Sillat

Varsinais-Suomessa korjataan kolme siltaa tänä vuonna – Kirjalansalmen yksi riipputanko kunnostetaan

Marttiina Sairanen
Kirjalansalmen sillalta vaihdetaan kevään aikana pahiten vaurioitunut riipputanko.
Kirjalansalmen sillalta vaihdetaan kevään aikana pahiten vaurioitunut riipputanko.

Varsinais-Suomessa korjataan kolme siltaa kuluvana vuonna. Ely-keskuksen mukaan silta- ja laiturikorjauksiin käytetään yhteensä noin kymmenen miljoonaa euroa.

Isompia kunnostustöitä tehdään Lillholmenin sillalla Paraisilla, Vistan risteyssillalla Paimiossa ja Kraapin sillalla Paimiossa. Viime vuonna aloitetut Vuosnaisten laiturin uusimistyöt jatkuvat Kustavissa.

Keväällä vaihdetaan myös Kirjalansalmen sillalta pahiten vaurioitunut riipputanko. Töistä aiheutuu Ely-keskuksen mukaan merkittävää haittaa Saaristotien liikenteelle. Korjausaikataulu ei ole vielä tiedossa.

Suurien siltakohteiden ohella kesän aikana uusitaan putkisiltoja, tehdään pienempiä siltojen korjauksia sekä erilaisia siltoihin liittyviä ylläpitotöitä.

Ely-keskuksesta kerrotaan, että Varsinais-Suomen noin 1 300 sillasta huonokuntoisia on 107. Tyydyttävässä kunnassa maakunnan silloista 563. Huonokuntoisten siltojen määrä kasvaa joka vuosi.

Huonokuntoisten siltojen lisäksi Varsinais-Suomessa on 37 painorajoitettua siltaa, jotka haittaavat erityisesti raskaita kuljetuksia. Ely-keskuksen muklaan kuntoperusteisia sillankorjaustarpeita on tällä hetkellä niin paljon, että rahat eivät riitä painorajoitettujen siltojen korjaamiseen tai uusimiseen.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Antero
Kirjalan silta
Eiköhän paras ajankohta korjaukselle olisi kesä-heinäkuu koska silloin on lomia ihmisillä ja liikenne hiljaisempi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rainer Kryssi
Vast: Kirjalan silta
Mitenkähän on. Kesällä liikkuvat mökkiläiset ja turistit. Rakentaminen on huipussaan, paljon raskaita sementtirekkoja. Tuo tangon vaihto pitäisi tehdä sellaiseen aikaan ettei noita sementtirekkoja ja muita raskaita ajoneuvoja liiku. Kun yksi tanko irrotetaan, niin viereisiin kohdistuu enemmän kuormitusta ellei jotain korvaavaa tuentaa voida järjestää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Rainer Kryssi
Suomalaista insinööriosaamista?
Ihmetyttää tosiaan jos 1963 avattu silta on "elinkaarensa päässä". Onko se alunperin heikoksi ja tilapäiseksi suunniteltu tai eikö sitä ole haluttukaan pitää kunnossa? New Yorkissa Brooklyn Bridge avattiin 1883 ja edelleen käytössä. Kokoluokkakin on ihan eri kuin Kirjalansalmella.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
yxxy
Vast: Suomalaista insinööriosaamista?/ nyt on toinen tilanne kuin 1960-luvulla
Materiaalit ja materiaalien suojauspinnoitteet - Brooklynin silta on jatkuvan huollon tilassa. Meillä taas annetaan korroosion purra...kunnes onkin jo liian myöhäistä. Voihan kysymys olla myöskin ajoneuvojen kokonaispainon kasvuusta kun 60-luvun alussa oltiin nykyisiin verrattuna noin puolta pienemmissä. Ja sitten kun tulee joustoa ja liiallista notkumista riippurakenteiseen siltaan, tulee myöskin vaurioita.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.