Paikalliset

Kaupunginjohtaja Minna Arve pitää kiinni raitsikasta – tuplakerros ei aja ohi

Tampereella raitiovaunuille rakennetaan jo raiteita. Raitsikkavaunujen väriksi on valittu punainen, mutta lopullisesta ulkomuodosta ei vielä ole päätetty.
Tampereella raitiovaunuille rakennetaan jo raiteita. Raitsikkavaunujen väriksi on valittu punainen, mutta lopullisesta ulkomuodosta ei vielä ole päätetty.

Tuplakerrosbussista ei kaupunginjohtaja Minna Arven (kok) mukaan ole raitsikan korvaajaksi. Kaupunki odottaa parhaillaan selvitystä siitä, miten maanarvo raiteiden myötä muuttuisi. Turun Sanomat kysyi...

tilaajille

Haluatko lukea koko artikkelin?

Kokeile TS digiä
1kk eurolla.
Tilaus päättyy automaattisesti.

Tutustu 1 kk 1 €
Olen jo tilaaja
Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (32)

Vastaa
besserwisser
Ei mahdu enää
ratikka muun liikenteen joukkoon! Turun ruutukaava-alueen valmiiksi kapeat metusaaleminaikaiset kadut on sabotoitu kaikenmaailman keskikorokkeilla, puuistutuksilla yms. eikä enää ole kuin kaista suuntaansa autoliikenteelle. Siihenkö vielä ratikkaa joukkoon, vain jos se lentäisi!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
_J_
Vast: Ei mahdu enää
Ihan vain katsomalla ratiotiesuunnitelmaa, ja sen suunnitelmakartat, jäisi tällaiset "vaihtoehtoiset faktat" kirjoittamatta. Eli hyvin ne raiteet sinne mahtuu, mihin ne on suunniteltu laitettavan.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
K.K.
Vast: Ei mahdu enää
Arven edustama Kokoomuksen "puutarhaosasto" eli vihersiipi on pieni mutta äänekäs. On pieni ryhmä, joka ajaa raitsikkaa Turkuun ja todellinen syy on, että sillä tavalla blokataan koko yksityisauto liikenne pois Turun keskustasta, koska sinne ne eivät enää sen jälkeen mahdu. Aika röyhkeää sanoisin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Mankala
Vast: Ei mahdu enää
Keskusta on syytäkin vapauttaa yksityisautoista. Mutta ei siihen ratikkaa tarvita, pelkät kieltomerkit riittää. Mitä tulee puutarhaosastoon niin se löytyy puoluekartan äärioikealta. Siellä on pihalla kuin pinjapensaat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Juhis
Ei raitiovaunuja!
Raituovaunu ei ole vaihtoehto Turkuun, eikä Turkulaiset asukkaat halua sitä tänne!!!
Keskusta on jo muutenkin hankala paikka liikkua saati raitiovaunu sotkemassa koko liike teen!
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
A.Eräs
Vast: Ei raitiovaunuja!
Taas ratsastetaan Tampereen raitsikalla ja radanvarren tonttien hinnoilla.

- Tampereen raitsikka siis on kuin lähijuna, joka rakennetaan 30.000 ihmisen satelliitista keskustaan taannoista moottoritiekaavaa pitkin.

- Raiteiden varrella vain pysäkkien viereiset tontit ovat arvokkaita. Pikaraitsikkaan pysäkkejä tulee vähän. Mikä nautinto on asua tai tehdä töitä radan varressa?

Olisi luullut että nyt menossa oleva keskustan myllääminen olisi sammuttanut kaupungin johdolta suurimman kiiman toistaa kaikki kaupunkiasiointiin aiheutetut ongelmat taas kohta puolin.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
PML
Voihan ratikka sentään
Laittaisivat ensin talouden tässä kaupungissa kuntoon sekä korjaisivat ne koulut mitkä sitä kaipaa...
Sitten ehkäpä voitaisiin ryhtyä puhumaan jostain ratikasta... (ja kyllähän niitä rahareikiä on kylläkin ihan tarpeeksi ilman siitäkin)
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Duunari
Vast: Voihan ratikka sentään
Jep. Jumikulaari riitti jo täyttämään tämän nälän. Mitä lapsi tai vanhus tekee raitsikalla? Asuu siellä? Käy koulua siellä?
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jokke J
Ratikka maksaa itsensä takaisin
Ratikka on investointi, joka maksaa itsensä takaisin. Tämä on todettu VTT:n laskelmissa jo Tampereella ja kohta todetaan Turussakin.

Kyllä Turkulaisenkin päättäjän pitää selviä numeroita ymmärtää ja unohtaa puskista huutelu vailla mitään totuuspohjaa.

Miksiköhän Mayer investoi telakkaan tai Google Haminaan satoja ja taas satoja miljoonia? Siksi, koska osaavat nähdä nenäänsä pidemmälle ja haluavat olla kilpailukykyisiä ja tehokkaita tulevaisuudessakin. Tämän pitää olla myös Turun tie. Ei se kaikki hyvä tuosta vain tipahda nenän eteen ilman kannattavia investointeja.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
K.K.
Vast: Ratikka maksaa itsensä takaisin
Ja sitten realismia taas kehiin, kun mielestäsi osaat sitä laskinta käyttää. Taitaa olla, että saat sieltä lukuja mitä et aidosti kuitenkaan osaa Turun talouteen soveltaa. Investointimenot heijastuvat suoraan käyttötalouteen, joka on tälläkin hetkellä jo kuralla ja siitä kärsivät niin koululaiset, päiväkodit kuin vanhuksetkin. Aika tunteettomia ovat siis kaikki raitsikkaa ajavat.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Jokke J
Vast: Ratikka maksaa itsensä takaisin
K.K.: Faktoilla ratikkaa pitää ajaa ja näitä saadaan juurikin VTT:n tutkijoiden raportista. Käyttömenot pitää saada kuriin ja tuottavia investointeja pitää tehdä. Nyt Turun viime vuosikymmenten päättäjät ovat tehneet juurikin päinvastoin: Ovat ajaneet kaupungin talouden kuralle ja fiksut investoinnit puuttuvat. Eli ovat osoittaneet kyvyttömyytensä hoitaa kaupungin taloutta. Nyt on nuorempien vuoro ottaa ohjat, Arve esimerkkiä näyttäen.

Tunteettomia ovat ne, jotka eivät pidä huolta kaupungin toimeentulosta. Ratikka on yksi kannattava investointi tulevaisuuden koululaisille ja vanhuksille.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Kommentattori
Vast: Ratikka maksaa itsensä takaisin
Jos se on kannattava, niin eiköhän odoteta että laskelman paikkansapitävyydestä saadaan käytännön todisteet. Tampereen raitiovaunu ei ole vielä valmis, joten kyse on vain spekuloinnista, kunnes se on käytössä.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Lisää