Pyöräily

Maaseudulle saaristotien ruuhkat välttävä pyöräreitti – samaan aikaan luksuspyörissä myydään ei oota

Marttiina Sairanen
Sami Murman (oik.) tuli ostamaan polkupyöräilyn erikoisliikkeestä teknisiä vaatteita, mutta niissäkin on toimitusvaikeuksia. Yrittäjä Ari Sinkkosen mukaan asiakkaat ovat olleet ymmärtäväisiä koronan vaikutuksista saantiongelmiin.
Sami Murman (oik.) tuli ostamaan polkupyöräilyn erikoisliikkeestä teknisiä vaatteita, mutta niissäkin on toimitusvaikeuksia. Yrittäjä Ari Sinkkosen mukaan asiakkaat ovat olleet ymmärtäväisiä koronan vaikutuksista saantiongelmiin.

Itämeren maat kiertävän Eurovelo 10 -pyöräilyreitin linjausta sovitellaan parhaillaan karttaan Turusta Raumalle. Reitille hahmotellaan linjausta, joka huomioi matkailulliset ja maisemalliset arvot sek...

Tämä sisältö on digitilaajillemme.

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tutustun 1 kk 0 €

Haluatko lukea koko artikkelin?
Tee tilaus verkkosivuillamme.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
KalleKehveli
Ei ole mitään kansallista sähköpyöräpaniikkia
Uusissa malleissa on toimitusvaikeuksia, mutta vuoden vanhoja malleja (keskihintaisia ja vähän kalliimpia sähköpyöriä) on pyöräkauppojen varastoissa aika paljon, varsinkin jos jaksaa etsiä ja kysellä maakuntien urheilu- ja maatalouskaupoista. Eli jos haluaa ajaa pyörällä, niin ei ole mitään estettä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pyöräilijä
Liikenteessä huomaa taas
Iso osa autoilijoista on taas aloittanut kesäpyöräilynsä. Ja sen todellakin huomaa. Vasemmalla puolella pyöräileviä on taas liikkeellä, samoin pyöräilijöitä jotka tasa-arvoisessa risteyksessä eivät nyt vain väistä oikealta tulevaa pyöräilijää. Talvella kumpiakaan ei ollut liikenteessä. No, ehkä alunperin oli mutta viettivät sitten talven sairaalassa kun olikin liukasta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
ArvoTasa
Vast: Liikenteessä huomaa taas
Pyöräilijän autovihamielisyys menee jo huumorin puolelle. Liikennevalotkin ovat pahasta, varsinkin "alistusnappi" ja ilmeisesti kaikki jossa joutuu pysähdyttämään tai hiljentämään ajoaan, eli ottamaan toiset liikkujat huomioon. Laskin että kauppareissullani on 21 liikennevalo-ohjattua risteystä, eikä harmita yhtään vaan on hyvä että kaikki pääsevät turvallisesti liikkumaan. Siis pyöräilykypärän hihnaa vähän löysemmälle ja nautitaan keväästä kukin tavallaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Liikenteessä huomaa taas
Huomaa taas ArvoTasan silmittömän jalankulkija ja pyöräilijävihan. Hän kun ei kykene ymmärtämään edes sitä, miksi liikennevaloja asennetaan. Ei, niitä ei asenneta parantamaan jalankulkijoiden tai pyöräilijöiden liikkumista. Jos asennettaisiin, niitä asennettaisiin myös pyöräteiden risteyksiin.

Juuri niin, kaikki liikennevalot rakennetaan vain ja ainoastaan sujuvoittamaan autoilua ja tekemään siitä turvallisempaa. Jalankulkijoille ja pyöräilijöille liikennevalot jakavat Mustan Pekan koska pelkkä suojatie tarkoittaisi että jalankulkijan ei tarvitse pysähtyä ja pyöräilällekin riittää hidastus ja talutus.

Juuri Helsigissä autoilija tappoi valo-ohjatussa risteyksessä lapsen joten aivan turha valehdella että liikennevalot tekisivät liikenteestä kaikille turvallisempaa.

21 valo-ohjattua risteystä tarkoittaa jalankulkijalle ja pyöräilijälle parhaimmillaan 21 minuuttia lisää odottelua matkalle. Autoille taas on jopa Turussa vihreä aalto vaikka ylinopeutta ajavat väitävätkin että ei ole.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hima-Hönö
Vast: Liikenteessä huomaa taas
Pyöräilijä: "Juuri Helsigissä autoilija tappoi valo-ohjatussa risteyksessä lapsen"
Kyllä tarttis saada lääkitys kuntoon että asiat pysyisivät asialinjalla.
Liikenneturvallisuuskin kärsii noista asennevammoista ja syyllistämisistä.
Paskaa yleensä puhutaan kaveripiirissä mutta että täällä.
Liikenneasiat ovat monesti tarpeeksi vaikeita joten niitä pitäisi kehittää eikä aina syytellä muita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.