Paikalliset

Keskustan autoilu hitaammaksi – kokoomuksen vaatimat muutokset nopeusrajoitusesitykseen hävisivät lukemin 7–6

Jori Liimatainen
Eerikinkadun nopeusrajoituskyltti muuttuu syksyllä 30 kilometriksi tunnissa.
Eerikinkadun nopeusrajoituskyltti muuttuu syksyllä 30 kilometriksi tunnissa.

Turku taltuttaa keskustansa liikenneonnettomuuksia laskemalla nopeusrajoituksia. Nyrkkisäännöksi tulee, että nykyiset viidenkympin nopeusrajoitukset pudotetaan neljäksikympiksi ja nykyiset neljätkympi...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (23)

Vastaa
AVF
Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Lasketaan nopeusrajoituksia, jotta saadaan ruuhkaa aikaiseksi. Ruuhkaan vedoten on taas hyvä saada tolkutonta ratikka hanketta eteenpäin, kyllä tämä homma paistaa jo niin läpi.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Ei kai siitä mitään ruuhkaa synny, kun nopeusrajoituksia alennetaan? Jos näin käy, niin sitten rajoitetaan autoilua keskustassa kieltomerkein. So simple.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Rajoitus koskee ratikkaakin. On kyllä perin minäminä -asenne väittää että jalankulkijoiden turvallisuuden takia tehty ratkaisu olisi jotain, joka on suunniteltu haittaamaan autoilua. On nimittäin jo todistettu että liikennekuolemat vähenevät sitä enemmän, mitä alemmas autoilun nopeuksia lasketaan. Ainoa asia mihin tuolla ei voi vaikuttaa, on pyöräilijöiden ja jalankulkijoiden yksittäiskaatumiset - näistä jälkimmäisiä ei tosin lasketa edes liikennekuolemiksi vaikka ovatkin identtisiä pyöräilijöiden vastaaviin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
besserwisser
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Ei siihen ratikkaan kukaan kiipeäisi, nopeusrajoitukset koskisivat sitäkin. Sukkahousuihin pukeutuneita fillaristeja ei tietenkään mitkään lait ja asetukset koske, paitsi kuoleman lopullisuus onnettomuustapauksessa!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Ahaa, besserwisser on siis sukkahousupyöräilijä koska ei suostu noudattamaan alennettua rajoitusta keskustassa eikä muitakaan lakeja.

Itse en ole vielä keskustassa nähnyt yli 30km/h vauhtia ajavaa pyöräilijää kuin Kaskenmäessä, Aninkaistenmäessä ja Auroajoen ympäriajoissa. Uudenmaakadulla 30km/h olisi itsemurha koska pyörätielle ei mahdu kunnolla edes yksi pyörä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Uudenmaakadulla 30km/h olisi itsemurha koska pyörätielle ei mahdu kunnolla edes yksi pyörä.
----------------------------
Uudenmaankatu vaatisi kunnolliset pyöräkaistat molemmin puolin Tuomiokirkkosillalta itäiselle pitkälle.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Ei vielä ollutkaan ruuhkaa
Kysy Rosenlöfiltä, hän vastustaa tuollaista koska tila joudutaan ottamaan autoilijoilta. Eli autoilijoille jaettakoon 11 olutta ja jalankulkijat ja pyöräilijät tapelkoot siitä yhdestä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Asko Ojala
Kiitos
Hyvältä kuulostaa, ei kellään voi olla niin kiire että tämä jotain estäisi!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Timo Laihinen
Nopeus
Todennäköisesti ei koskaan saada keskusta-alueelle kaikkia miellyttävää nopeutta.
Tämä koskee niin mopoja,mopoautoja ,sähköpotkulautoja,autoa eikä varsinkaan polkupyöriä.
Tänäänkin autot menivät kulkivat 20 kymppiä Uudenmaankatua,muuta muutama pyöräilijä puoluelehti autojen joukossa hirmuvauhtia.
Elikkä ei oikein hyvältä näytä
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Hanna Ahola
Vast: Nopeus
Määrittelisitkö "hirmuvauhdin".

Kyseessä on keskustan liikenne, olettaisin sen siis olevan rajoitusta selkeästi suurempi nopeus. Eli yli 60 km/h. Se on kova nopeus keskustassa. Ihan vähän aikaa sitten joku jääkiekkoilija ajoi Linnakadulla 80 km/h. Se on hirmunopeus.

Ja kuinka kovaa ne pyöräilijät sitten ajoivatkaan, Timo?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Nopeus
Eiköhän tuon Timon pyöräilijät ajaneet 25km/h vauhtia. Joka siis ruuhkaan jumittuneen autoiljan mielestä on hirmuvauhdilla puikkelehtimista koska kehtaavat mennä ohi KuningasAutoilijasta.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Heiskalaine
Suo siellä vetelä täällä
Turvallisuus lisääntyy, totta. Liikennevirhemaksut lisääntyvät, totta. Päästöt ja melu vähenevät, ei välttämättä totta, todennäköisesti päästöt kasvavat. Miksikö? Vaikka nykyaikaisilla polttomoottoreilla voi ajaa alhaisilla kierrosnopeuksilla, on nopeudenlaskun myötä todennäköisesti käytettävä pienempää vaihdetta (myös automaattilaatikot tehnevät), jolloin kierrokset kasvavat ja kulutus kasvaa= päästöt kasvavat ja moottorin ääni nousee. Saman matkan ajamiseen käytetty aika kasvaa ja ajetaan se matka myös pienemmällä vaihteella. On siis väärin väittää, että päästöt (ja melu) automaattisesti vähenesisivät.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Asko Ojala
Vast: Suo siellä vetelä täällä
Päästöihin lukeutuvat myös melu, ilmaan nouseva pöly, pölyksi jauhautuva asvaltti ja rengaskumi. Ne vähenevät kun kiihdyttely ja jarruttelu vähenee.

Nämä ovat kaupungissa merkittävimmät autoilun ongelmapäästöt. Hiilidioksidihan ei sinänsä ”tapa”.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rainer Kryssi
Vast: Suo siellä vetelä täällä
Päästöt lisääntyvät nykyisillä polttomoottoriautoilla. Jos autossanne on hetkellistä kulutusta mittaava näyttö, niin katsokaa mitä se näyttää 20-40 km/h nopeuksilla. Mun kiisselillä 50-120 rajoituksilla keskikulutus pyörii sinä 6 l/100 km luokassa. Kun körötellään kotikujaa niin kulutus onkin 10-15 l/100 km...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pyöräilijä
Vast: Suo siellä vetelä täällä
Hanki sähköauto jos olet päästöistäsi huolissasi. Minä pysäytän huoletta autojonon kun talutan pyörän suojatien yli vaikka kuinka joku itkee että se lisää päästöjä. Autoilija on se päästöjä lisäävä, ei jalankulkija tai pyöräilijä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Heiskalaine
Vast: Suo siellä vetelä täällä
Pöly ja vastaavat ovat ilmansaasteita, pakoputkesta tulevat ovat päästöjä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää