Paikalliset

Viemäri- ja vesijohtotöistä merkittävää liikennehaittaa Aninkaistenkadulla

Vesijohtourakka aiheuttaa merkittävää liikennehaittaa päivittäin Aninkaistenkadulla ja Uudenmaankadulla molemmista ajosuunnista ajettaessa.

Työ etenee keskiviikkona Tuomiokirkkosillalle. Sillan kohdalla on kaksi ajokaistaa pois käytöstä Raunistulan suuntaan ajettaessa 20. marraskuuta asti.

Torstain ja perjantain välisenä yönä Aninkaistenkadun ja Eerikinkadun risteyksen päällystystöistä on haittaa liikenteelle. Töitä tehdään iltayhdeksästä aamukuuteen.

Alueella on poikkeuksellisesti nopeusrajoituksena 30 kilometriä tunnissa. Paikalla on liikenneopasteet ja työkoneita liikkuu liikenteen seassa. Autoilijoiden kehotetaan käyttävän muita ajoreittejä mahdollisuuksien mukaan.

Työ on osa laajempaa vesijohdon saneerausta Aninkaistenkadulla ja Uudenmaankadulla Yliopistonkadun ja Sirkkalankadun välillä. Kokonaisuudessaan saneerauksen arvioidaan valmistuvan 1. lokakuuta vuonna 2021.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Paljonajava
Kehotetaan käyttävän muita ajoreittejä?
Auransiltaako?
Ehkä olisi tosiaan syytä harkita, että Auransilta avattaisiin kaikille niin kauan kuin tuo putkiremontti kiusaa. Kun kaksi siltaa neljästä on tukossa, niin on täysin luonnollista, että syntyy merkittävä haitta, jotain kauttahan ihmisten on kuljettava!
Eikä Myllysilta/Martinsilta parikaan enää vedä.
Pitää seuraavaksi varmaan kokeilla Tuomaansilta, ja mitä uudet nopeusrajoitukset ovat sille reitille tehneet.
Ja niille päättäjille, jotka keksitte, että matalammat nopeudet vähentäisivät päästöjä: otitteko huomoon kasvaneen matka-ajan? Tai jos joutuu kiertämään Ohikulkutien kautta, kun muut väylät ei vedä, niin se vasta päästöjä lisääkin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Kehotetaan käyttävän muita ajoreittejä?
Ja mihin liikenne Aurasillalta ohjattaisiin?

Parempi pistää pysyvästi nuo kaksi kaistaa kiinni Aninkaistenkadulta ja ohjata autoliikenne Helsinginkadulle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pether Artzen
kiirehtikää
Ihmettelenpä vaan, miksi ihmeessä tämä työmaa etenee kuin täi tervassa. Aika ajoin se on pysähdyksissä, tehdään lyhkäsiä työpäiviä aika ajoin. Ihan kuin työmaan tarkoituksena olisi tietenkin johtoverkostun kunnostamisen lisäksi, kiusata liikennettä, muodostaa 15-30min pituisia jonoja ja laittaa autot eteneemään etanavauhtia tai pahimmassa tapauksessa seisovat pakoillaan kun toista kaistaa tulevat autot kiilaavat väliin.
Eikö olisi ollut kokonaisuutta ajatellen varteenotettava vaihtoehto että urakka oltaisi annettu sellaiselle ulkopuoliselle urakoitsijalle joka olisi tehnyt työn parissa kuukaudessa yötä päivää ja loppuhinta olisi mitä todennäköisemmin ollut puolet nyt muodostuvasta hnnasta saatikka että tukos ja liikennehaitta olisi murto-osa nyt aiheutetusta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
AVF
Vast: kiirehtikää
Aivan samaa mieltä, tuollainen työ tuollaisessa paikassa kuuluu tehdä 24/7 systeemillä, tai ainakin 24/6. Kukaan ei suostu ikinä kommentoimaan, että miksi näin ei toimita. Ääntä mahtuu maailmaan ja siihen ollaan totuttu kun kaupungissa halutaan asua, siihen ei ainakaan nyt voi vedota.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: kiirehtikää
Jaa miksi?

Mistä työvoima 24/7 työhön? Mihin se työvoima sitten laitetaan kun urakka on ohi?

Jos Turku olisi 5 miljoonan asukkaan kaupunki niin sitten täällä olisi varmasti töitä tuollaiselle yritykselle. Mutta muuten sellainen voisi pärjätä vain koko Suomen mittakaavassa ja se ei etäisyyksien takia taas toimi.

Eli yritykset ovat liian pieniä. Jos joku aikoo tehdä 24/7 töitä, pitäisi sillä olla nelinkertainen määrä työntekijöitä. Ja sellaiselle määrälle tosiaan ei sitten riitä töitä urakoiden välillä.

Tämähän näkyy mm. putkiremonteissa. Eli remontti olisi valmis 2 viikossa jos se tehtäisiin 24/7. Remontin hinta sitten olisi paljon korkeampi kun pitäisi maksaa niistä yötöistä. Ja sitten menisikin iso osa putkiremontteja tekevistä yrityksistä konkurssiin kun niitä töitä on vain tietylle määrälle ihmisiä ja yhtäkkiä töissä olisikin nelinkertainen määrä ihmisiä.

Ja se, ääni. Se ääni haittaa kadun asukkaita joten on ymmärrettävää että ulkopaikkakuntalainen vaatii lisää rahaa töihin jotta hänen läpiajonsa ei hidastuisi, viis äänestä koska ei se ulkopaikkakuntalaista öisin haittaa. Jep jep.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.