Kansainväliset Suurmarkkinat täyttävät Aurajokirannan jälleen – polkupyörille ja sähköpotkulaudoille kiertoreitti

Jori Liimatainen
The Fudge Factory oli suosittu piste Kansainvälisillä Suurmarkkinoilla viime vuonna.
The Fudge Factory oli suosittu piste Kansainvälisillä Suurmarkkinoilla viime vuonna.

Kansainväliset Suurmarkkinat saapuvat torstaina jokakesäiselle visiitilleen Turkuun.

Markkinoilla on myynnissä eri maiden ja maakuntien erikoistuotteita. Viime vuonna paikalla oli 127 yrittäjää 32 eri maasta. Tänä vuonna mukana on useita uusia kansainvälisiä osastoja. Myös Varsinais-Suomen maakunnan erikoistuotteita on esillä markkinoilla.

Tänä vuonna Kansainvälisten Suurmarkkinoiden teemana on "Maailma on kaunis".

Markkinat jatkuvat jokirannassa sunnuntaihin 21. heinäkuuta asti. Turusta tapahtumakiertue jatkaa kulkuaan Rauman Pitsiviikolle.

Tapahtuma aiheuttaa poikkeuksellisia liikennejärjestelyjä.
Tapahtuma aiheuttaa poikkeuksellisia liikennejärjestelyjä.

Markkinat ovat avoinna torstaista sunnuntaihin kello 10–20. Tapahtuma aiheuttaa poikkeuksellisia liikennejärjestelyitä loppuviikon ajan.

Markkinoiden ollessa käynnissä edes polkupyöräily alueen läpi ei ole sallittua.

Lounais-Suomen poliisin komisario Tuomo Katajisto muistuttaa, että myös sähköpotkulautailijoita koskevat samat säännöt kuin polkupyöräilijöitä.

Näin ollen lautailijoiden tulee taluttaa lautaansa tai kiertää markkina-alue.

Yleiseltä liikenteeltä suljetaan Läntinen Rantakatu Tuomiokirkkosillan ja Auransillan sekä Auransillan ja Kristiinankadun välisiltä osuuksilta.

Suljettuna on myös Itäinen Rantakatu Vanhan Suurtorin ja Aurasillan väliltä sekä Nunnankatu.

Alueella on liikenteenohjaajia. Polkupyöräreitti on merkitty liikenneopastein kiertämään tapahtumapaikka. Tilapäinen pyöräreitti kiertää markkina-alueen kulkemalla Teatterisillalta Itäiselle Rantakadulle ja siitä Hämeenkatua pitkin kohti Tuomiokirkkoa.

Auransilta on liikenteelle avoinna normaalisti.

Haluatko käyttää

Osallistuaksesi keskusteluihin ole hyvä ja kirjaudu TS-tunnuksillasi

Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita uusi viesti
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Aiemmat viestit (6)

Vastaa
Mahanmuutosvastaava
Kuva valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa
Kuvasta voisi äkkiseltään luulla, että Aurasiltaa ja Uudenmaankadun sltaa ei saisi ajaa pyörällä:) "Tapahtuman aikainen pyöräreitti".
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
Jesse Saarimäki
Surkeat liikennejärjestelyt
Otsikko kertoo kaiken oleellisen. En vastusta markkinoita upeassa jokirannan miljöössä - päinvastoin. Mutta sitä kritisoin, että keskustan vähätkin pyöräilyväylät tukitaan säännöllisin väliajoin. Lisäksi jokirannan pihakaduilla kävelijät ja pyöräilijät ovat ikävästi jatkuvasti törmäyskurssilla muutoinkin eri kohdissa, joten ainoa kestävä ratkaisu on rakentaa Hämeenkadun pyörätie Kaskenkadulle asti, lisäksi Itäiselle rantakadulle pyöräkaistat koko matkalle ja Linnankadulle pyöräkaistat koko matkalle kirjastolta satamaan asti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
T.S.
Vast: Surkeat liikennejärjestelyt
Jesse Saarimäki: "En vastusta markkinoita upeassa jokirannan miljöössä - päinvastoin. Mutta sitä kritisoin, että keskustan vähätkin pyöräilyväylät tukitaan säännöllisin väliajoin."

