Yle Åboland: Aarnio-Wihuri rakentaa uuden laiturin Norrskataan

Riitta Salmi
Antti Aarnio-Wihuri isännöi myös Jullaksen kartanoa Kaarinassa.
Antti Aarnio-Wihuri isännöi myös Jullaksen kartanoa Kaarinassa.

Wihuri Oy:n pääomistaja, miljardööri Antti Aarnio-Wihuri rakentaa uuden yleisen laiturin Norrskatan Houtsalaan, kertoo Yle Åboland.

Houtsalan kylä Norrskatassa on ollut ilman laituria syksystä 2016, jolloin vierasvenesataman laituri upposi.

Itsekin osa-aikaisesti Norrskatassa viihtyvä Aarnio-Wihuri on yrittänyt saada lupaa laiturin rakentamiseen pitkään. Nyt Paraisten kaupunki on näyttänyt hankkeelle vihreää valoa.

– Tuntuu hyvältä. Olen yrittänyt saada tätä lupaa lähes kaksi vuotta, Aarnio-Wihuri sanoo Yle Åbolandille.

Aarnio-Wihuri on vuokrannut maa-alueen kaupungilta, ja kesän korvalla laiturin pitäisi olla valmis. Paikalle tulee noin 40 metriä pitkä, betoninen ponttonilaituri. Laiturin arvioidaan maksavan noin 100 000 euroa, ja Aarnio-Wihuri vastaa kustannuksista.

Laituri on tarkoitettu kaikille norrskatalaisille sekä lähisaarilla asuville.

Ravintola- ja kauppatoiminta loppuivat Houtsalasta, kun vanha laituri upposi. Aarnio-Wihuri toivoo, että uuden laiturin myötä palvelut palaisivat.

Juttua korjattu 25.9. kello 9.03. Vaihdettu ensimmäisestä lauseesta Houtskari Houtsalaksi.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (4)

Vastaa
t.a.
!
Norrskata on Paraista , entinen Korppoon kunnan saari ei Houtskarissa tai koskaan kuulunut Houtskariin!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
PeterPan
Vast: !
En tiedä tarkemmin merikartoista, mutta Norrskata oli toisinaan ja vuorollaan oma stoppi matkalla färjalla Houtskäriin ja "meirosvojen" majoille. Antti on jo poikana kiivennyt mastoissa. Kuka edes nykypäivän maakravuista edes tietää, mitä se on?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
t.a.
Vast: !
Ei ollut! Joitakin vuoroja ajettiin Norrskatan kautta eli oli aikanaan mutta muuten molempiin on ja olleet omat lauttayhteydet johoin molempiin ajettin/ajetaan Korppoosta! En muista onko enään yhtään vuoroa suoraan Houtskarin ja Norrskatan välillä tai päinvastoin!
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
t.a.
Vast: !
Netistä löytyy aikataulut ja kartat! www.finferries.fi
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »