Varsinais-Suomen yrittäjät tuomitsee ministeriön lausunnon Tunnin junasta aluepolitikoinniksi

SSS/Minna Määttänen

Varsinais-Suomen yrittäjät tuomitsee liikenne- ja viestintäministeriön lausunnon koskien Tunnin junan hankeyhtiötä aluepolitikoinniksi. Aiemmin tänään kerrottiin, että ministeriössä ei uskota hankkeen tueksi löytyvän ulkopuolisia sijoittajia.

– Väite on erittäin erikoinen ja vaikuttaa tarkoitushakuiselta, jopa aluepolitikoinnilta. Ihmettelen, mihin faktoihin tämä väite perustuu, sillä niitä ei ole julkisuuteen avattu, Varsinais-Suomen yrittäjien puheenjohtaja Jyrki Hakkarainen sanoo tiedotteessa.

Ministeriön virkamiehistön mukaan Tampereen ja Helsingin välille rakennettavan Suomi-radan hankeyhtiömalli taas on mahdollinen. Hallitus valmistelee parhaillaan hankeyhtiöiden perustamista.

– On erikoista, että ministeriöstä lausutaan näkemyksiä hankeyhtiön kannattavuudesta, vaikka neuvottelut hankeyhtiöistä ovat hyvin alkuvaiheessa ja monet asiat avoimia. Kunnista kerrotaan, että neuvottelut ovat käynnistyneet erittäin hitaasti, Hakkarainen toteaa.

Varsinais-Suomen yrittäjien tiedotteessa todetaan, että Turun Tunnin junan suunnittelu on suurista ratahankkeista pisimmällä ja se hyödyttäisi alueen elinkeinoelämää.

– Päätös Tunnin junan ratainvestoinnista on mahdollista tehdä, jos poliittista tahtoa löytyy, sillä suunnittelu ja kaavavalmistelu ovat pitkällä. Mikäli tarjolla olevaa EU-rahaa halutaan hakea ja saada, tulisi investointipäätös tehdä pikaisesti, viimeistään keväällä. Tuntuu erikoiselta, mikäli tähän mahdollisuuteen ei ole maan hallituksessa halua tarttua vaan päätöksiä jarrutetaan, Hakkarainen muistuttaa tiedotteessa.

Lue myös:

Tunnin junaa kohtaan on valtiollista ynseyttä jonka pelätään jarruttavan ratahanketta – "faktat eivät ole kohdillaan"

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (13)

Vastaa
Mankala
Paljonko Yrittäjät ovat valmiit sijoittamaan hankeyhtiöön?
Ei latiakaan arvio ministeriö ja on siinä harvinaisen oikeassa.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eetu Nimi
Vast: Paljonko Yrittäjät ovat valmiit sijoittamaan hankeyhtiöön?
Mankala unohtaa nyt, että rahaa on kyllä herumassa Tampereen rataan. Minusta vaikuttaa, että Mankalaa tässä harmittaa, että raha ei kohdistu autoteihin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Eetu Nimi
Pyrkimys on ollut koko ajan läpinäkyvää
Nyt on kyse siitä, että Tampereella on viety pidemmän aikaa läpi näkemystä, jossa Turkua ei enää tarvita osaksi Suomen talouden selkärankaa, että jatkossa Suomen kasvu keskitettäisiin pääradan varelle, ei koko kaupunkikolmioon.

Näiden henkilöiden suureksi harmiksi Nokian kaaduttua, Turku palautui normaaliin rooliinsa, yhdeksi Suomen talouden moottoreista. Nämä samat tahot ovat niitä, jotka "unohtivat" Turku-Toijala -radan Suomen rautateiden ydinverkosta. Ja jotka ovat jatkuvasti aiheuttamassa Turulle haittaa.

