Paikalliset

Turun kehätien parantamishanke etenee – kesällä työkohteina Aurajoen ylittävät sillat

Turun kehätien parantamishanke Kauselan ja Kirismäen välillä etenee toiseen vaiheeseen, jossa työt keskittyvät Kauselan ja Pukkilan välisellä osuudelle sekä kehätien ja Kaarinantien välille valtatiellä 10. Työt käynnistyvät kesällä ja ne valmistuvat kokonaisuudessaan vuoden 2023 aikana.

Toisen rakennusvaiheen suurimpia työkohteita ovat Aurajoen ylittävien siltojen korjaaminen ja rakentaminen, Kauselan eritasoliittymän parantaminen sekä valtatie 10:n parannustyöt kehätien ja Kaarinantien välillä. Kehätie tullaan rakentamaan nelikaistaiseksi Kauselan ja Pukkilan välillä.

Hankkeen toisen rakennusvaiheen urakoitsijaksi valikoitui neljän tarjoajan joukosta Kreate Oy.

Hankkeen toiselle vaiheelle on myönnetty 59 miljoonan euron määräraha valtion vuoden 2019 lisätalousarviosta. Myönnetyn määrärahan ansiosta hanke saadaan toteutettua kerralla valmiiksi ja ensimmäisessä vaiheessa toteutettava Kirismäen eritasoliittymä voidaan rakentaa tavoitetilan mukaisena.

Hankkeen ensimmäisen vaiheen rakennustyöt välillä Kausela-Kirismäki käynnistyivät maaliskuussa 2019 ja valmistuvat vuonna 2021. Urakoitsijana toimii Destia Oy. Ensimmäisen vaiheen kustannusarvio on 39 miljoonaa euroa, joka sisältää valtion määrärahojen lisäksi Kaarinan kaupungin ja Liedon kunnan kustannusosuudet.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (5)

Vastaa
Asko Ojala
Taas rahat autoilijoille
Valtio velkaantuu ja tällaiseen sitten käytetään rahat! Johonkin yhteen tiehen! Kuka tästäkin muka hyötyy? Paljon olisi hyviä ihmisten mukavuutta parantavia palveluita vailla rahoitusta eikä aina vain näiden autoilijoiden paapomista!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
1350
Vast: Taas rahat autoilijoille
No, eikös toisaalta ole kohtuullista että edes osa autoilijoilta lypsetyistä rahoista palautuu edes jollain tapaa heidän edukseen? Itseasiassa melko paljon infraa taitaa olla autoilijoiden rahoittamaa.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Timo Viljanen
Vast: Taas rahat autoilijoille
"Suomi on sitoutunut toteuttamaan TEN-T ydinverkkoon kuuluvat väylät EU:n vaatimaan laatutasoon vuoteen 2030 mennessä." Kyse on siis erityisesti rekkaliikenteen sujuvuudesta.

Tästä voi lukea lisää: https://vayla.fi/e18-turun-kehatie
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: Taas rahat autoilijoille
Kyllä kai niille silloille jalkakäytävätkin tulee. Ajaahan niillä bussitkin ja kuorma-autot tuoden ruokaa jalankulkijakansalle. Jos ne tulisivat henkilöautoilijoille ne voitaisiin rakentaa monta kertaluokkaa kevyempinä ja halvempina.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Taas rahat autoilijoille
Asko Ojala: "Valtio velkaantuu ja tällaiseen sitten käytetään rahat! Johonkin yhteen tiehen! Kuka tästäkin muka hyötyy? Paljon olisi hyviä ihmisten mukavuutta parantavia palveluita vailla rahoitusta eikä aina vain näiden autoilijoiden paapomista!"

Tuosta hyötyvät myös jalankulkijat, pyöräilijät ja joukkoliikenteen käyttäjät.
Tien varrella kun on melkoisen paljon kauppoja joihin pitää se tavara saada. Muutoinkin tuota tietä pitkin kulkee huomattavan paljon satamiin tulevaa ja satamista lähtevää tavaraa. Ja sitten on tietysti se että melkoisen suuri osa liikenteestä on työmatkaliikennettä ja se nyt vain on niitä elämän tosiasioita että joukkoliikenne ei tuolla alueella palvele tarpeeksi hyvin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.