Paikalliset

Turun terveysasemien puhelinpalvelut ruuhkautuneet – puheluiden määrä yhtä suuri kuin epidemian alkuvaiheessa

Jari Laurikko
Turun terveysasemien puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet.
Turun terveysasemien puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet.

Turun kaupunki tiedottaa, että Turun terveysasemien ajanvarauspuhelimissa ja koronaneuvontapuhelimessa on edelleen ruuhkaa.

Kaupungin mukaan koronaneuvontapuhelimeen tulee puheluita useita satoja päivässä. Päivittäinen puheluiden määrä on samansuuruinen kuin maaliskuussa koronaepidemian alkuvaiheessa. Puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet, sillä terveysasemille varataan paljon aikoja. Lisäksi osa henkilökunnasta on lomalla. Tämän vuoksi myös takaisinsoitot asiakkaalle kestävät normaalia kauemmin.

Kaupunki uskoo tilanteen parantuvan piakkoin, sillä koronaneuvontapuhelimeen on tällä viikolla siirretty henkilökuntaa muista terveydenhuollon tehtävistä.

Koronaneuvontapuhelimeen ja terveysasemien ajanvaraukseen soitettaessa puhelu tallentuu järjestelmään 48 tunnin ajaksi. Jos asiakkaalle ei tässä ajassa ole soitettu takaisin, puhelu poistuu jonosta ja asiakkaan tulee soittaa palveluun uudelleen, ohjeistaa kaupunki.

Suun terveydenhuollon ajanvarausnumero on myös ruuhkautunut. Keväällä vastaanottoaikoja jouduttiin koronatilanteen vuoksi perumaan. Uudet ajat lähetetään asiakkaille ilman yhteydenottoa. Ajanvarauspalvelu palvelee muissa asioissa.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (3)

Vanhimmat ensin
Vastaa
Tintti
Huttua
Höpöhöpö. Tämä ruuhkautuminen on ollut kroonista jo siitä asti, kun lanseerattiin Turun terveyskeskuksille yhteinen call center. Päivätasolla noin 40 puhelua jää vastaamatta. Hlökunta ei pääse puheluissa päivätavoitteeseensa. Joka päivä terveyskeskusten osastonhoitajat soittelevat asiakkaille, joiden puheluun ei ole voitu soittaa samana päivänä takaisin. Kollektiivista viestiä ajan säästämiseksi ei voida lähettää, kun ei haluta kirjallisesti myöntää, ettei päivittäin ehditä ottaa kaikkia puheluita. Koronan taakse tässä ei voi piiloutua.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Huttua
Hmm. Ne kerrat, kun olen terveysasemien puhelimeen soittanut, olen jättänyt soittopyynnön ja saanut soiton yleensä kahden, kerran kolmen tunnin sisällä. Joskus hyvinkin lyhyessä ajassa. Oletan, että ruuhkat syntyvät iltapäivän lopputunteina? Jos näin käy, niin voihan aina iltaisin soittaa päivystykseen. Tai sitten herätä vähän aikaisemmin seuraavana päivänä ja soittaa... (no tämä taisi olla vähän ilkeää).
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Julkishallinto
Kaipungin kilpailutukset
Terveystoimen puhelinpalvelu on todella pöyristyttävää. Varmaankin halvin puhelinkeskus voitti ? Ennen homma toimi, nyt ei ! Miksei kaupungin virkamiehet eivät koskaan voi myöntää virheitään ? Perustetaan työryhmä ja sisäinen valvonta : "Kaikki toimii erinoamaisesti".
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.