Turun seudun poliitikkojen ja yrityselämän on alettava vaatimaan etujaan huomattavasti kovemmin ulostuloin. Ja ne ketkä näitä jarruja tuntee, on heidän nämä rohkeasti pystyttävä julkisesti nimeämään, jotta voimme henkilöidä tämän politiikan pois siltä tasolta, jonne tällainen epäreilu aluepolitikointi ei kuulu.

Nyt on tosi kyseessä. Turkua ollaan motittamassa omaan nurkkaan. Tämä on todella ikävä tilanne, kun omat jarruttaa raitiotietä ja ei-turkulaiset kaivaa Turkua Suomesta irti, yrittämällä sabotoida Turun tunnin junan.

Ja huom. on väärin puhua jarruttamisesta. Se alamäki, joka Varsinais-Suomea kohtaa, jos tunnin juna jää pöydälle, tulee aiheuttamaan sellaisen tappiot mm. väestötappioina, että sitä rataa ei saada koskaan. Varsinais-Suomi on jo kiikun kaakun putoamassa väestötappioseuduksi, ja jos Suomen keskittäminen pääradan varteen toteutuu, alamäki tulee olemaan kamala.

Nyt tulisi Minna Arvenkin vain uskaliaasti lopettaa sen raitiotiehankkeen kanssa hidastelu. Maailma ei tule muuttumaan enää ikinä raitiotienegatiiviseksi, mikään ei tule muuttamaan sitä tosiasiaa, että kumipyörä on heikkotasoista joukkoliikennettä ja huono siirtämään suuria massoja. Nyt pitää saada hankkeita maaliin, jotta voimme taistella asemastamme kunnolla.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Rainer Kryssi
Vast: Pyrkimys on ollut koko ajan läpinäkyvää
"Nyt tulisi Minna Arvenkin vain uskaliaasti lopettaa sen raitiotiehankkeen kanssa hidastelu". Jospa Turku laittaisikin ne sadat miljoonat eurot ratikan sijasta "tunnin junaan". Siitä hyötyisivät muutkin kuin Varissuon ja Runosmäen väliä kulkevat...
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Tepa
Vasemman jalan saappaita koko porukka
Muut maat osaavat hyödyntää eu tukea infran rakentamiseen, varsinkin kun raha on vielä halpaa, mutta suomalais poliitikot ovat laskennossa aivan surkeita.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eetu Nimi
Vast: Vasemman jalan saappaita koko porukka
Suomen ongelma on aluepolitiikka. Meillä on vain viisi miljoonaa ihmistä suuressa maassa, mikä aiheuttaa kauhean kilvan samoista resursseista. Turun tunnin juna on nyt jäissä vain siksi, että Tampere haluaa kakusta myös Turun palan. Se olisi onnistunut, jos Nokia ei olisi kaatunut ja laivateollisuus ottanut kärkipaikkaa yhdessä lääketeollisuuden kanssa. Nyt Turku on vihdoin väläyttänyt aitoa kilpailukykyään, ja kyllä se varmasti harmittaa niitä, jotka kuvitteli, ettei Turku tule enää takaisin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
ArskaVaan
Järkipuhetta
Ei puolen tunnin aikatauluparannus saa aikaan suurtakaan asiakasryntäystä. Sen sijaan oikoradan rakennusmaasto on Suomen vaikein (kallein) , sehän tulee suunnilleen uuden ykköstien viereen eli tunneleita ja muita esteitä riittää..
Tätä yhtälöä ei saa kannattavaksi millään.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eetu Nimi
Vast: Järkipuhetta
Olet täysin väärässä. Tärkeintä on Kupittaan matkaero Espooseen, koska Espoossa on paljon työpaikkoja. Tunti suuntaansa sopii hyvin työmatkaksi. Tiedän sen, koska asia koskettaa minua. Nyt, jos saa Espoosta työpaikan on pakko muuttaa pois Turusta. Tunnin junan jälkeen voi jäädä Turkuun asumaan, ja sadat ellei tuhannet turkulaiset voivat palata Turkuun asumaan.

Olen lukenut täältä itkua siitä, että me jotka junaa tarvitsemme olemme kova palkkaisia korkeakoulutettuja. Voiko itsekkäämpi olla. Kyllä duunariperheen vesakin voi korkeakouluttautua. Omatkaan vanhemmat eivät ole korkeakoulutettuja. Onko se sitten kivaa kun lapset muuttavat Helsinkiin, kun oma kaupunki taantuu teollisuuskyläksi. Se teollisuus saattaa koska vaan siirtyä Kiinaan ja mitäs sitten tehdään?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Sankopantsa
Vast: Järkipuhetta
Radan rakentaminen ei ole nykytekniikalla mikään ongelma, vaikka vastustajat koittavat sellaista esittää. EU:n tukilaskentamallilla ei taida mikään väylä Euroopassa olla kannattava, mutta rahoituksen saaminen on kuitenkin mahdollista. Mitä tulee sijoittajiin, niin en näkisi tätä riskisijoituksena, kun valtio on kuitenkin takuumiehenä. Laitetaan Westerbacka pyytämään kiinalaisilta miljardi tähän hankkeeseen, kun he ovat valmiita sijoittamaan huuhaa- tunneliin Helsinki- Tallinna, jossa ei ole edes kunnon jatkoyhteyttä.

Työmatkalaisten käyttämät junat ovat jo nyt täynnä, joten nopeamman yhteyden tullen vuoroväli pudonnee puoleen tuntiin ruuhka-aikoina. Jos yhteydet pelaavat myös molemmissa päissä, niin moni voi luopua omasta autosta kokonaan.

Tampereen suunta on ruuhkainen Lahden radan takia. Siellä riittää kuitenkin, kun lisätään raiteita Keravalle asti, niin kaukojunat pysyvät aikataulussa, kun nyt ne aika säännöllisesti joutuvat pysähtelemään ruuhkan takia.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Maakuntalainen
Mitä muuta
tämä Turun tunnin juna on kuin aluepolitiikkaa?

Tästä hyötyvät ne muutamat sadat? junalla pendelöivät, joiden määrää VR ei "kilpailusyistä" edes suostu kertomaan ja ne asemien läheltä tontteja omistavat kaupan alan keskusliikkeet ja kiinteistömogulit ja rakennusalan yritykset, joilla eurojen kuvat pyörivät silmissä. Veronmaksajien piikkiin.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Eetu Nimi
Vast: Mitä muuta
Sinä siis haluat lahjoittaa nämä rahat ennemmin tamperelaisille. Kateus on kyllä kamalaa. On paljon kivempi kurjistua yhdessä, kuin katsella menestystä läheltä. Ymmärrän, että on paljon helpompaa elää kurjuudessa. Silloin ei tarvitse yrittää mitään.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Maakuntalainen
Vast: Mitä muuta
En ole lahjoittamassa rahaa kenellekään, enkä kadehdi ketään. Vastuulliset aikuiset ja veronmaksajat ajattelevat koko maan etua. Minkään maakunnan vaihtoehdot eivät ole "perikato ja eristäytyminen tai tunnin juna". Kaikki yrittäminen ei kietoudu tunnin junan ympärille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Malvik
Ilman rahaa ei hankkeet etene
Tämä edellisen hallituksen panostus tunninjunan hankeuhtiöön oli nimellinen ja sillä summalla ei edes tunninjunan rata yms hankkeet etene. Jääkin arvattavaksi , että koko tunninjuna turusta helsinkiin oli pelkkä vaalitemppu ja sitä vanhaa siltarumpu politiikkaa. Nyt julkisuudessa on ollut esillä ettei hankeyhtiöön turun helsinki rata hankkeelle tahdo löytyä kuntien ulkopuolelta rahoitusta, eli yrittäjät alkakaa kehittämään rahalla ks hankeyhtiötä.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »