Luonnonmaa

Luonnonmaan uudesta kiertoliittymästä nurinaa: hidastaa saaristoliikennettä

Naantali

Luonnonmaalle rakennettavan perhetalon kohdalle suunnitellusta kiertoliittymästä on jätetty Ely-keskukselle viisi muistutusta. Niissä muun muassa vaaditaan saaristoon johtavalle Rymättyläntie...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
yxxy
Varsinais-Suomessa tiestön kehitystaso ja tarve hakoteillä
Taajama-alueen ulkopuolelle suuntautuva pääväylä on jo nyt hidasteinen eivätkä kiertoliittymät pienikokoisina toimi. Itse asiassa Naantalin ohitustie on taajama-asutusalueen sivulla, mutta ruuhkainen. Miksi ei ole osattu tai kyetty kustantamaan kunnon valtamaantietä eli väylää tuhansille ajoneuvoille, sillähän on merkitystä sekä asukkaille Naantalin ison kunnan alueella että myöskin kesämökkien suurkuntana. Nyt tehdään vain ja ainoastaan hidasteita lisäämällä ns. turvaa liikenteeseen. Mutta..., mutta tuotetaan samalla tuskaa! Toinen vastaava väylä on Saaristotie, eli pääväylä halki saaristokuntien Korppooseen. On siltaongelmia, nopeusrajoituksia,lauttoja ja. ..mitä vielä lähivuosina edessä... Vuosikymmeniä on asioista tehty laskelmia... ja...pohditaan vain!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Varsinais-Suomessa tiestön kehitystaso ja tarve hakoteillä
Ikävää, jos tuottaa tuskaa. Harmikin olisi ikävää. Onneksi tuollainen hidaste on pieni ja turvallinen, perusteltu ja tarpeellinen.

Jatkoon.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Varsinais-Suomessa tiestön kehitystaso ja tarve hakoteillä
12 sekuntia tuottaa yllättävän paljon tuskaa joillekin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Hima-Hönö
Vertailu
Raisio on liikennevalojen luvattu kaupunki. Naantalissa suositaan kiertoliittymiä.
Omasta mielestäni kiertoliittymä on sujuvampi ja nopeampi ratkaisu.
Mikäli kriteerinä pitää kiertoliitymää matka-aikaa hidastavana ratkaisuna niin ihmettelen.
Herää epäilys että silloin ei muutenkaan noudata nopeusrajoituksia moisen kiireen takia.
Saaristoalueiden suurin liikenteellinen ongelma ja valittajat taitavat olla kiireiset kaupunkilaiset joilla on kesämökki alueella.
Liikenneturvalliset ja joustavat ratkaisut ovat hyviä sillä liikenne on kaikkien huomioimista.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Kriittisyyttä ei ole riittävästi esillä...
Kriittisesti kun asiaa pohtii tämän tiestömme kehityskaaren osalta, on voinut kyllä, jokainen meistä, todeta miten ajokkimme ovat kehittyneet, tiestömme ei. Esimerkkejä löytyy joka suunnasta.

Valtaisa autokannan kasvu 1960-luvulta lähtien jolloinka pääosin runkoväylät tiestöstämme jo hahmottuivat ja rakennettiin on saanut aikaan liikennevirtoja joita tiet alunperin eivät olleet suunniteltu suodattamaan. Tuolloin ei ajettu tiukoissa jonoissa ja nopeudet olivat vuoteen 1974 asti osin vapaat. Nyt on tilanne täysin muuttunut.

Saaristotiellä ei voi ajaa perusnopeutta (80 km/h)kuin joillakin alueilla ja Kaarinatiellä kaksikaistaisena ruuhkaväylänä rajoitettu nopeus on jo niinkin alhainen kuin 50 tai 60 km/h.
Tämä Naantalin Ohitustie/ Rymättyläntie on kokemassa aivan saman kohtalon. Ja ruuhkat ovat sen mukaisia, tästä on kysymys!
Tiestömme tila on jo Liikenneministeriömme toimesta päätetty pidättää nykyisellään, kerätyt liikennemaksut ja verot menevätkin pääosin muihin valtion menokohteisiin. Eli emme enää saa parannuksia tieliikenteen suhteellisesti ruuhkautuneeseen tilaan. Jopa asfaltointikin on jo leikattu.

Liikenneympyrät parantavat turvallisuutta, sen jokainen myöntänee. Ehkei ole varoja eritasoristeyksiin, mutta ajokkimme ja elämäntapamme edellyttäisivät parempia ratkaisuja. Liikkuminen juuri autoillamme, se on tämän päivän välttämättömyyttä vaikka määrätty poliittinen näkemyslinja ei faktaa halua myöntää.

Vielä asiasta - liikennemäärät monin kohdin Turunkin talousalueella ja lähiympäristossa edellyttäisivät perustellusti nelikaistatiestöä ja jopa kuusikaistaosaväyliä (Kehätie, Rauman/Naantalin pikatie), mutta...sitä aikaa emme taida tulla näkemään.
Tampereen talousalueella on aivan toisin, ...jostain syystä!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.