Paikalliset

Airistolla nähtiin jälleen loistoristeilijä – käynti Turussa peruutettiin

Lukijan kuva
Europa 2 -risteilijä vieraili Airistolla lauantaina.
Europa 2 -risteilijä vieraili Airistolla lauantaina.

Airistolla nähtiin jälleen lauantaina loistoristeilijä, kun saksalaisen Hapag-Lloyd Cruises -varustamon Europa 2 -alus vieraili merialueella.

Alunperin risteilijän piti piipahtaa noin puolen tunnin huoltotauolla Turussa, mutta sataman operatiivisen johtajan Antti Pekanheimon mukaan varustamo perui tulonsa torstaina.

Alkuviikolla Airistolla nähtiin TUI Cruisesin loistoristeilijät Mein Schiff 1 ja Mein Schiff 2. Alukset vierailivat myös Meyer Turku Oy:n telakan edustalla. Molemmat alukset on rakennettu Turussa.

Hapag-Lloyd Cruises on TUI Cruisesin tavoin TUI Ag:n tytäryritys.

Lue myös:

Turussa valmistetut loistoristeilijät vierailivat tänään Airiston maisemissa ja kotitelakallaan

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (7)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Mankkala
Ainoastaan risteilijöitä
Kyseisten alusten, Europa 2, Mein Schiff 1 ja Mein Schiff 2 kohdalla olisi oikeammin puhua ainoastaan risteilijöistä eikä loistoristeilijöistä, sillä niitä nämä alukset eivät todellakaan kansainvälisen mittapuun mukaan ole. Toki kuitenkin aivan eri luokan aluksia kuin Siljan ja Vikingin poralautat.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Antero
Vast: Ainoastaan risteilijöitä
Mikä on poralautta??Eikö nuo ole matkustajaaluksia??
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Maza
Vast: Ainoastaan risteilijöitä
Enemmän loistoristeilijä kuin Europa 2 ei oikein voi olla, joten väittämäsi ei pidä paikkansa tältä osin. Mein Schiffien osalta vähän enemmän totuutta.

"The EUROPA and EUROPA 2, Hapag-Lloyd Cruises’ two luxury ships are the only cruise ships to receive the coveted distinction of 5-stars-plus in the latest edition of the renowned Berlitz Cruising & Cruise Ships 2020." "Vuonna 2018 Berlitz Cruise Guide valitsi ylellisen aluksen maailman parhaaksi risteilyalukseksi."
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Ainoastaan risteilijöitä
Mankkala iski kirveensä kiveen, ainakin osittain: "Kyseisten alusten, Europa 2, Mein Schiff 1 ja Mein Schiff 2 kohdalla olisi oikeammin puhua ainoastaan risteilijöistä eikä loistoristeilijöistä,"

Yksi hyvä mittari loistokkuudelle on matkustajien ja henkilökunnan lukumääräsuhde.
Europa 2 : henkilökuntaa 370 / 516 matkustajaa.
Helsingissä tehdyssä MS Europassa on 275 henkilökuntaa / 408 matkustajaa.

Tuo suhdeluku kertoo paljon, ja tietysti sitten laivan tarjoamat muut palvelut.
MS 1 ja MS 2 ovat vähän eri sarjassa, matkustajia n. 2800, miehistöä n. 1000.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Ari-Turust
Loisteessa risteilijän
Tilaaja määrittelee telakan kanssa tilattavan laivan vaatimus tason, minkä mukaan myös laivan hinta muodostuu. Mitä enemmän sikaflexisiä ja kakspuoliteippiä saa käyttää, niin hintakin edullisempi. Japanilaiset tilasivat pernosta kerran Crystal 5 stars laivan. Siellä oli sviittien materiallit arvokkaita, esim. kullatut vesihanat, ym vetimet, 1300 luvun Ming ajan vaasit pöydällä, ym. Yleensä mitä pienempi risteilijä, sen korkeatasoisempi on laiva ja palvelu, myös hinnaltaan. Nämä merten päällä seilaavat pikku kaupungit yli 3000 matkustajien kanssa, ovat massa viihdettä. Ei elitismiä. :) kippARI
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sivustaseuraaja
Vast: Loisteessa risteilijän
Jep, iso ei välttämättä ole yhtä kuin loisto. Saattaa olla parempi kuin aikaisemmin koettu. Nimim. Finnjetin ”loistoa” kolme vuotta tarkastellut.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Johanna Hassinen
Käynti peruutettiin?
Mikä nyt lasketaan Turuksi? Europa 2 tuli meitä vastaan kansanpuiston kohdalla lauantaina iltapäivällä kahden jälkeen. Siis satamaan päin tulossa. Kävikö vaan 'heittämässä' u-käännöksen satamassa en tiedä, mutta ainakin Turussa kuitenkin kävi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.