Turku

Aninkaisten aluetta nivotaan tiiviimmin Turun keskustaan – yleisötilaisuus torstaina

Jane Iltanen
Konserttitalo on yksi Aninkaisten maamerkeistä.
Konserttitalo on yksi Aninkaisten maamerkeistä.

Turun Aninkaisten aluetta ollaan kytkemässä sekä fyysisesti että henkisesti tiiviimmin kaupungin keskustaan ja ruutukaava-alueeseen. Aninkaisten aluetta pidetään merkittävänä tekijänä Turun kaupungin strategian ja keskustavision toteuttamisessa.

Aninkasten alueen muodostaa laaja kokonaisuus kaupungin keskustan pohjoispuolella. Alue on muutoksen kourissa, sillä alueelle sijoittuvat kaavailtu matkakeskus, uudistettava ratapiha erilaisine rakennuksineen ja uusine asemalaitureineen. Alueella sijaitsevat myös muun muassa Parkin kenttä, konserttitalo sekä Puutori.

Aninkaisten alueelle laaditaan kokonaiskonsepti, joka kuvaa alueen kehittämisen tavoitteita ja päämääriä. Konsepti on tilattu Muuan Oy:ltä. Kokonaiskonseptilla pyritään kehittämään aluetta yhtenä kokonaisuutena eikä vain yksittäisten hankkeiden näkökulmasta.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Turku esittelee kokonaiskonseptin taustaa ja sen laadintaa etäyhteydellä järjestettävässä avoimessa yleisötilaisuudessa ensi torstaina 11. maaliskuuta kello 17.30–19.00. Linkki tilaisuuteen löytyy Turun kaupungin sivuilta turku.fi. Tilaisuuden avaa kaupungin hankepäällikkö Mika Rajala ja kokonaiskonseptista kertoo arkkitehti Olli Metso Muuan Oy:stä.

Yleisötilaisuuden lisäksi Turku kysyy yleisön mielipiteitä konseptin kehittämisen tueksi kyselyssä, joka avataan ensi torstaina. Kerro kantasi -kyselykin löytyy Turun kotisivuilta, samoin runsaasti materiaalia alueen suunnittelun taustoista ja tarkoituksesta. Kysely on avoinna torstaihin 25. maaliskuuta asti.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (7)

Vanhimmat ensin
Vastaa
EpäHumanisti
Hienoa
Hyvä jos näin todella ollaan tekemässä, nythän tuo on vain läpiajoreitti autoille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Lainkuuliainen
Bussit puutorille.
Bussit häiritsevät kauppatrin ympäristön kävelykeskustaa pahasti. Bussien aiheuttama liikennemelu, jalankulkijoille toistuvasti aiheutetut vaaratilanteet pitää saada loppumaan. Kävelykeskusta katutasossa pitää rauhoittaa jalankulkijoille ja saada turvalliseksi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Timo Laihinen
Aninkaistenmäki
Kuten tossa edellä jo kerrottiin.
Alue on seuraava suuri kokonaisuus keskusta alueen sisällä.
Tätä on kaavailtu myytäväksi yksityiselle ja hinta muutamia kymmeniä miljoonia.
Se sitten näin tässä.
Mutta siinä on myös konserttitalo joka suojeltu.
Ammattikoulu jonka lahjoitti Göteborg.
Elikkä tässä on monta muttaa ja matkaa tulevaan.
Tietysti kaupunki saa siitä paikkausrahaa jotka menevät jo vanhojen maksuun.
Mutta emme kai sentään olla näin huteralla päätöksen pohjalla,että myydään.
Sitten jää käteen konserttitalo ja siihen 30-40 miljoonan remontti ja ylläpit.
Korjataan sekä laajennetaan konserttitalo uuteen uskoon.
Ja autot tunnelinläpi .
Silloin koko mäki pelastuu
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Aninkaistenmäki
Helsinginkatua rakennettaessa mainostettiin että Aninkaistenkadun läpiajo saadaan ohjattua sinne. Eipä saatu koska Raunistulassa asuvat NIMBYt päättäjät saunoivat tien uudelle reitille joka sumputti keskustan niin pahasti että rekat piti ohjata ohitustien kautta satamaan.

Oikeasti Turun päätöksenteko pitäisi siirtää täysin pois sekä kaupunginvaltuustolta että hallitukselta, koska he eivät aja kuin omia intressejään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
kommentti
Vast: Aninkaistenmäki
Onhan Helsinginkadulla todella runsas liikenne ja ruuhka-ajan ulkopuolellakin sitä on paljon. Mielenkiintoinen ratkaisu olisi katkaista kaikki liikenne Kirkosillalta ja siirtää sekin Helsingintielle. Se rauhoittaisi isoa aluetta. Siinä Naantali-Kaarina -välin matkaajat ihmettelisivät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Aninkaistenmäki
Kaarinasta ajaa Naantaliin nopeiten ykköstien kautta, vaikka siellä olisikin vähän nykyistä enemmän liikennettä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Aninkaistenmäki
Ongelmana Kaarina-Naantali -välillä on se, että Turun keskustaa ja sen lähiympäristöä ei ole suunniteltu muulle läpiajolle kuin Hirvensalon ja Uittamon suunasta tapahtuvalle. Juu, Uudenmaankatua pitkin pääsee keskustan läpi kohti Tamperetta ja Raisiota mutta sitäkään ei ole mitoitettu kuin 100000 asukkaan Turulle.

Eli Turun ympäristössä ongelmat ovat lähinnä Kaarinan päässä. Siellä pitäisi Kaarinantie linjata Auranlaakson itäpuolelta Kehätielle jotta Hämeen valtatien kuormitus vähenisi. Tosin Kaarinasta taitaa iso osa käydä juuri Liedossa töissä jolloin linjausta pitäisi jatkaa Liedon keskusta ohitse kuten joskus on suunniteltukin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.