Paikalliset

Yksityisautoille huutia, demarit haluavat rauhoittaa Auransillan vain joukkoliikenteelle

Jane Iltanen
Sosiaalidemokraatit haluaisivat varata Auransillan vain joukkoliikenteelle.
Sosiaalidemokraatit haluaisivat varata Auransillan vain joukkoliikenteelle.

Turun demarien valtuustoryhmässä halutaan, että Auransillasta tehtäisiin välittämästi joukkoliikennesilta toriparkin valmistumiseen asti. Juuri julkitulleen valtuustoaloitteen ovat ensimmäisinä allekirjoittaneet Petra Peltonen ja Mari-Elina Koivusalo.

He muistuttavat, että Turun seudullinen joukkoliikenne Föli on vaikeuksissa laskeneiden matkustajamäärien takia.

– Turun keskustan uudistamisesta johtuvat poikkeusjärjestelyt ovat siirtäneet linjat uusille reiteille. Tällä hetkellä voimassa olevaa keskustan ja Auransillan läpiajokieltoa noudatetaan edelleen erittäin huonosti. Tuloksena on, että kukaan ei pääse kulkemaan nopeasti tai edes tavoiteajassa Aurakadun ja Linnankadun risteyksestä, ja bussit jonottavat minuuttitolkulla Auransillalla eteenpäin pääsyä. aloitteessa todetaan.

Jatkuu mainoksen jälkeen
Mainos päättyy

Turun seudun joukkoliikennelautakunta päätti viimeviikkoisessa kokouksessaan ottaa aikalisän kertalippujen hinnankorotuksessa. Mikäli Fölin käyttäjämäärät eivät nouse kevään 2020 aikana, hinnankorotuksia on välttämätöntä tehdä.

– Turun kaupungin tulee tehdä kaikkensa sujuvoittaakseen joukkoliikenteen kulkemista Turun keskustassa, jotta matkustaminen on sujuvaa ja houkuttelevaa ja jotta keskusta pysyy vetovoimaisena myös suurten uudistusten ja remonttien aikana. Tällöin ei myöskään Fölin hinnankorotuksiin tarvitse turvautua, aloitteessa painotetaan.

Tämän vuoksi Auransilta tulee välittömästi rauhoittaa joukkoliikenteen käyttöön toriparkkityömaan valmistumiseen asti, jonka jälkeen liikennejärjestelyistä päätetään erikseen.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (28)

Vastaa
Kari Niinimäki
Selvä
Syytä sitten laittaa ilmaisia matkoja jakoon fölikortille. Ei voi olla niin, että kaupunki pyörii vain joukkoliikenteenkäyttäjien ympärillä. Edelleen olen sitä mieltä, että keskustassa ei kukaan enää huvikseen autolla ajele. On se sen verran jo hermoja kiristävää.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pena
Vast: Selvä
Aurajoen yli pääsee keskustassa tällä hetkellä nopeasti laskettuna 18 eri autokaistaa pitkin. Onko tosiaan niin että näistä 18 kaistasta kahden pienikapasiteettisimman varaaminen joukkoliikenteelle on mahdoton myönnytys? Myös busseja käyttävillä ihmisillä on aikatauluja, ja viimeiseen vuoteen ei Aurasillan tukoksen vuoksi ole voinut koskaan olla varma kauanko matka kestää. Bussien käyttäjät ovat myös tutkitusti 1/3 keskustan yritysten liikevaihdosta ja iso osa alueen työntekijöistä, joten myös liike-elämän kannalta ratkaisu olisi varmasti kannattava.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vilkku79
Vast: Selvä
Pääseehän sinne kävellen tai pyöräillenkin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Pena
Hyvä aloite
Autoissa on onneksi kääntyvät pyörät joilla voi ajaa sen pari minuuttia toiselle sillalle. Ei ole järkevää seisottaa puolia kaupungin bussimatkustajia sillan ruuhkissa kun ratkaisu on näinkin yksinkertainen ja kivuton.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lepp1s
Vast: Hyvä aloite
Hyvä huomio Pena, busseissa taitaa myös olla renkaat jotka kääntyvät. Fölin jengi itse päätti ihan tarkalleen, mihin bussireitit laitetaan. Oli päivänselvää jo etukäteen, että ongelmia tulee, mutta he eivät joustaneet milliäkään. Nyt asiakaskato on taas muiden vika.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kari Niinimäki
Vast: Hyvä aloite
Jos Auransilta suljetaan yksityisautoilta ei mene kauan kun sitä vaaditaan jo absoluuttisesti koko keskustan alueelle. Ettei vaan joukkoliikenne häiriinny! Pitäkää tunkkinne.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kari Niinimäki
Vast: Hyvä aloite
Ai niin ja täytyyhän ne ratikat saada vielä mukaan tähän soppaan. Tilataan ne sitten Italiasta, niin kaaos on täydellinen kuten laskukin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Pena
Vast: Hyvä aloite
Mitä realistisia vaihtoehtoja Linnankadun alun lisäksi olisi ollut joissa pysäkit olisivat suhteellisen lähellä toisiaan, kaikki linjat pääsevät jatkamaan helposti oikeaan suuntaansa ja häiritsevät mahdollisimman vähän pyhää autoliikennettä? Tietysti pysäkit voi myös ampua haulikolla pitkin keskustaa ja ihmetellä miten matkustajamäärät romahtavat vielä rajummin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Mankala
Oikea askel
Koko keskusta pitäisi varata pysyvästi joukkoliikenteelle, pyöräilylle ja kävelijöille.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
besserwisser
Vast: Oikea askel
Turvallista jalankulkua terrorisoivat potkulaudat unohtuivat, varatkaa samantien koko Turku näille jaloille liikennemuodoille! Pitäkää tunkkinne, olen jo ajat sitten karistanut tämän liikenteen junttilan tomut jaloistani ja muuttanut turvallisen 50 km päähän.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Oikea askel
Besserwisserin päätöstä koko Turku kiittää.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Lepp1s
Noloa!
Aivan järjetöntä pelleilyä. Föli sai itse päättää pysäkkinsä ja reittinsä ja se valitsi sen, että keskitetään kaikki jo valmiiksi ruuhkaisimmalle kadulle. Kaikki muut saavat kyykätä ja kumartaa, ja nyt edelleen keksitään syyttää autoilijoita tässä.

Seuraavaksi Föli voisi palkata taluttajia vetämään ihmisiä kodeistaan ja työntämään väkisin busseihin, sekä poistaa kaikki autot, jalankulkijat, pyörät, taksit, rekat ja muut kaduilta.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Noloa!
Nimimerkki Lepp1s kirjoittaa: "Seuraavaksi Föli voisi palkata taluttajia vetämään ihmisiä kodeistaan ja työntämään väkisin busseihin, sekä poistaa kaikki autot, jalankulkijat, pyörät, taksit, rekat ja muut kaduilta."

Lepp1s on tuolle antanut otsikon 'Noloa!', ja onhan tuo aika nolosti sanottu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää