Paikalliset

Vesijohtourakka jatkuu Aninkaistenkadulla – töistä merkittävää liikennehaittaa

Turussa tehdään viemäri- ja vesijohtotöitä Aninkaistenkadulla 5.–27. marraskuuta. Urakka etenee nyt Eerikinkadun risteykseen ja Tuomiokirkkosillalle. Aninkaistenkadulla Tuomiokirkon suuntaan ajettaessa vasen suoraan menevien ajokaista ja vasemmalle kääntyvien ajokaista Eerikinkadulle on suljettuna.

Lisäksi Raunistulan suuntaan ajaessa suljetaan vasemmalle Eerikinkadulle kääntyvien kaista, ja nykyinen vasemman puoleinen suoraan menevien kaista muutetaan Eerikinkadulle kääntyvien kaistaksi, jota ohjaa nuolivalot. Liikenteessä kannattaa huomioida, että Tuomiokirkkosillan kohdalla on käytössä vain yksi ajokaista Raunistulan suuntaan ajaessa.

Eerikinkadulta eli ajosuunnassa Kauppatorilta pois päin ajettaessa suljetaan suoraan menevien kaista sekä vasemmanpuoleinen oikealle kääntyvien kaista. Suoraan menevät ja vasemmalle kääntyvät voivat käyttää vasemmalle kääntyvien kaistaa. Eerikinkadulta ajosuunnassa Multavierunkadulta pois päin on puolestaan käytössä yksi kaista, josta saa kääntyä oikealle, vasemmalle sekä mennä suoraan. Lisäksi suljetaan Eerikinkadun risteyksen joen puoleinen suojatie.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Alueella on käytössä normaalista poikeava nopeusrajoitus. Suurin sallittu ajonopeus on 30 kilometriä tunnissa. Työn arvioidaankin aiheuttavan merkittävää liikennehaittaa molemmissa ajosuunnissa. Paikalla on lisäksi liikenneopasteet, ja työkoneita liikkuu muun liikenteen seassa.

Nyt tehtävä työ on osa laajempaa vesijohdon saneerausta Aninkaistenkadulla ja Uudenmaankadulla Yliopistonkadun ja Sirkkalankadun välillä. Yliopistonkadun ja Tuomiokirkkosillan välisen osuuden arvioidaan valmistuvan tänä vuonna 27. marraskuuta mennessä. Kokonaisuudessaan saneerauksen arvioidaan valmistuvan ensi vuonna lokakuun alussa.

Vesijohdon asennus ja kaivutyöt vaikuttavat työn edetessä liikennejärjestelyihin päivittäin Aninkaistenkadulla ja Uudenmaankadulla molemmista ajosuunnista ajettaessa. Autoilijoiden kehotetaan käyttävän muita ajoreittejä mahdollisuuksien mukaan.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (11)

Vanhimmat ensin
Vastaa
IleTku
Liikennevalot
Laittaisivat Aninkaistenkadun ja Eerikinkadun risteyksen liikennevalo toimimaan erilavalla kuin normaalitilanteessa ennen vesijohtourakkaa, niin ei tulisi niin paljon ruuhkaa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pyöräilijä
Fake News
Siellä mitään liikennehaittaa ole. Alueen pääsee kiertämään muita reittejä ja niille autoilijat ovatkin siirtyneet ilman mitään ongelmia. Nyt on aika tyhjentää tuo Aninkaistenkatu yksityisautoista, siihen riittää oikein hyvin kaista per suunta ja sen toisen kaistan voi muuttaa osin pyöräkaistaksi ja loput jalkakäytäväksi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
IleTku
Vast: Fake News
Pyöräilijät voivat aivan hyvin ja helposti kiertää muualta. Aninkaistenkatu on Turun pääkatuja ja se pitää säilyttää nykyisellään. Autoilijoita sorretaan nyt jo aivan liikaa Turussa ja pyöräilijöitä suositaan aivan liikaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Fake News
Hieno esimerkki pyöräilijöiden suosimisesta ja autoilijoiden sorrosta on juuri tämä risteystyömaa. Ennen työaamaan aloitusta sanomalehteä myöten kerrottiin, miten ajoratamuutokset tapahtuu ja kuinka kauan haitta kestää. Risteyksen voi ohittaa autolla ihan helposti, ei tarvitse kiertää korttelikaupalla tai peruutella umpikujassa. Joka suuntaan saa kääntyä, joku kaista vaan on poikki. Opasteet on kunnossa ja hyvissä ajoin.

