Paikalliset

Poliisi muistuttaa nopeusrajoitusten noudattamisen tärkeydestä tietyömaiden läheisyydessä – "Siellä on perheenisät duunissa"

Mikael Rydenfelt

Lounais-Suomen poliisi tiedotti tiistaina Twitterissä valvoneensa nopeusrajoitusten noudattamista valtatiellä yksi Kehätien tietyöalueella.

Poliisin mukaan vain yhden tunnin valvonnan aikana haaviin jäi lukuisia kaahareita. Paikalla on tietyömaan vuoksi poikkeuksellinen nopeusrajoitus 30 kilometriä tunnissa.

Poliisi asetti valvonnassaan puuttumiskynnykseksi ajoneuvon nopeudeksi 60 kilometriä tunnissa, jolloin sallittu nopeus jo kaksinkertaistuu.

Lounais-Suomen poliisin tviitistä käy ilmi, että paikalla kirjoitettiin kahdeksan "jäätävää" sakkoa, kahdelta kuljettajalta otettiin ajokortti poliisin haltuun ja yksi kuljettaja päätyy käräjille asti liikenneturvallisuuden vaarantamisesta. Poliisin mukaan pienempiä sakkolappuja "olisi tullut lapioitavaksi saakka".

Poliisi muistuttaa, että tietyöalueiden poikkeukselliset nopeusrajoitukset asetetaan paikalle syystä.

– Hyvät ihmiset. Siellä on perheenisät duunissa, tviitissä kirjoitetaan.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vanhimmat ensin
Vastaa
M.K.
Päiväsaikaan vain
Järjetöntä kun rajoitukset jätetään voimaan myös kellon lyötyä 16 ja työmaan tyhjennyttyä, jopa viikonlopuksi. Samoin uudella asvaltilla joudutaan ajelemaan alinopeutta päiväkausia kun laskettu nopeusrajoitus on voimassa koska kaistoja ei ole maalattu!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Ajattelija
Vast: Päiväsaikaan vain
Olisko niihinkin vain syy? Suomessa mennään kokoajan enemmän Amerikkailaiseen yhteiskunta malliin eli jos ei ole erikseen kielletty taikka varoitettu voit joutua maksumieheksi.
Eli kaistamerkinnät pitää olla ennen kuin nopeus rajoitus nostetaan jottei kukaan uuvati voi vaatia mistään omista hölmöilystään korvauksia. Toiseksi nopeusrajoitus pitää jättää jos tie alue ei ole täysin kunnossa eli jos asfaltissa on jälkiä työkoneista parempi jättää kyltti paikoilleen jottei kukaan taas pääse hölmöilemään.

SIltikään en ymmärrä miksi kun omalla autolla ajan tietyöalueella rajoituksen mukaan tullaan ihan takalooraan kiinni taikka hölmöimmät on jopa lähteneet ohi!!
Siellä on oikeasti joku töissä ja voin kertoa että tuntuu jo aika hurjalta tehdä selkäpäin töitä kun kaiken maailman törtöt ajelee vaikka vain 60km/h metrin päästä.
Ainoa konsti saada nämä hidastamaan on kaventaa kaistaa silloin jarruvalot syttyy vaikka rekkamahtuisi hyvin niin henkilöautoilla on ongelmia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Päiväsaikaan vain
On niihin syy. Sitä kutsutaan euroksi ja se kääntyy osingoiksi. Eli rajoitusten vaihtamiseen määräysten vaatimalla tavalla tarvitaan työvoimaa. Työvoima maksaa. Kun kukaan ei valvo, ei merkkejä tarvitse vaihtaa ja koska asiasta valittaminen ei johda sanktioihin, ei ole mitään syytä vaihtaa merkkejä jatkossakaan.

Sama tilanne kuin millä tahansa työmaalla Turussa. Ketään ei kiinnosta jos kaivinkone vähän nyt pyörii pyörätiellä ja jalkakäytävällä ilman mitään aitausta, eihän siihen kuole kuin yksi tai kaksi ihmistä vuodessa. Yritysten voitto menee aina ihmishengen ohi ja virkamiehet komppaavat toimimattomuudellaan.

Se oli kiva ajaa 50km/h vauhtia työmaa-alueen läpi jossa keskellä työmaata oli yksi ihminen töissä ja alueen normaali rajoitus on 100km/h. Miksi kivaa? Koska työmaalla oli pituutta 60km. Kyllä. Ja koska yksi oli töissä niin koko työmaan rajoitus oli sitten 50km/h. Ja sitten kohdassa jossa tuo yksi oli töissä olikin liikennevalot päästämässä suunnan kerrallaan läpi.

Joten syy rajoituksiin toki on, joko se on laiskuus tai ahneus. Tai molemmat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
M.K.
Vast: Ajattelija
Olet oikeassa, kiinnostaisi vain lähinnä tietää miksei valmiita asvaltteja maalata ensi tilassa vaan joudutaan tosiaan köröttelemään päivästä toiseen alinopeutta muutoin hyvällä ja uudella tiellä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.