Paikalliset

Korona romautti joukkoliikenteen lipputulot – Liikenne- ja viestintävirasto myönsi Turun seudun joukkoliikenteelle 5,7 miljoonaa lisärahoitusta

Riitta Salmi
Koronan aiheuttamasta matkustajakadosta kärsivä Turun seudun joukkoliikenne sai vajaat kuusi miljoonaa euroa ylimääräistä tukea.
Koronan aiheuttamasta matkustajakadosta kärsivä Turun seudun joukkoliikenne sai vajaat kuusi miljoonaa euroa ylimääräistä tukea.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom on myöntänyt joukkoliikenteelle 100 miljoonan euron lisärahoituksen. Ylimääräisellä tuella yritetään turvata joukkoliikenteen tulevaisuus koronaviruksen aiheuttamassa hankalassa tilanteessa.

– Nyt myönnetyt avustukset auttavat osaltaan lipputulojen menetyksiin sekä kehityshankkeiden edistämiseen tässä tilanteessa, sanoo ylijohtaja Jarkko Saarimäki.

Turun seudulle tuesta suunnataan vajaat 5,7 miljoonaa euroa. Rahoituksesta valtaosan saa pääkaupunkiseutu, jonne tukea myönnettiin lähes 59 miljoonaa euroa. Tampereelle rahoista menee vajaat 8 miljoonaa euroa.

Tuet myönnetään joukkoliikenteen toimivaltaisille viranomaisille eli joukkoliikenteen järjestämisestä vastaaville kunnille, kaupungeille, kaupunkiseuduille tai muille alueen joukkoliikenteestä vastaaville tahoille, kuten Ely-keskuksille. Tuen avulla toimivaltaiset viranomaiset hankkivat palveluita liikennöitsijöiltä, jolloin tuki hyödyttää yrityksiä eri puolilla Suomea.

Nyt myönnetty tuki vastaa vajaata puolta koronaepidemian aiheuttamista lipputulojen menetyksestä.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (2)

Vanhimmat ensin
Vastaa
S.F.
Suunnitelmat uusiksi
"Turun seudun joukkoliikenteelle 5,7 miljoonaa lisärahoitusta"
- tässä tilanteessa raitsikan suunnitelmat pitäisi laittaa välittömästi jäihin. Korona voi muuttaa ihmisten toimintaa pysyvästi. Tulevaisuuden joukkoliikenne voikin olla kovasti erilaista, kuin mitä se on ollut tähän asti. Strategia pitää miettiä uudelta pohjalta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Suunnitelmat uusiksi
Ei muuta. Pysyviä muutoksia tehdään vain poliittisilla päätöksillä joilla ohjataan tietyyn kulkumuotoon. Esimerkiksi autoilun ylivalta oli aikanaan puhtaasti poliittinen päätös ja vaikka se vaikuttaakin pysyvältä, se on kaikkea muuta kuten Amsterdam ja Kööpenhamina todistavat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.