Kaupunki elää. Kaupunkielämään nyt vain kuuluu erinäisiä tapahtumia. Kaikki niistä jonkin verran kärsivät, ei vain pyöräilijät.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Masa Pasa
Vast: Surkeat liikennejärjestelyt
No autoilijat ei juuri joudu kärsimään. Mitä jos ensi kesän markkinat (silakka-, keskiaika- ym.) järjestettäisiin vaikka Uudenmaankadulla suurtorin ja kirkon ympäristössä?

Katu vaan poikki siitä joka viikko, kyllä kaupunkiin tapahtumia mahtuu.
Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
yxxy
Villit ja vapaat liikenteessämme
Kuka tietää onko markkinoille jo tulossa kävelyavusteiset sähkökengät..., sellaisia ei vielä ainakaan ole Turun katukuvassa näkynyt?!
Jo nyt on markkinat ja ihmiset ovat kuin alkukantaiset esi-ihmiset löydettyään vaikkapa puunuijan! Eli kaikkea kokeillaan ja lujaa mennään... Se vain, että liikennesääntöjäkin on olemassa ja niitä voi esim. opetella eri lähteistä mikäli ei ole niistä mitään hajua. Se vielä ettei riskeeraisi omaa terveyttään aivan kaiken aikaa, siellä kaduilla kun on sitä väkeä ja eri suuntiin eri tavoin pyrkiviä lähes silmättömiä heimoveljiä ja -siskoja. Toisaalta esim. kipsi materiaalina on edelleen halpaa, mutta oheiskuluja syntyy monesti runsaasti.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
Vastaa
kyttyra
Kiertoreitit
Kaupungin sivuilla opastetaan pyöräilijöitä kulkemaan Kauppiaskatua pitkin kirjastosillan yli. Kuitenkin Kauppiaskadun päässä pyöräreitti katkeaa messujärjestäjien kieltokyltteihin. Eli vaikka suunnittelisi reittinsä etukäteen ja kaupungin ohjeiden mukaisesti, niin silti päätyy sumppuun josta ei pyörällä pääse ajamalla läpi.

Ja sitten sanotaan että pyöräilijät valittavat turhaan.
Haluatko käyttää
Olet kirjautuneena yritystunnuksella. Yritystunnuksella ei voi osallistua keskusteluihin.
Kirjoita vastaus viestiin
Viesti

Viesti lähetetty!

Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22.
Virhe viestin lähetyksessä.
TS:n verkkokeskustelun säännöt

Uudet näkökulmat keskustelussa vievät asioita eteenpäin. Siksi Turun Sanomat kannustaa verkkosivuillaan aktiiviseen ja rakentavaan keskusteluun.

Verkkokeskusteluun osallistuminen edellyttää rekisteröitymistä (jonka pääset tekemään tästä). Rekisteröityminen ei edellytä lehden tilaamista.

Keskusteluun voit kirjoittaa omalla nimelläsi tai nimimerkillä. Suosittelemme oman nimen käyttöä, sillä on arvokasta seistä mielipiteidensä takana. Ole kriittisenäkin kohtelias ja kunnioita muita. Epäasiallinen käytös estää osallistumisen keskusteluun.

Turun Sanomien verkkokeskusteluun tulevat viestit tarkastetaan ennakolta. Siksi viestit julkaistaan viiveellä, ja julkaisusta päättää toimitus. Keskusteluja julkaistaan arkisin kello 9–23 ja viikonloppuisin kello 8–22. Toimitus voi lyhentää ja muokata kirjoituksia.

Kirjoittaja on juridisessa vastuussa viestinsä sisällöstä. Rasistisia, herjaavia tai ihmisten yksityisyyttä loukkaavia viestejä ei julkaista. Muista hyvät tavat, älä huuda äläkä kiroile.

Kirjoita napakasti. Emme julkaise yli 1 800 merkin viestejä. Pysy keskusteluketjun aihepiirissä. Älä yritä muuttaa aihetta. Tekstin yhteyteen voi liittää teemaan liittyviä asiallisia linkkejä, jotka toimitus tarkistaa ennalta. Mainoksia emme julkaise.

Verkon keskustelut ovat osa Turun Sanomien sisältöä, josta olemme vastuussa. Toimitus voi harkintansa mukaan sulkea keskusteluketjun.

Tee ilmoitus sopimattomasta viestistä

Ilmoituksesi on siirtynyt käsittelyyn.
Virhe ilmoituksen lähetyksessä.
  • «
  • 1
  • /
  • 1
  • »