Lähes satavuotias Elovena-tyttö vaihtaa mekkoa
Raisio-konsernin omistaman Elovena-brändin ilme uudistuu tänä vuonna. Muutoksen takana on Raision halu kasvattaa kansainvälistä kauraliiketoimintaansa. 95-vuotias Elovena-tyttö uudistuu samalla kansainvälisille markkinoille sopivaksi. Jatkossa Elovena-tyttö nähdään sinisessä mekossa.
Elovena-pakkaukset vaihtuvat uuden ilmeen mukaisiksi asteittain helmikuusta 2020 alkaen.
– Pohjustimme kansallisen ikonibrändin uudistusta kolmella kuluttajatutkimuksella Suomessa ja ulkomailla, muun muassa Puolassa ja Ruotsissa. Tutkimuksiin osallistui yli 4000 kuluttajaa ja uusi Elovena-design sai heiltä hyvät arviot. Kuluttajat kokivat, että Elovena-tyttö sinisessä mekossa viestii vahvasti suomalaisuutta, luotettavuutta, luonnollisuutta ja ajassa elämistä, toteaa tiedotteessa Raision markkinointijohtaja Mikko Lindqvist.