Pari päivää sitten ajoin fillarilla Vähätorilta kohti Verkatehdasta. Normaalitilanteessa siinä on yksi tien ylitys liikennevaloineen, josta voi ajaa yli. No ei ollut enää. Ei ollut mitään opasteita. Talutin ensin Eerikinkadun yli, sitten Aninkaistenkadun yli ja vielä kerran Eerikinkadun yli, jotta pääsin Lönnrotinpuistoon ja jatkamaan matkaa ajoneuvollani. Ja kolmesti odotin punaisissa valoissa, jotta ne sorretut auto pääsee menemään ensin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Fake News
"Autoilijoita sorretaan liikaa" :D

Fake News.

Jos autoilijoita sorrettaisiin liikaa, autoilun kulkutapaosuus olisi noin 10%. Siitä voit päätellä että mitä liikkumistapaa oikeasti sorretaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Fake News
Masa_ Pasa esittää esimerkin pyöräilyn ankeudesta. Hän oli kuitenkin jalankulkijana liikenteessä.
Pyöräilijänä olisit voinut käyttää autoilijan reittiä Brahenkadun ja Eerikinkadun kautta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Fake News
Mietiskelijä ei taaskaan ajattele asiaa kuin autoilijan kannalta. Jotta osaisi ajaa Brahenkadun ja Eerikinkadun kautta, pitäisi tietää jo vanhan kirjaston kohdalla että mainittu pyörätien jatke / suojatie ei ole käytössä. Jos ei tiedä, pyöräilee jokirantaa pitkin Aninkaistenkadulle ja sitten ollaankin mainitussa tilanteessa.

Ja koska "autoilijoita sorretaan Turussa liikaa", ei pyöräilijöille luonnollisestikaan ole mitään tällaisia opasteita missään. Koska minäminäminä -autoilijat eivät osaa ajatella asiaa kuin omalta kannaltaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa_Pasa
Vast: Fake News
Olin pyöräilijänä liikkeellä ja minut pakotettiin jalankulkijaksi. Totta kai olisin voinut ajaa Brahenkatua ja Eerikinkatua, vaikka jälkimmäinen onkin yksi vaarallisimmista kaduista busseineen. Ja varmasti olisinkin sieltä mennytkin, jos olisin tiennyt reittini olevan poikki. Kuten sanottu, ei pyöräilijöille ole mitään opasteita. Pyörätie vaan loppui yht'äkkiä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Fake News
Ei se Eerikinkatu loppujen lopuksi vaarallinen ole kun vain pyöräilijänä ottaa sen tilan haltuun. Aikanaan aina pyöräilin torilta Tuomiokirkolle nimenomaan Eerikinkatua pitkin, sitten Aninkaistenkadun yli ja siitä sillan yli Tuomiokirkolle. Ja niistä ajoista Eerikinkatu on rauhoittunut melkoisesti.

Mutta jotta tuonne osaisi mennä ajoissa, pitäisi opasteiden olla samassa mallissa kuin autoilijoille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Fake News
Hyväkuntoiset pyöräilijät voivat ihan hyvin kiertää korttelin. Enemmän harmittaa, kun seuraa vanhuksia rollaattoreineen, jotka tuossa risteyksessä ovat aivan hukassa. Mutt a hehän eivät muutenkaan pidä ääntä harmeistaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Fake News
Ja johan muuttui ääni Mietiskelijän kellossa :D

No, on toki ymmärrettävää että Mietiskelijän kaltaista autoilijaa pitää paapoa, muuten hänelle tulee liikaa makuuhaavoja jos joutuu autossaan istumaan liian pitkään. Siksi hänestä hyväkuntoiset, eli kaikki pyöräilijät voivat kiertää parikin korttelia mutta autoilijat eivät missään tapauksessa.

Ja kuvaavaa että hän on huolissaan rollaattorimummoista joiden tilan hän itse autollaan on ajat sitten vienyt. Mutta nyt pitää olla kovin huolissaan heistä jotta pyöräilijöille ei edelleenkään tehtäisi samanlaisia opasteita kuin autoilijoille :D
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.