Paikalliset

Turussa tutkitaan kolmea kallioparkkia – konsultti pitää mahdollisena P-Vartiovuorta ja Louhen laajennusta molempiin suuntiin

Lennart Holmberg

Turun yleiskaava 2029 -esityksen sisältä löytyy esiselvitys kolmen mahdollisen kallioparkin toteuttamisesta kaupungin keskustaan. Paperin on laatinut rakennusalan suunnittelu- ja konsulttitoimisto Sit...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (19)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Tribune
Nyt vasta?
Mitenkäs niitä kallioparkkien mahdollisuuksia nyt on ryhdytty tutkimaan, kun ensin on lahjoitettu kaupungin keskeinen torialue pois? Nuo vaihtoehdot olisivat olleet kullanarvoiset silloin, kun torikuopasta väännettiin kättä..
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Paavo Manninen
Vast: Nyt vasta?
Taisipa lobbaus olla kovin voimallista...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Timo Laihinen
Vast: Nyt vasta?
Niin,nyt tule se Toriparkki jota haaveiltiin vissiin 30v.
Ja niin kuin kirjoittaja totesi,kättä oli väännetty
Lopulta sen vääntö loppui ja vastustajan taittui.
Se oli se tärkein ja ratkaiseva napin painallus joka johti toriparkin rakentamiseen.
Sekä koko keskusta-alueen uudistumiseen toria myöten ym.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Nyt vasta?
Siellä oli kaikenlaisia napinpainajia asiasta päättämässä. Päätöstä ei tehty tieto edellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Samppa
Vast: Nyt vasta?
Näitä kallioparkkeja esitettiin monissa yleisötilaisuuksissa ennen Toriparkin hyväksymistä. Toriparkin tilalle esitettiin juuri nyt esillä olevia kallioluolia. Silloin ne olivat kuulema liian kalliita toteuttaa.
Muistan kuin eilisen päivän kun kaupunkisuunnittelija Timo H. vakuutteli kuulijoilleen, ettei ihmiset kävele 200 metriä pidemmälle pysäköidystä autostaan ja siksi Toriparkki on ainoa ratkaisu. Nyt kun Toriparkki alkaa olla valmis ovat ihmisetkin ilmeisesti oppineet kävelemään suunnitelluilta luojilta saakka keskustaan. Voi tätä manipulaation voimaa. Voi tätä tilannevalheitten määrää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Mietiskelijä
Tutkitaan itsestäänselvyyksiä
Tuohan ei vaadi mitään tutkimista. Koko ajan on ollut selvää, että pysäköintipaikat tulisi louhia kukkuloiden sisään. Ajo niihin "ulkokehän" kautta. Näin keskusta olisi voitu rauhoittaa autoliikenteeltä.
Nyt ajo toriparkkiin tapahtuu Yliopistonkadun kautta.
Ratikkasuunnitelmissa on Hämeenkadun risteyksestä lähtien vain yksi ajokaista Yliopistonkadun suuntaan. Toriparkkiin itäpuolelta haluava saa sitten jonottaa Uudemaankadun päältä lähtien päästääkseen Yliopistonkadulle. Nyt sitä harjoitellaan ilmeisesti viemärityömaan kanssa.
Toriparkki on liikenteellisesti täysi fiasko. Jälkeläisemmekin tulevat vielä kiroamaan ja nauramaan niitä napinpainajia, jonka sen aiheutti.
Turun liikemiespiirit höynäyttivät oikein urakalla Turun sinisilmäisiä, poliittisia päättäjiä. Pääsivat rakentamaan autopaikoitustilansa torin alle. Ei tarvinnut rakentaa omiin rakennuksiinsa. Saivat kellaritilat tuottavampaan käyttöön.
Toriparkki tulee olemaan ikuinen Turun veronmaksajien kuppauskohde liikemiesten taholta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Paavo Manninen
Vast: Tutkitaan itsestäänselvyyksiä
Yliopistonkatu, mainitaan kävelykatuna jopa jossakin virallisessa pöytäkirjassa. Kävelykatua on yhden korttelin matka, suuressa maailmassa kilometrien mittaiset kävelukadut. Sallimalla Toriparkin sisäänajon Yliopistonkadulta, kuoli ajatus kävelykadun jatkamisesta Aurajoen suuntaan. Itse kirjoittelin ajatuksesta kevyen liikenteen sillasta Yliopistonkadun jatkeelle ja kampukselle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Timo Laihinen
Vast: Tutkitaan itsestäänselvyyksiä
Sen Toriparkin ratkaise ja vain yksi ääni.
Se ratkaiseva painallus tuli täältä.
Jos olisin tehnyt kuten puolue vaati.
Ja painanut Ei nappulaa olis jäänyt Toriparkki ja keskustan kehittäminen siihen.
En tiedä mitä jälkipolvesi sitten kiroavat.
Mutta ei tätä ratkaisua.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Tutkitaan itsestäänselvyyksiä
Eiköhän se Laihinen ole jo tullut mahdollisille lukijoille selväksi kuka sitä nappia painoi? Kokonaan toinen kysymys on, että oliko se mitenkään ratkaiseva painallus?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
EpäHumanisti
Onko nykyiset parkkitalot käytössä?
Onkoi nykyiset parkkitalot siis jatkuvasti täynnä?

Ja oletettavasti tohon liittyy se että kadunvarsipaikat poistetaan, pl. riittävää määrää invapaikkoja, että se tila saadaan järkevään käyttöön.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Timo Laihinen
Kallioparkit
Jaahas,nyt sitten palkataan oikein konsultti töihin? Jotta osataan laittaa parkkipaikat kallioon tai yleensäkin maan alle?
Tässä on yksi hyvä puoli tämä.
Kulkuneuvot(autot,mopoautot,mopot,sähkölaudat ja ym.
Saadaan pois jaloista.
Nyt meille valmistuu se keskeisin Toriparkki joka hoitaa osin keskusta alueen parkkeeraukset.
Torin,hotellit,liikekeskukset kuten Hansakorteli ja Wiglund.
Sen jälkeen myös ehkä tarvitaan yksi iso jonne ohjataan teatteriin ja konserttitalon menijät.
Silloin kyse itäinen puoli.
Mikä sitten on matkakeskuksen ja Logomon tilanne?
Siihen voi löytyä vastaus Juhannuskukkulasta?
Nykyinen louhi voi laajentua.
Mutta mihin tullaan sijoittamaan talviurheilu keskus.
Siellä olisi hiihtoputki,luistelu ym, talviurheiluun liittyvä?
Onko tässä sitten tilaa Paavo Nurmen stadionin alle tai puutorin alle?
Mutta Toriparkki on paras.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää