan muualle. Mutta kun autotie katkaistaan niin kiertotiehän järjestetään samantien pyörätielle ja pyörätie sitten pistetään mutkittelemaan ylä- ja alamäkiä muualle.

Tervetuloa pyöräilykaupunkiin nimeltä Turku.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Yrittäjä
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Juuri noin, mitä epähumanistikin sanoi, luonnollinen ratkaisu ottaa kevyenliikenteenväylä autoilijoiden käyttöön, eli minimoidaan haittaa tärkeämmälle liikenteelle. Kevyet pääsee helposti toista puolta. Se tuskinpa on hankalaa kenellekään, joka oikeasti esim. Pyörällä liikkuu. Tätä itsekin ehdotin kaupungille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
besserwisser
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Niin... me autoilijathan maksamme kaiken tämän liikenneinfran, siksi ansaitsemmekin parempaa palvelua kuin pyöräilijät ja jalankulkijat!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Besserwisser voisi kyllä kertoa missä kohtaa veroilmoituksessa on ruksi että pyöräilee niin ei tarvitse maksaa veroja?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei suju liikennevaloin....
Se on siellä tuon nichts unwissendesin fantasioissa (fingerporin tapaan) että pyöräilijät ovat yhteiskunnan elättejä ja koko Suomen budjetti sekä EU:n tukipaketit ja jäsenmakstut maksetaan kaikki 200%:sesti autoilusta perittävistä veroista. Ihan koska kukaan pyöräilijä ei tee töitä joten autoilijat oikeasti kustantavat pyöräilijöiden pyörätkin.

Tämähän on fakta eräässä byöräilijöidenbongausryhmässä jossa jatkuvasti vaaditaan pyöräilykorttia. Toisen ryhmän, eli MPP:n fakta taas on että 1% siinä jäseninä olevista pyöräilijöistä ei omaa sitä ajokorttia.

Näistä kun vetää päätelmät niin ajokortti on tarkkaan ottaen useammalla pyöräilijällä kuin autoilijalla ja säännöt ovat myös pyöräilijöillä paremmin hallussa. Tämä selittää myös sen, miksi autoilijat eivät ymmärrä yhteiskunnan taloudesta muuta kuin 'autoilija maksaa'.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Minäminä
Vast: Ei suju liikennevaloin
Kevyt liikenne tässä kärsii vähiten, 30 sek kierto sukkahousutorpedolle. Sekin on varmaan liikaa. Julkinen liikenne tuosta eniten kärsii, samassa jonossa autojen kanssa ne bussit on.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
EpäHumanisti
Vast: Vast: Ei suju liikennevaloin
Toki, onhan se ihan ymmärrettävää että vanhemmat lastenvaunuineen ja vanhukset laitetaan kiertämään että autoilijoile ei tulisi haittaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Vast: Ei suju liikennevaloin
Eipä tuo sitten kai ole autoilijoille mikään haitta kun jono on Maarian kirkolle asti.
Jalankulkijoille se lienee suurikin haitta kun turvallinen reitti on vieressä.
Kaikkein eniten huumoria tarvitsevat ne ihmiset jotka käyttävät Halistensillan reitin busseja.
Aikatauluajat taitavat olla vain tahroja paperilla kun bussi on mennen tullen ruuhkassa.
Ja sehän koskee myöskin linjan toista pääteasemaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Pahu vie tätäkin kesää...!
Kiertoreittejä, toki..., mutta Uudenmaankatu - Aninkaistenkatu tukossa remontin takia.
Hämeentie - Kehätie kiertona pahat ruuhkat kiertoliittymäristeysremonttien sekä ison silta/liittymätyön kohdalla Ravattulassa noustaessa Kehä- eli Ohikulkutielle. Lähes ainut toimiva, tosin kuormitettu väylä Helsingintie eli Tuomaansillan kautta ruuhkaiselle Ratapihankadulle. Eli ei tämä tilanne ole mitenkään hauska, eihän siellä mitään huviajella vaikka näin jokunen Jaska asioista veistelee!

Halistentie on jo kymmeniä vuosia ollut yksi keskeinen vaihtoehto kaupungin joen ylikulkuväylänä. Tosin on kyllä kaavoitettu oikoisempikin katuyhteys Koroisten kautta uudella silla joka korvaisi nykyisen museokirkkosillan Maarian kirkon edessä Tampereentiellä. Ehkä kuitenkaan tätä ei milloinkaan tulla rakentamaan vihreä -linja kun kehittää kaupunkimme ns. ikiaikaiseen suuntaan, aikaan jolloinka ihmisille riitti jalanpohjat ja hevosvaljakot.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Pahu vie tätäkin kesää...!
Turussa on jo ihan tarpeeksi autoteitä, tarkkaan ottaen liikaakin. Raitiotie vähentäisi merkittävästi autoiljoiden aiheuttamaa ruuhkaa ja tälläin busseillakaan ei olisi ongelmia yksityisautojen takia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
eliza18
Tulppa, tulppa...
Pitää kiertää sanoo, sanoo Koivula.
Kiertotiet ovat vaan ihan samassa jamassa. Keskustan kautta vastassa on tietyö, Ravattulan kautta vastassa on tietyö, Tuomaansillan kautta vastassa on tietyö.
Jos haluaa kiertää pitää mennä Kupittaan ja sataman puoleisen kaupungin osan kautta tai sitten Kaarinan kautta. Mitä järkeä oli samaan aikaan laittaa tietyötä kaikille kolmelle samaan suuntaan menevälle ulosmenoväylälle. Nyt Tampere-Hämeenlinna suunta on ihan tukossa, siinä ei oikein kiertoajatus enää ole mahdollista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Tulppa, tulppa...
Hämeen valtatie on ruuhkassa koska sen tilapäiset kiertoliittymät ovat todella huonot.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää