Paikalliset

Turkuseura tarjoaa Turun historiaa selkosuomeksi

Historiakuva Turun joulurauhan julistuksesta.
Historiakuva Turun joulurauhan julistuksesta.

Turkuseura järjestää maksuttoman tapahtuman, jossa tutustutaan Turun historiaan selkosuomeksi. Ensi viikon tiistaina järjestettävässä tilaisuudessa kirjailija Rauno Lahtinen kertoo Turun historian pääpiirteet kuvien kera.

– Käymme Turun 800-vuotisen historian läpi puolessatoista tunnissa. Kerron kaiken olennaisen, mutta tiiviisti ja selkeällä suomen kielellä, Lahtinen sanoo Turkuseuran tiedotteessa.

Selkokieli on yleiskieltä helpompaa suomea. Se on suunnattu niille, joilla on vaikeuksia lukea tai ymmärtää yleiskieltä.

Turkuseura on julkaissut vuosien aikana useita Turun historiaa käsitteleviä teoksia, joita hyödynnetään jatkossa myös selkokielisissä tapahtumissa. Seura haluaa tarjota sisältöjään myös uusille turkulaisille.

– Turku ja turkulaisuus kuuluvat kaikille. Oman kotikaupungin historian tunteminen on rikkaus ja se auttaa ymmärtämään myös nykyhetkeä. Se myös vahvistaa kaikkien turkulaisten yhteenkuuluvuuden tunnetta, sanoo Turkuseuran toiminnanjohtaja Kati Leskinen.

Turun historiaa selkosuomeksi –tapahtuma Vanhalla Suurtorilla, Brinkkalan talossa sijiatsevissa Turkuseuran tiloissa (Vanha Suurtori 3) tiistaina 8. lokakuuta klo 18-19.30.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Aloita keskustelu tästä jutusta
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.