Kenen Mersusta puuttuu vasen sivupeili? Äiti etsii tyttäreensä törmänneen auton kuljettajaa somessa

Hanna Vahtola
Paikalta paenneen kuljettajan autosta jäi törmäyspaikalle sivupeili.
Paikalta paenneen kuljettajan autosta jäi törmäyspaikalle sivupeili.

Marika Anttila

Kaarinalainen Hanna Vahtola etsii sosiaalisessa mediassa suojatiellä tyttäreensä törmänneen auton kuljettajaa. Törmäys tapahtui keskiviikkoaamuna kello 7.28 Pyhän Katariinan tiellä Kaar...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (3)

Vastaa
Kommentattori
Ylinopeus tai yliajo samanarvoiset?
Ainakin valvonnan tehokkuuden perusteella signaali on se, että ylinopeus on pahempi rikos kuin jalankulkijaan törmääminen.

Ennen 2010-lukua poliisit vielä partioivat koulujen edessä ettei kouluaikana ajeta ylinopeutta tai jätetä antamatta tilaa jalankulkijoille. Siihen aikaan monikaan ei paennut paikalta törmättyään jalankulkijaan vaan jäi rehdisti selvittämään asian. Silloin ei pienestä ylinopeudestakaan tullut sakkoja. Sääntöjä noudatettiin silloin kun kyse on konkreettisesta tilanteesta jossa on uhri.

Nyt uhrittomista rikoksista sakkoja jaetaan jos ajaa vahingossa ylinopeutta turvallisessa kohdassa ja hiljaiseen kellonaikaan, jolloin ylinopeus ei aiheuta kellekään mitään vaaraa.

Keskittymisen siirryttyä pienten ylinopeuksien valvontaan, ihmiset luonnollisesti keskittyvät enemmän nopeusrajoituskylttien seuraamiseen ja jättävät jalankulkijat huomioimatta. Siitähän ei tule mitään sakkoa jos ei katso ympärilleen suojatietä lähestyttäessä. Kun suojatiekäyttäytymistä ei edes valvota, niin en ihmettele jos joillekin tulee kuvitelma että pieni törmäys ja paikalta pakeneminen on vähäpätöisempi asia kuin ylinopeuden ajaminen valvontakameran kohdalla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Angus
Vast: Ylinopeus tai yliajo samanarvoiset?
Pienestä ylinopeudesta ei edelleenkään tule sakkoja.

Kuka päättää, milloin ylinopeudesta on vaaraa ja milloin ei? Jokainen kuski omalta osaltaan, vai?

Suojateitä on ylivoimaisesti eniten taajamissa, joissa taas nopeusrajoituskylttejä on yleensä melko vähän. Ei mitenkään joka kadulla. Muita liikennemerkkejä on taajamissa monta kertaa enemmän, ja nekin pitäisi nähdä - ja silti myös suojatiet ja niitä ylittävät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Ylinopeus tai yliajo samanarvoiset?
Kommentattori: "Ainakin valvonnan tehokkuuden perusteella signaali on se, että ylinopeus on pahempi rikos kuin jalankulkijaan törmääminen."

Kommentattori, mietipä noita kohdennettuja valvontoja.
Ylinopeuksien valvonta on helppoa. Ylinopeutta ajetaan varmaan kymmeniä tuhansia kertoja päivässä. Ei muuta kuin tutka päälle ja poimitaan sääntöjä rikkovat.
Jalankulkijaan törmääminen puolestaan on sangen harvinainen tapahtuma. Ei siitä oikein mitään tule että pistettäisiin poliiseja jonnekin väijymään josko joku törmäisi jalankulkijaan. Jouduttaisiin ehkä odottamaan tosi pitkään.

Kommentattori jatkaa: "Nyt uhrittomista rikoksista sakkoja jaetaan jos ajaa vahingossa ylinopeutta turvallisessa kohdassa ja hiljaiseen kellonaikaan, jolloin ylinopeus ei aiheuta kellekään mitään vaaraa."

Jokin aika sitten joku tuli moottoritietä Raisiosta Turkuun päin, vilkkaassa lauantain puolen päivän liikenteessä, melkein tuplanopeutta. Sinä Kommentattori totesit ettein tuossa nyt mitään vaaraa ole.
Toinen tapaus oli kun joku Maskussa veteli myös tuplanopeutta. Taas sinä Kommentattori totesit ettei tuossa nyt mitään vaaraa ollut.
Sinulta Kommentattori näkyy riittävän ymmärrystä niillekin jotka eivät suinkaan aja ylinopeutta vahingossa, vaan aivan tahallaan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »