Paikalliset

Hyvä kysymys: Miksi Auransillan ajorajoitus koskee pakettiautoja, mutta ei kuorma-autoja?

Riitta Salmi
Auransilta on kielletty arkisin 7 -9 ja 15 -17 muilta ajoneuvoilta kuin takseilta, kuorma-autoilta, linja-autoilta ja polkupyöriltä.
Auransilta on kielletty arkisin 7 -9 ja 15 -17 muilta ajoneuvoilta kuin takseilta, kuorma-autoilta, linja-autoilta ja polkupyöriltä.

Auransillan osittainen ajokielto on kirvoittanut muun muassa keskusta-alueen yrittäjiä pohtimaan, miksi kellonaikaan sidotut ajokiellot koskevat myös pakettiautoja, mutta kuorma-autoja ei.

Ajorajoitus...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (11)

Vastaa
Yrittäjän_ystävä
Aurasilta auki jakeluliikenteelle
Matti Salosen vastauksessa tärkeimmäksi asiaksi nostetaan ajokiellon valvonta. Yrittäjien mielestä keskustan palvelut tulee turvata ja jakeluliikenteessä käytettäviä pakettiautoja koskeva ajokielto tulee purkaa välittömästi. Keskustan alueella toimivat pienyritykset käyttävät jakeluliikenteeseen ja tavaratoimituksiin pakettiautoja, joka nyt estetään kaupungin päätöksellä. Herää kysymys ymmärtääkö asian valmistelleet virkamiehet päätöksestä aiheutuvan haitan, joka johtanee edelleen keskustan lisänäivettymiseen ja yrittäjät ahdinkoon.

Mielestäni yrittäjien vaatimus, sallia pakettiautoilla tapahtuva jakelu- ja tavaraliikenne Aurasillalla ei ole kohtuuton, vaan ennen kaikkea tasa-arvoista kohtelua, kun suurempien yritysten käyttämät kuorma-autot sallitaan. Täysperävaunullinen, keskustassa hankalasti käsiteltävissä oleva rekka, on myös kuorma-auto ja lastina todennäköisesti jotakin muuta, kuin työmaille menevää tavaraa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: Aurasilta auki jakeluliikenteelle
Onko niiden jakeluautojen tultava nimenomaan Auransillalle ja juuri klo 7-9 tai 15-17 eli pahimpaan ruuhka-aikaan?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
EsaL
pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Toivottavasti poliisit tunnistavat pakettiauton näköiset kuorma autoiksi rekisteröidyt ettei tule turhaa hulabaloota ja kas niillä voidaan kuljettaa ihmisiäkin melkoisen monta lisäpenkeillä;)
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
besserwisser
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Hyvä huomio! Satavarmasti tulee vääntöä, onko kulkupeli rekisteröity kuorma- vai pakettiautoksi. Serkullani on 22-metrinen ajoneuvoyhdistelmä, taidan sitten alkaa hoitelemaan kauppareissut sillä!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Keskustassa on ajokielto yli 15-metrisille ajoneuvoille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
besserwisser: "Serkullani on 22-metrinen ajoneuvoyhdistelmä, taidan sitten alkaa hoitelemaan kauppareissut sillä!"

Ihmisen kekseliäisyydellä ei ole mitään rajaa. Ei myöskään viitseliäisyydellä, ollaan valmiit tekemään melkein mitä vain pikkuriikkisen edun saamiseksi.

Muutama vuosi sitten oli oiva esite tällaisesta. Joku aktivisti oli näet suivaantunut siitä että jollekin Suurtorin markkina-alueelle oli asetettu polkupyöräkielto. No hän keksi ratkaisun, ei muuta kuin kieltoalueen rajalla ketjut irti fillarista. Sittenhän se ei enää ole polkupyörä ja voi mennä sinne ihmispaljouden sekaan aiheuttamaan häiriötä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Käteviä pieniä kuorma-autoja on vaikka Cadillac Escalade ja Toyota Hilux. Ihan pakun näköinen ja kokoinen voi olla Mersu Sprinter kuorma-auto. Ei poliisi niitä voi mitenkään eroittaa kuorma-autoksi kuin rekisteriotetta vilkaisemalla tai rekisterikyselyllä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Nimimerkki Mietiskelijä esittää kiintoisan vaihtoehdon: "Käteviä pieniä kuorma-autoja on vaikka Cadillac Escalade ja Toyota Hilux. Ihan pakun näköinen ja kokoinen voi olla Mersu Sprinter kuorma-auto. Ei poliisi niitä voi mitenkään eroittaa kuorma-autoksi kuin rekisteriotetta vilkaisemalla tai rekisterikyselyllä."

Niin, tuollaisen modifioidun Hiluxin saa noin neljällä kymmenellä tuhannella eurolla. Tietysti sitten pitää myös olla kuorma-auton ajokorttikin jotta sitä saa ajaa.
Mietiskelijähän on kovasti kirjoittanut rakenteellisista nopeuksista. No nyt ei ole ihan siitä kyse vaan kuorma-auton nopeusrajoituksesta. Se on 80 km/h ja nopeudenrajoitinkin pitää asentaa.

Kirjoitin jo edellisessä viestissäni: "Ihmisen kekseliäisyydellä ei ole mitään rajaa. Ei myöskään viitseliäisyydellä, ollaan valmiit tekemään melkein mitä vain pikkuriikkisen edun saamiseksi."
Näköjään tuo edelleen pitää kutinsa. Kalliita kuitenkin ovat nuo temput joilla pääsee edelleen ajamaan Auransillan yli.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mietiskelijä
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Eiköhän nuo kuorma-autokikkailut liity kuitenkin yrityksen Alv-vähennysoikeuteen ja
yrittäjän oman käytön kirjauksiin ja pääasiassa autoverohyötyyn. Tuskin ajokieltojen noudattamisiin tai noudattamatta jättämisiin. Henkilöautonkin saa helpommin pakuksi rekisteröityä, silloin voi ajella bussikaistoja pitkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: pakettiautoja voidaan reksiteröidän kuorma autoiksikin
Nimimerkki Mietiskelijä: "Eiköhän nuo kuorma-autokikkailut liity kuitenkin yrityksen Alv-vähennysoikeuteen ja yrittäjän oman käytön kirjauksiin ja pääasiassa autoverohyötyyn. Tuskin ajokieltojen noudattamisiin tai noudattamatta jättämisiin."

Mutta toisaalta sinä Mietiskelijä nostit asian esiin juuri Auransillan ajokieltoon liittyen.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Domare
nokkelaa
Kannattaa ostaa linja-auto, sen voi jopa pysäköidä pysäkille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.