Paikalliset

Uusi jalankulun ja pyöräilyn kiertoreitti Hämeentien varrelle

Jalankulun, pyöräilyn ja mopojen kiertoreitti muuttuu huomisesta keskiviikosta Valtatiellä 10 Hämeentien varrella. Muutokset tulevat voimaan kello 12.

Turun suunnasta katsottuna liikenne kulkee kuten aiemmin valtatien 10, eli Hämeentien myötäiseltä väylältä kiertotielle Auranlaakson ABC:n kohdalla, josta se jatkuu Kaarinantien yli Keulakadulle ja Ankkurikadulle. Kiertoreitti muuttuu tässä kohdassa niin, että se jatkuu Ankkurikadulta suoraan Littoistenjärventielle, uutta jalankulun ja pyöräilyn väylää pitkin. Tämän jälkeen reitti jatkuu Littoistenjärventien jalankulun ja pyöräilyn väylää Citymarketin takaa kiertäen. Hämeentien myötäiselle väylälle liitytään Littoistenjärventieltä, Citymarketin Kauselan liittymän puoleista reittiä käyttäen.

Kiertotiet on opastettu. Kaarinantien ylityskohta on varustettu työnaikaisilla liikennevaloilla ja Littoistenjärventie ylitetään suojatien kautta. Melatieltä tuleva jalankulun ja pyöräilyn alikulkukäytävä pysyy auki.

Jalankulun ja pyöräilyn kiertotiejärjestely on voimassa syksyyn 2021. Kiertotiejärjestelyt liittyvät alueella toteutettaviin johto- ja linjasiirtoihin sekä syksyllä käynnistyviin valtatien 10 parannustöihin.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (1)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Timo Viljanen
Simputusta vaihteeksi pyöräilijöille
Tavallaan herttaista havaita, ettei ELY hölmöile pelkästään autoilijoita kiusaen. 110-tien varren ihan toimiva ja kelvollinen pyörätie piti usealla miljoonalla leventää laatukäytäväksi. Onhan se tietysti parannus, mutta ei ollut laisinkaan välttämätön ja tarpeellinen. Samaan aikaan Turun ja Liedon välillä pyörätie on jo ennen remonttia ollut kuin mikäkin temppurata, väylä on ylittänyt tai alittanut tuolla välillä kymppitien viisi kertaa ja siellä on edelleen Liedossa alamäessä 90 asteen mutka ja välillä myös parit painonappiliikennevalot.

Rahaa kylvetään siis täysin väärään paikkaan ja tällainen vuoden kestävä kiertotie, joka lisää merkittävästi matkaa ja hidastaa sujuvuutta varmaankin motivoi työmatkapyöräilyyn ja kuntoiluun? Kaiken lisäksi kartasta ei mitenkään ilmene, miten pyöräreitti jatkuu ohitustien toisella puolella. Erittäin harva pyöräilijä jatkaa matkaansa ohitustien suuntaisesti. Kaiken lisäksi ohitustieltä puuttuu pyörätie koko matkan Ravattulasta ykköstielle asti! Remontissa olevalla tieosuudella pyöräily on sallittua, mutta ei kovinkaan suositeltavaa, kun pientareita ei käytännössä ole työmaiden takia.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.